- 829 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Git Artık Züleyha
Ya..gitsene artık.. geldin beynimin içine zır zır konuşuyorsun..
_Hayır gitmeyeceğim bu günlerde beni yok sayıyorsun,kafan karışık,başkalarınla konuşuyorsun günün her saatinde,yolda, evde ,yemek yaparken çay içerken ben yokum uzun zamandır düşüncelerinde..
-Tamam züleyha..sorunlarım olduğunu da anlamışındır..Ben seninle konuşurken hep ağlıyorum,ağlamak istemiyorum git başımdan uykum var..sıcak bir yandan uyutmuyor zaten bir de sen geldin..git lütfen..
-Hayır! gitmiyorum..annene üç gündür gitmiyorsun..kadın seni bekliyor..neden gitmiyorsun annene neden?
-gitmiyorum züleyha gitmiyorum..çok yoruyor beni..bu kadar sorunum varken;defalarca aynı şeyi dinlemeye tahammül edemiyorum..hıı..hıı..demekten artık yoruldum..mecburiyetlerden bıktım..her şeye mecburum ben.. ben anneme hala yalan söylüyorum..saklıyorum her şeyi..çünkü yaptığım her şey ona göre suç..gezmem suç,gülmem suç,kitap okumam suç,aklına ne geliyorsa suç…suç..suç..hem geçenlerde beni hırsızlıkla suçladı..Ben onun parasını çalmışım…züleyha çıldırdım inan çıldırdım böyle bir suçlamayla karşılaşınca..Ben onun parasını neden çalayım…ki..ben bu kış her sabah sekizde onun evine gidip sobasını yaktım..hiç soba kovası dökmeyen ben,soba kovasını nasıl döküyorlar diye camdan kova dökenleri seyredip,öğrendim..karşılığı da hırsız damgasını yemem oldu..Gecen gece onun mutfağında çay demlerken..bir sigara içeyim dedim.ışıkları da yakmadım..salondan durmadan bağırıyor”ne yapıyorsun sen orada”diye..”korkma anne! hırsızlık yapmıyorum”dedim..sonra da”kızım.benim evimde hırsızlık yapsan ne olur “demez mi..Buyur buradan yak züleyha…Hırsızlık yapsam ne olur değil mi züleyha..Allahım sabır ver bana..
-Onlar yaşlı..kusuruna bakılmaz..hem annen,seni annesi yerine koydu bunu biliyorsun..
-Biliyorum,züleyha biliyorum..annelere annelik yapmak gerçekten de çok zor..bir de temizlik hastalığı var..her gün halılarını siliyor..yani oraya her gittiğinde temizlik bezini alacaksın eline kapıları ,camları defalarda sileceksin..senden iyisi olmaz…öf.. be züleyha git başımdan uykum var..neyse bu gece beni ağlatmadın..ben çağırmadan da gelme..
YORUMLAR
Tatile git can arkadaşım ihtiyacın var ama o züleyhalar olmasa kafayı yeriz ve m züleyhalar bize ıhanet etmez sırrımızı başkasına söylemezler bazen ağlamak gülmekten daha ıyi gelir güzeldi beğendim sevgiler
sareyaprak
İlginç bir diyalog...
Bir tarafta yaşlı bir anne
Öbür tarafta emeği az gürülen
Üstüne üstlük hırsızlıkla suçlanan gelin (veya kız)
Kim haklı, kim haksız... anlamak zor...
Çünkü yaş ilerleyince her şeyi doğru göremezler.
Yine de annedirler...
sareyaprak
Sevgili Arkadaşım.
Bu Züleyhadan ben de zaman zaman bunalıyorum.
-Senin bir derdin var. Anlat bana rahatla
-Teşekkür ederim Züleyha...Yalnız kalmak , kendi kabuğum içinde dinlenmek istiyorum biraz.
-Ama bak beni hep yok sayıyorsun.
-Yok saymıyorum Züleyha. Sadece kafamı dinlemeye ihtiyacım var
-Demek ben senin kafanı ağırtıyorum. Bana bu gözle baktığını hiç bilmezdim.
-Ya nereden çıkartıyorsun bunları. Sadece şu anda konuşma, dert anlatma modunda değilim o kadar.
-Ama herkesle konuşuyorsun.
-Of Züleyha offff....
Demek ki bir şiirime yaptığın yorumda da belirttiğin gibi derdi olan sadece ben değilmişim.
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
sareyaprak
Uykum var kimseleri istemiyorum...Uyanınca birilerini görmeden duymadan yağabileceğini düşünüyorsan herkes defolsun yaşamından züleyha...kalabalıklarda yanlızlık yaşatmasın ALLAH züleyha..Konuşmadan sen söyleyeceklerini anlayacak onlarca dost yürekolsun yanında züleyha....DOSTLUK ve MUHABBET ile.
sareyaprak
AYSE 09
ne derler gönül gönüle karşı diye
saygım sevgimle