- 1050 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
"yaşadığımız dünya ortamı bir durak.buradaki toplumsal olaylar , sosyolojik yapı , siyasal düzenler….hepsi ALLAH sistemi içinde olması gerekenler."
ve bu bölüm
"bizim bireylere tepkimiz aslında ALLAH’a tepki olmaktadır. "
İşte bu bölüm çok çok açılabilir ve sayfalarca gider..İnceden bir düşünecek olursak Karşı konulan şey ne? Bir insanın vermiş olduğu değer, inanç bu bir tarafa Allah'ın koymuş olduğu hüküm.
Hadi kula saygın yok sahibinede mi saygın yok.
Bazı kesim vardır Kur'an dışında bir şeyi kabul etmiyorum der. Sünneti es geçer uydurma hadislerdir vs der. Ama Kur'an içindeki ayetleri yaşayış tarzına sokan bir çok insanı, kınar yadırgar, karşı çıkar. Orada şahşa değil saygısızlık, o emri verene.
Mesela bir şeriat korkusu vardır insanlarda gidiyor. Şeriat nedir? Kur'an hukuku.
Madem Kur'ana inandığını söylüyor insan şerisati kabul etmemenin mantığı yoktur. Çünkü Kura'n hukuku şeriattır.
Neden mi insanlar şeriat kelimesinden korktu tırstı? Hep baskıcı toplumlar, islam adı altında insanlara yapılan zulümler, islam adı altında yapılan daha bir çok suç.. Ve bu şekilde yönetilen ülkeler şeriatle yöneltiliyor deniyor . Hayır!!!!
Daha yeni Mısır'da bir genç Hz Muhammed'in karikatürünü çizdi diye linç edilme kararı verildi.
Ve bu ülkeye şeriatle yönetilen ülke diyorlar. Bir düşünelim Hz Muhammed olsaydı ne yapardı?
Taif'i düşünelim insanlar onu kovarken ona taşlar fırlatırken, vucüdünü kan revan içinde bırakırken o ne yapmış? Elini Allah'a açıp "Allahım onlar bilmiyorlar. Eğer asırlar sonra bile onlardan bir müslüman çıkacaksa onları bağışla" diyor..Biz böylemerhametli bir peygamberin ümmetiyiz. Gidiyor Mısır hükümetinin yaptığına şeriat diyoruz ve insanları islamiyetten soğutuyoruz.
İrtica dalgası almış başını yıllardır gidiyor..İnançları doğrultusunda yaşayan bir topluma gerici diye bakan insanlar kusura bakmasınlar gerici yozlaşmış zihniyet kendisi oluyor. Bu mu saygı duymak . Öyle bir zamandayız ki kimse kimsenin değerine saygı duymuyor. Evet ben müslüman olabilirim sende inancımı inkar edebilirsin ama bu bana saygı duymaman anlamına gelmez. Ben senin inancını asla kabul etmeyeceğim yada verdiğin değerleri ama bu sana saygısızlık yapmam anlamına gelmez.
Ve aynı şekilde inancı gereği yaşayan islamı kesimde, kendisine karşı çıkan, en başında başının örtüsü için kendisini gericilikle suçlayan kişiye kınar gözle bakmamalı. Bu da onun değeri.. Sen onu suçlarsın o seni..Bu devran böyle sürüp gitmemeli..Eğer inanıyorsan sen ılımlı olmalı insanları kazanmaya çalışmalısın..
İnsanlar bu saygısızlıkta o kadar ileri gitti ki ramazanda Fransa'nın vermiş olduğu kararla irkildim..Bilmiyorum yürürlüğe girdi mi. "Fransa'da oruç tutmak işten çıkarma gerekçesi sayılacak" İşte gerici bir hükümet tablosu..
Gerçekten yazınızı çok beğendim. Bu yazıya günlerce yazarım diyebilirim..Burada kalsın..
Ve bir bölüm daha alarak yazınızdan yorumumu tamamlayayaım.
"Unutmayın ki her şeyin asıl sahibi tasarruf edeni Allah'tır"
Emeğinize sağlık..