LİLİTH GERÇEK Mİ?
Lilith
Musevilik ve Hıristiyanlık inançlarında Âdem’in ilk eşidir. Tevrat’ın ilk bölümü olan Yaradılış bölümünün 1. Bab’ında Âdem ile beraber bir dişi yaradıldığından, 2. Bölümde ise Âdem’in kaburga kemiğinden bir dişi yaratıldığı yazılıdır.
İncil
İncil kelimesi, bir anda ortaya çıkar:
Yeşaya 34:14 Yabanıl hayvanlarla sırtlanlar orada buluşacak, tekeler karşılıklı böğürecek. Lilitfı oraya yerleşip rahata kavuşacak.
Anlamı büyük olasılıkla bir baykuş olduğunu.
Mitler
Tevrat’ta açıkça yer almamasına rağmen; birçok Musevi dini kaynağı 2. Bölümde sözü geçen dişinin Âdem’in 2. karısı olduğu, birinci bölümdekinin ise ilk karısı olan Lilith olduğuna inanırlar.
İnanışa göre Lilith, Âdem ile aynı zamanda ve aynı anda yaratıldıklarından Âdemin kendisine eşit olduğu görüşündedir (Tarihin ilk Feministi) bu sebeple de Âdem’e tabi olmayı şiddetle reddeder Tanrı’ya asi olur ve cennetten uzaklaştırılır. Bundan sonra Tanrı Âdem’in kaburga kemiğinden Havva’yı yaratır Havva sonuçta erkeğinin bir parçasından yaratıldığından ona tabi olur.
Âdem ile Havva ilk günahı işleyip cennetten kovulduktan sonra çocukları olur Lilith bunu kıskanır ve bundan sonra adem oğullarından doğacak her bebeği öldürmeye yemin eder.
İnanışa göre kötü bir ifrit haline gelen Lilith gece hava karanlıktan sonra yeni doğum yapmış evlere girerek lohusa kadınların bebeklerini boğmaktadır. Bu sebeple günümüzde bazı Museviler arasında bir adet olarak, Lohusa kadın akşamları evde yalnız bırakılmaz, ve akşamları çamaşır ipinde çocuk bezi bırakılmaz, çünkü bunları gören Lilith’in o evde çocuk olduğunu anlamasından endişe edilir.
YORUMLAR
TASAVVUF VE İSLAM ALİMLERİNCE ADEM, YAŞAYAN İNSANLAR ARASINDA VELİ VE NEBİ OLARAK TEKAMÜL EDEN İNSANDIR.EŞİ VEYA HAVVA İLE BELİRLENEN MECAZ , ADEMİN MADDE TARAFI YANİ BEDENİ,ŞEYTAN OLARAK TANIMLANANDIR.ADEM İLE ADEMİN RUHU ANLATILIR Kİ,İMANIN GEREĞİ OLAN SONSUZ YAŞAMA İNANÇ RUH KAVRAMIYLA AÇIĞA ÇIKAR.ZATEN MİTOLOJİ DE AYNI MECAZLARI ANLATIR BİZLERE...ÖRNEĞİN DÜNYA ÇAP HACMİ DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE , EVEREST TEPESİNE KADAR SU BİRİKMESİ PEK AKILCI OLMAMAKLA BERABER,BİR GEMİDE MİLYONLARCA ÇİFT CANLIYA DA GEREKEN YER OLAMAZ GİBİ.BESLENME SORUNLARINI HİÇ DÜŞÜNMESEK BİLE.DEMEK İSTEDİĞİM O ZAMANLAR İNSANLARININ BİLGİ VE TEKNOLOJİSİ DÜŞÜNÜLDÜĞÜNDE , TÜM TANRISAL BİLGİYE VAKIF YARATILANLARIN BU BİLGİYİ ANLATMALARI O ZAMAN ŞARTLARINDA OLACAKTIR.KURAN BİLE MECAZLARLA DOLUDUR...MECAZLARI BİLİMLE BİLİMSEL AÇIKLAMALARLA BUGÜN ANLATABİLİRİZ.AMA O GÜNLERDE İMKANSIZDI...İNSANLARI DÜŞÜNMEYE SEVK ETMEK ADINA YAZINIZ ANLAMLI VE DEĞERLİ...TEŞEKKÜR EDERİM VERDİĞİNİZ BİLGİ VE ARAŞTIRMA ÇABANIZA.SELAMLAR.