- 2991 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HER ÇOCUK MASUM DOĞAR
Bugün yine milyonlarca bebek geldi dünyaya. Her biri başka şekillerde ağladılar, kimi farklılık yaratmak istedi güldü hayata gözlerini açarken. Bir diğeri hiç çıkarmadı sesini... Şişman doğdu, zayıftı, sakattı, renkli gözlüydü, kara saçlıydı, Japondu, Türk’tü, Kürt’tü... Ama çocuktu... Ne olursa olsun Allah’ın yarattığı bir insandı ve sevilmeliydi. Sevmeyi öğrenmeliydi kin nedir bilmeden... Ağzında sevgi sözcükleri olmalıydı küfür yerine. Eline çiçek verilmeliydi silah değil...
Oysaki ne temizdi ve ne masumdu günahsızca çevresine bakarken cennet kokulu annesinin kucağında...
Her çocuk masum doğar, bembeyazdır sayfası. Günah tohumları ekilmemiştir daha. Ancak çevre bu masum çocuğu melek de yapabilir cani de...
Bazen haberleri izlerken bir cinayetle karşılaşırım ya da hırsızlıkla... O zaman herkes bin türlü lanet okurken zanlıya ben düşünürüm... Acaba çocukluğu nasıl bir ortamda geçti, neler yaşadı da bu hale geldi diye... Kimse anasının karnından katil doğmamıştır çünkü ya da hırsız olarak gelmemiştir dünyaya. Elbette yaşantılar onu bu hale getirmiştir. Biz ise sorgulamaktan çok yargılamayı severiz. Belki hiçbir gerekçe bir insanın canını almasını haklı çıkarmaz ya da bir başkasının malına göz dikmesini, bir genç kızın namusuyla oynamasını... Ama hayat denilen acımsız mekan ona çiçekler değil de acılar ve hüzünler sunmuş olmalıdır ki yaşama karşı takındığı tavır yara açmak ve kendi acılarını başkalarına da yaşatmaya çalışmak olmuştur...
Elbette yanlıştır "Ben çektim başkaları da çeksin" düşüncesi ama dediğim gibi her çocuk masum doğar, başkalarının ellerinde şekillenir.
YORUMLAR
Sayın Yazarım,
Size katılamadığım için üzgünüm.
İnsanlar kalıtsal özellikleri ile doğar ve büyürler. Ancak bulunduğu ortam ,aldığı eğitim ,ailenin yönlendirmeleri ,onu bir parça değiştirebilir.
Bebekler , henüz zarar veremeyecek kadar küçük ve bilinçsiz olduklarından dolayı masum kabul edilmelidirler.
Onları, insanca yaşama uygun yetiştirecek, anneler, öğretmenler yetiştirmeli,hakiki din adamları çok aydın , bilgili ve cana yakın olmalı. Bunlar yerine gelirse ,o masum bebek ,hayatı boyunca masum ve temiz bir vatandaş olarak kalabilir.
Saygılarımla.