- 4026 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
ANNEME MEKTUP
ANNEME MEKTUP
Adınla birlikte yazabileceğim bütün kelimeleri düşündüm; ama hiçbirini yakıştıramadım
o güzel adının yanına.
Bugün 27 Ağustos,toprakla kucaklaştığın gün. Pazar günüydü, bizi aniden bırakıp dönüşü
olmayan yolculuğa çıktığın gün.
Her pazar günü senden ayrıldığım anları yeniden yaşıyorum. Balkona çıktığım zaman,
başımı oturduğun eve çevirdiğimde , kapının önünde son yolculuğa çıktığın anı, sana son kez sarılışımı yaşıyorum tekrar tekrar... Çığlıklarım yankılanıyor kulaklarımda hala...
Niye tutunamadın hayata? Bizi niye terk ettin anne? Yıldız misali kayıp gittin gökyüzünden, niye?
Torunlarının üniversite sınavlarını kazandıklarını bile öğrenemedin anne. Nice emeklerle büyüttüğün ilk torunun, ilk yeğenim şimdi mühendis.Sen ayaklarında sallarken, kafaları birbirine çarpan ikiz kız kardeşlerinin ikisi de öğretmen. Çeyizlerine diye özenerek danteller ördüğün bu üç torununda evlendi peş peşe.Anne bile oldu bir tanesi.
Sevmelere doyamadığın, senin elbisenin eteklerine mandallar takan, duvarlarını karalayan, gözünden bile sakındığın torunun,kızım şimdi üniversite üçüncü sınıfta. Seni kaybedişimin acılarını karnımda benimle birlikte yaşayan _ erkek olduğunu öğrendiğin zaman çok sevindiğin _ oğlum erken geldi dünyaya... Belki de varlığı ile benim acılarımı azaltabileceğini düşündü küçük yüreği... Şimdi boyumca oldu nerdeyse.
Evlat sahibi olamıyor diye üzüldüğün kız kardeşimin de dünyalar güzeli bir kızı var boyunca.
Biliyor musun anne, evinde herşey yerli yerinde duruyor, eşyaların yerini bile değiştirmedik. Sehpaların üzerinde hala duruyor bütün torunlarının resimleri... Senden sonra iki resim daha eklendi aralarına. Biri kız biri erkek, iki torunun daha oldu.
Duvarada senin iki resmini astık; içeri girdiğimizde bizi o gülen yüzünle karşıla diye. Yatak odandaki komodinin üzerinde sana son aldığım parfümün _ bitmesin diye sadece özel günlerde sürünürdün_ hala duruyor. Kapının arkasında asılı el işi çantan.İçinde o çok severek ördüğün dantellerin yarım kalmış duruyor, bir yanda tığın, bir yanda yakın gözlüğün. Ellerinin kokusunu duymak ümidiyle kokluyorum her birini...
Yıllardır her anneler gününde çocuklarım bana sarıldı bense kara toprağa anne. Göz yaşlarımla suladım üzerindeki çiçekleri...
Sol yanımda yıllardır dinmeyen bir sızı var anne...Annesiz anne olmak çok zormuş. Sensizlik çok zor, sensiz her şey dahada zor anne...
Yokluğunun acısı akıyor gözlerimden, boğazım düğümleniyor...
Seni çok özledim annem
CENNET MEKANLARDA NURLAR İÇİNDE YAT ANNEM
( hayat ışığı )
YORUMLAR
annemi düşündüm sağ çok şükür Allah sağlıklı uzun ömür versin anne sağ ise baba evi açık oluyor evlada anne yoksa baba evi el evi oluyor anlamadan. Annem ölse ne yaparım acaba sizlerin ve her evladın yaptığını yapardım ağlardım ağlardım kendimi yarım hissederdim belki ama yine yer içer güler çocuklarımla ilgilenir eğlenirdim yani hayat devam ederdim. Mekanı cennet olsun
sevgiler
Değerli Arkadaşım.
Bütün mesele nedir bilir misiniz? Anneniz sizden razı olarak mı ebedi aleme gitti? Eğer bu soruya evet diyebiliyorsanız o sizin bu yazdıklarınızın hepsini duymuş ve mutlu olmuştur. Bir gün eninde sonunda her birimiz kavuşacağız kaybettiklerimize. İşte o güne kadar sabır..Sabır...Sabır...
Allah mekanını cennet eylesin.
Selam ve sevgilerimle.
Kaleminize yüreğinize sağlık efendim.Bu duygu yüklü harika payşımınızı okudukça içlendiren bu hüzünlü mısralarınızı canı gönülden kutluyorum.Anne sevgisi kalbimizde bambaşka var olun sağ olun.Başınız sağ olsun sevgili anneniz nur içinde yatsın mekanı cennet olsun saygı ve selamlarımla..
Allah sabırlar versin..babasını çok erken kaybetmiş biri olarak sizi bir nebzede olsa anlıyorum..tabi anne bambaşka bi şey ama nasılsa diyoruz birgün kavuşcaz inş.. ama ne güzel haberler vermişsiniz anneciğinize..eminim bunları duyuyordur ve sizinle,hepinizle gurur duyuyordur..onu mutlu ettiğiniz için sevinin bence:)))
sevgimle,çokça.....
Allah rahmet etsin...Mekanı cennet olsun...Yazını okumaya başladım ama bitiremedim...Yüreğim el vermiyor böyle yazıları okumaya...Dayanamıyor yüreğim,fena dağılıyorum çünkü...
Ne okumaya ne de yazmaya cesaretim bile olmadı hiç...
Bağışla beni olur mu?Okuyamadım bile yazının tümünü
Sevgiylekal