SON YAPRAK ve sorular
Bir düş kırıklığıyla ağır hastalığı bir arada yaşayan bir genç kızın öyküsüdür
"Son Yaprak"*
Genç kız hasta yatağında, karşı duvardaki sarmaşıklara bakar.Yağmur ve güz yelleri
onları birer birer söküp götürmektedir.
Yaşam istencini içinde taşımadığından bir türlü iyileşmeyen genç kız,son yaprak da düştüğünde öleceğine inandırmıştır kendini.
Ablası kardeşinin bu saplantısını ,ona gizli bir aşk ile bağlı yaşlı,yoksul ressama anlatır.
....
Günler geçer,güz gider kış gelir,yapraklar birer birer düşer.Ama o son yaprak yerinde
durmakta, bir türlü düşmemekte,güze,kışa,yağmura,kara direnmektedir
Ve o yaprak,o tek,o son yaprak ayak diredikçe,kızın ölüm karşısındaki boyun
eğmişliği,yerini yaşama isteğine bırakmaktadır.
....
Sonunda bahar gelir,düşmeyen son yaprağım yanında yenileri tomurcuklanmaya başlar.
Ölüm de gerileyip alanı yaşam sevincine bırakmıştır.
Ve genç kız iyileşir.
....
Ama hiçbir zaman son yaprağın düşmesini önleyen mücizenin,yoksul komşu ressamın
fırçasından fışkırdığını, bu iyi yürekli umutsuz sevdalının fırtınalı gecede duvara
son yaprağın resmini yaparken üşütüp öldüğünü bilmeyecektir.
*O.Henry-Son Yaprak-...adllı romanın kısa özetidir.
.......
Sorular.
======
1-(Günümüzde)AŞK böylesine bir fedakarlığa değermi?
2-Yaşam istenci,neden yok olur insanda?
3-Mücizelere inanmalımıyız?
4-Mücizelere İnanma", hayatımızda ne kadar etkilidir?
5-Saplantı,bir hastalıkmıdır?
YORUMLAR
1) Değer
2) Umutlar yok olduğunda
3) Hayır
4) Etkisi yoktur
5) Değildir
Aslında sorularınızı ben sayfalar dolusu açabilirim ama yer kaplamasın diye ben de çok kısa cevapladım, çok güzel ve anlamlı bir öyküydü, ben de bunu bir gül resmi olarak duymuştum ama önemli olan içeriği ...
Kutlarım kutbo, geç okudum yazını ama okudum:) sevgilerimle .....
1-(Günümüzde)AŞK böylesine bir fedakarlığa değermi?
gerçek AŞKSA değer...
2-Yaşam istenci,neden yok olur insanda?
sevmek ve sevilmenin ne olduğunu bilmediğinden...
3-Mücizelere inanmalımıyız?
yaşam evren kendisi zaten mucize...
4-Mücizelere İnanma", hayatımızda ne kadar etkilidir?
bilemiyorum..herhalde çoook...
5-Saplantı,bir hastalıkmıdır?
kesinlikle hastalıktır.tedavisi var mı. bilemem...
bize ders veren yazınızdan dolayı çok teşekkür ederiz...
Merhaba muhterem Kalem;Aşk her türlü fedakarlığa ister istemez sürükler insanı,yoksa o duygu asla aşk değildir.
2)Yaşamak istenci sevgisizlikle yok olmaya başlar,susuz kalmış çiçek gibi,kökleri topraksız kalan fidan gibi,yamaçlarda tutunmaya çalışan fakat sel sıyırmış erozyana uğramış ardıçlar gibi yavaş yavaş yokoluşa giden süreç başlar;sevgi emek ister.
3)Mucizelerin gerçek olduğu anlar vardır.Çok özel sırların genel yerlerde açıklanmasını doğru bulmuyorum,ANCAK ÖZÜ ENERJİ VE BEYİN GÜCÜDÜR.
4)SÜREKLİ MUCİZELERE İNANMAK APTALLIKTIR,MUCİZELER YARATMAK APAYRI BİR ŞEYDİR.
