- 2090 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kısa küfürler-1
Aleni küfür etmek için illa cinsel adlandırmalar kullanmak gerekmez. Anlayana yeterince küfürdür bu yazı.
Bir fikri ve düşünceyi paylaşırken bunu sadece karşınızda bulunanı kendi çıkarlarınız doğrultusunda hareket etmeye yönlendirmek üzerine kurmamalısınız. Bilinmelidir ki düşünceniz fikriniz ne olursa olsun söyledikleriniz ve yaptıklarınız sizin dışınızda ki insanların hayatlarını kolaylaştırmak, güzelleştirmek adına yapılmalıdır. İyi insan olmanın kurallarından biride budur. Erdemli insanlar kendi kural ve karakterlerinin gereğini yapmayı sürekli tekrar ederler.
Hayatın hangi anında olursanız olun sizin sorumluluğunuzun bittiği yerde başkaların sorumluluğu başlayacaktır. O yüzden sorumluluk sahanızın dışına çıkmanız başkasının hayatına müdahale etmektir.
Bizler bu yaşadığımız ülkenin ve çağın bilincinde hareket eden bireyleriz. Bir önce ki dönemde ahlaki kurallar, toplumsal dayatmalar bu dönem değişmiş körelmiş ve farklılaşmıştır. Değişen kuralların uygulayıcısı olmak için ahlaki değerlerden yoksun davranışlar sergilemek, bunları yıkmaya çalışmak bireysel özgürlük olsa da toplumsal karabasanlara dönüşmektedir. Toplumun dışlayıcı mekanizması kapitalizm in ağırlığı altında ezilmiş ve yok olmuş olsa da vicdan çetrefilli algılarını sürekli açık tutmaktadır.
İşte tam burada ikilemlerin içinde oradan oraya savrulan yapılar kendini kurtarma çabası ve telaşı içine düşmektedir.
Sahip olduğumuz bireycilik, benlik duygusu her türlü bastırmaya karşı durmak için değerlerini yükseltme bunun sonucu olarak bencil bir düzenin içinde yaşam savaşı vermenin mecburiyetlerinde kalınmaktadır.
Anlatılmak odur ki yaşam bizim istediğimiz türden ilerleme rutinliğinde asla olmadı olmayacakta. Çabalamak zorunda kalan ve yoğunluk içerisinde olan hep bizleriz.Bu yüzden insan kendine sıradanlığı hissetmeyecek çıkışlar aramıştır. Bu çıkışlar tabu edinilmiş, putlaştırılmış, biçimi değiştiremeyen duygusal sağlık, görüntüye yönelmiştir. Görüntünün gizli duvarları arkasında kalabileceği alan olan internet işte tamda bu anda insanoğlunun yardımına koşmuştur. Bilmediğimiz tanımadığımız kişilerin düşüncelerinde güzel görüntü sergilemek arzusu histeriye dönüşmüş ve insan evriminin yerini hayal gücü evrimi almıştır. İnternetin bulunması ve ilerlemesi teknolojinin ilerlemesi görünse de asıl olan kişisel yapının çağdışı kalmaya başlaması ama toplumsal sahtekarlığın ise gitgide artması çağdaşlaşmasına sebep olmuştur.
Tüm bu mezbele hayatların içinde bulunabilecek elbette henüz saydamlılığını yitirmemiş duvarlar vardır. Bunları aramak ise en az histeriye tutulmuş olanlar kadar saçmalamaktır. Kimin hangi yolda olduğunu görmek zordur anlık görüntüler yanıltıcı olacaktır. Kesinlik bu işin ana fikridir.
Kısaca özetleyecek olursak, farklı olmak için kimsenin kendini yırtmasına gerek yoktur. Velakin elde edeceğiniz mutlulukta ancak sizin kadar gerçek olabilecektir. Eğer istediğiniz buysa tanrılarınızı yaratmaya ve onlara ulaşma yolunda yaralanmalara devam edin.
Sizin tanrılarınız sizin zayıflığınızdır.
Ben kendi açıklığımda olduğum gibi sadece kendim olmaya ısrarla devam etmeye kararlıyım, hiçte umurumda değil düştüğünüz bataklığın kokuşmuşluğu. Siz ne kadar hoş göstermeye çalışırsanız çalışın.
AsevimLİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.