- 547 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SOSYAL GÜVENLİĞİ OLANA SELAM VERENİN MAAŞI DA KESİLMESİN
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
SGK’LİYE SELAM VERENİN MAAŞI KESİLMESİN
KADİR DURAK
Bundan bir süre evvel bütün haber merkezleri;
"Kocası ölmüş kadınlara müjde... Artık kocası ölmüş olan kadınlara 250 Lira maaş bağlanacak." Denilerek bir haber geçtiler.
Kocası ölmüş olan kadına 250 Lira uygun görülüp boşanmış olana uygun görülmeyişi tartışılmadı bile.
Oysa ki; "Boşanmış olan kadının hayatı daha da zor ve çekilmez olur. Boşandığı kocası bu kadını her an huzursuz edebilir. Onun için bu kadına hiç değilse el uzatalım da boşandığı kocasına mahkum olmaktan kurtulsun." Diye düşünen de olmadı.
Kocası vefat etmiş olan kadınlar evraklarını bütün zorluklara rağmen hazırladılar. İlgili kuruma götürüp evrak teslim ettiler.
Bu kadınlardan bir çoğunun kalacak evleri dahi olmadığından uzaktan bir akrabasının evine sığındılar.
Kimseye el açmamak için çok direndiler.
Bunların içinde ağır kanser hastası olanlar var.
Bunların içinde kocasının kardeşine sığınanlar var.
Bunların içinde komşusundan gelecek bir tas çorba ile günü geçmeye çalışanlar var.
İşte bu hanımlardan birisi de; kocasının eniştesinin evine sığındı. Orada bir odacık verdiler.
Müracaatını yaptı. Aylarca umutla bekledi.
Gelen cevapta;
"İkamet ettiğiniz hanede SGK’ye kayıtlı fert bulunduğundan bu aylık size bağlanamaz..."
Bu cümleye dikkat buyurun....
Kocasının eniştesinin evine sığınan kadına "Senin sığındığın evde kocanın eniştesi var. Bu adam sgk ’li onun için sana aylık vermiyoruz." Bu mealde gelen açıklama ile kadıncağızın dünyası yıkıldı.
Oysa ki;
"Kocam mide kanaması ve kanserden vefat etti. Ondan bana kalan evden de tahliye ettiler. Çünkü evin diğer murisleri dava açtılar ve evin satış kararını çıkardılar. Kocamın eniştesinin evine sığındım. Hiç değilse kocamın vefatı nedeniyle devlet bana maaş verecek. Bu maaş ile terlik alırım, entari alırım, bir kilo şeker alırım, yarım kilo çay alırım. Arada kocamın kabrine ziyarete gidebilirim. Bir iki yemeni alıp onlara oya yaparım. O yemenileri üç beş kuruşa satarsam el açmaktan bir nebze olsun kurtulurum." Diye düşünürken bu kadının dünyası yıkıldı.
Kocasının eniştesi sgk imiş, bu kadın da kocasının eniştesinin kirada kaldığı evde sığıntı olarak kalmakta ve kadına; "Senin kaldığın ende sgk’li var sana aylık bağlanamaz." Cevabı veriliyor....
Bu durumu kamuoyunun dikkatine getirecek olan bizleriz.
Bu olay Tarsus’ta vuku bulmuştur. BU cevabı veren Tarsus Yardım Vakfı’dır...
Bu duruma bütün kadınların sahip çıkması gerekmiyor mu?
Kocası ölmüş olana maaş bağlanacak denip de; kocasından boşanmış kadına böyle bir maaş verilmez anlayışı da yanlış bir anlayıştır. Boşanmış kadın nasıl geçinecek? Bunun hesabını yapan yok.
Bu bir yana kocası ölmüş kadına da; "Kaldığın evde sgk’li olduğundan sana aylık bağlanamaz." Şeklinde resmi yazı ile cevap verilmesi konusu ise komedidir..
Bütün kadınları bu olayı sahiplenmeye ve kamuoyu oluşturup bu yanlıştan dönülmesini pekala sağlayabilirler.
Problemlerimize banane diye geçersek yarın bizim bir derdimiz olduğunda bizi kim duyacak?
Bütün bu yalnışlıkların düzelmesi ancak kadınların bu duruma sahip çıkmaları ile mümkündür.
Kocası ölmüş kaç kadına maaş bağlanmıştır?
Maaş bağlanmama gerekçeleri nelerdir?
Kocası ölmüş olan kadına verilmesi yönünde haberler yayıldı ancak boşanmış kadınlardan tek hece söz edilmedi....
Bunlarla ilgili kamuoyu için bütün okurlarımızın dikkatlerini bu yöne çekiyor saygılar sunuyorum.
MUTLU BAYRAMLAR DİLİYORUM.
KADİR DURAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.