5)Saplantı; elbette,aynı yerde takılıp kalmak desek daha kolay anlaşılacak,yani bir nevi dönmeyi unutmuş değirmen taşı.İnsan kendini okuyarak yetkinleştirmediği sürece çok şey bildiğini sanır.Okudukça da büyüyeceğini zannederken aa a hiç bir şey bilmediğini,giderek küçüldüğünü anlar.
NOT;Antalya-Kumluca karayolunda, yaklaşık Kumlucaya 4 km. kala BEŞİKÇİ köyü var.Orada Yaprakları kışın da yeşil duran bir Çınar ağacı var:(EVERY GREEN PLATANE),bu şimdi mucize mi değil mi?Başka hiç bir çınar yörede kışın yeşil kalmıyor.Köylüler ona Cinli Çınar derlermiş.Her geçen dilek diliyor.Ben de üç ayrı dilek diledim üçü de birer ay geçmeden gerçeğe dönüştü.SANAT GÜNEŞİ OLMAYI DİLEMİŞTİM.ÖYLESİNE BÜYÜK AŞK ATEŞİ DÜŞTÜ Kİ YÜREĞİME,YANAN BİLİR ANCAK!
TEKRAR SESİNİZİ DUYMAK İLAÇ GİBİ GELDİ.ŞEN VE ESEN KALINIZ,ÇOK BÜYÜK BİLGECE SEVDANIZ VAR,HER ÇABANIZI KUTLUYOR VE SİZİN GİBİ BİR ÇINARI DA YÜREKLERE HAYAT VEREN GÖNÜL İNSANI OLARAK DEĞERLENDİRİYORUM.Sağolun varolun!
Şaban Aktaş tarafından 3/26/2008 6:38:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bütün soruların cevabı umudumuzu yitirmemeli , küçük şeylerde mutluluk aramalıyız...hayatı sevmeli sımsıkı sarılmalıyız...Pozitif düşünmeli..ben pozitif düşünceye inananlardanım...güzel düşünün, güzel şeyler olsun...
Güzel bi yazıydı..çok beğendim...Sevginin sadakatin büyüklüğüde gözlerimi yaşarttı...Kutlarım..
1) Değer...
2) Yalnızlık insandan yaşama sevincini alıp götürür...
3) Evet inanmalıyız...
4) İnsanlar mucizelere inanmasalardı olmayacayak umutlara bağlanmazlardı...
5) Kesinlikle hastalıktır... Fakat bazen iyi sonuçlar da doğurabiliyormuş...
Güzel bir özet,ellerinize sağlık...
pelin tarafından 2/17/2008 10:48:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
1.DEĞMEZ DİYE DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ SÜRECE DEĞMEYECEKTİR. NE ZAMAN Kİ HER BİREY KENDİ İÇİNDE DEĞER DEMEYİ ÖĞRENİR OZAMAN HERŞEY DEĞİŞİR.
2.İÇİNDE HER HANGİ BİR ŞEYİN İNANCINI TAŞIMAYAN BİR İNSAN YAŞAMDAN VE HAYATTAN ÜMİDİNİ KESEBİLİR. Kİ MADDEYE AĞIRLIK VEREN RUHLARDIR BUNLARDA.
3.MUCİZELERİ PEYGAMBERLER GERÇEKLEŞTİRİR. İNANIYORMUŞ GİBİ YAPMAK SADECE İNSANIN KENDİNİ KANDIRMASIDIR.
4.PEYGAMBERLERİN YAPTIKLARI ÖMRÜ BOYU İNSAN İÇİNDE SÜRER. İNSANLARIN SÜPRİZLERİ İSE YAPILAN KİŞİDE HEP HATIRLANIR.
4.SAPLANTI ADI ÜSTÜNDE BİR ŞEYE SAPLANIP KALMAKTIR. BENCE DE BİR HASTALIKTIR.
ÖZETLEDİĞİNİZ HİKAYE İÇİNDE TŞKR.
1. Değmez.
2. Arzularla donatılmış bir birey, arzusu yerine gelmeyince yaşamın bir anlamı olmadığını düşünür. Ben en azından düşünürüm. Ama şunu da sormak lazım: Yaşama istenci mi, yoksa yaşama zorunluluğu mu?
3. İnanıyormuş gibi yapmalıyız.
4. Anlık sevinç ve huzur verir.
5. Evet, bir hastalıktır.
Kitabı edineceğim. sonunu bilsem de...