- 772 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AHESTE NAMELER
HAMDİ ÜLKER
[email protected]
AHESTE NAMELER…
Biz türkülerle büyüdük. Türkülerle şekillendi kişiliğimiz. Türkülerden beslendi duygularımız. Türkülerle ağladık, türkülerle güldük ve türkülerle sevdik sevilesi her şeyi…
En büyük tutkumuz, bir zamanlar uzun dalga yayın yapan Trt Erzurum radyosunda bizi anlatan, Anadolu kokan türküleri dinlemekti. Zamanın sanatçıları, okudukları duygu yüklü türküleri bizlere sevdirmeyi başarmışlardı. Şimdi hatırladığımız türkülerle birlikte o türküyü bize sevdiren sanatçıyı da yâd etmeden geçemiyoruz. “Kadem bastı” bize rahmetli Raci Alkır’ı, Haydar haydar” rahmetli Ali Ekber Çiçek’i hatırlattığı gibi, “Huma kuşu” ile Mükerrem Kemertaş’a selam göndermeden geçemiyoruz. Daha nice güzel sanatçı ile nice güzel türküyü hafızalarımıza işleyen Trt radyolarının ise gönlümüzdeki yeri bir başka olmuştur…
Şehirlerden ve insanoğlundan uzak, bir dağ yamacında boynu bükük açmış çiğdem çiçeği gibi hemen yanı başımızda olmalarına rağmen vaktiyle değerlerini bilemediğimiz değerlerimiz var ki onları hatırladığımızda ise yüreğimiz burkulur. Onlar vaktiyle memleketimizin türkülerini, namelerini dillendirmeye çalıştılar ama ne hak ettikleri değerleri gördüler, ne de toplumda hak ettikleri yere konuldular. Onların asıl değerlerini ise zaman gösterdi. Ancak iş işten çoktan geçmişti. Bu bağlamda; Âşık Davut Sulari’yi, Âşık Daimi’yi, Erzurumlu Emrah’ı, Sümmani’yi ve daha nice sağlığında değeri anlaşılamayan büyük ozanımızı saygı ile yâd etmeden geçemeyeceğim.
Günümüzde de türkülerimize emek harcayan, yürek okşayan aheste nameleri sevdalıları ile buluşturmaya çalışan nice güzel sanatçımız, ozanımız bulunmaktadır. Bu değerli sanatçılarımızdan Orhan Hakalmaz’ın bugünlerde daha öncelerden olduğu gibi yine türkü dolu, türkü kokan, türkü tadında bir çalışması türkü sevenlerin beğenisine sunulmuştur. Türk Halk Müziğimizin büyük ustası, milyonların gönlüne duygulu sesi ve yürekten okuduğu namelerle taht kurmuş değerli üstat Orhan Hakalmaz Hoca’nın Aheste adlı yepyeni bir türkü albümü çıktı. Yine buram buram Anadolu kokan ve nice yıllar kulaklarda çınlayacak, dudaklarda mırıldanılacak türkülerden oluşmuş bu albüm. Orhan Hoca, bu yeni çalışması ile türkü sevdalılarının yüreklerindeki yerini bir kez daha perçinleyip, bir kez daha kendisini ölümsüzleştirecektir. Bundan hiç şüphemiz yoktur.
Bu albümde benim dikkatimi çeken çok önemli iki türkü var ki onlara kulaklarım hiç de yabancı değil. Bu iki türkü Erzincan’ımızın yetiştirdiği şiirlere sevdalı şair, güzel insan ve yakın zamanın büyük ozanı Metin Yıldırım’a ait “Kalk gidelim deli gönül ve Senin yüzünden” adlı türkülerdir. Söz ve müziği sevgili ozan dostum Metin Yıldırım’a ait bu iki türkü değerli üstat Orhan Hakalmaz’ın dikkatinden kaçmamış ki o nadide albüme konulmaya değer görülmüştür. Orhan Hoca, bir önceki albümünde de Ozan Metin Yıldırım’ın “Adını Şiirler Koysun” adlı şiir kitabında yer alan “ Geçti seneler” adlı şiirini besteleyip okumuştu. O türkü, türkü sevenlerin hafızasındaki yerini korurken nice ozanların rehbertuarındaki yerini de daha nice yıllar koruyacağa benziyor. Söz ve müzikleri Metin Yıldırım’a ait Erzincan dolaylarına ait, “Kalk gidelim deli gönül” ve Urfa diyarları tadındaki türküsü “Senin yüzünden” de bir önceki türkü gibi daha nice yıllar kendisinden söz ettirecek, dudaklarda mırıldanılacak ve kulaklarda çınlayacak nameler olacağa benziyorlar.
Bu nadide çalışmasından dolayı Türkülerin piri Orhan Hakalmaz Hoca’yı ve o iki güzel türküden dolayı Erzincan’ımızın yetiştirdiği değerli Şair, Ozan Metin Yıldırım’ı tebrik ediyor, nice yıllarda eskimeyen eski nameler gibi türkü sevenlerin gönüllerindeki yerlerini korumaları en büyük temennimdir.
HAMDİ ÜLKER’İN MOLA YAYINLARINDAN ÇIKAN
“BANA AŞKI ANLATIR MISIN? VE 1914 90 000 SARIKAMIŞ” ADLI ROMANLARINI TÜM KİTAPÇILARDA BULABİLİRSİNİZ. www.molakitap.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.