- 594 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAMA GİRERKEN…
Daha dün gibiydi, çocukluğum...
Anamın kömürle ısıtılan ütü ile sabaha dek giysilerimizi ütülemeye çalışması, sonra mahmurlu gözlerle iki gözlü barakanın temizliğini tekrar gözden geçirmesi doğrusu harikaydı. Onun koruyucu ve kollayıcılığını üstümüzde hissetmek bizlere güven veriyordu. Sabahın köründe mahalle çocuklarının kapıyı tıkırdatmaları; bayramın başladığının göstergesiydi. Anamın leblebi, şeker dağıtmaktan naylon poşetten eli çıkmazdı. Biraz daha büyüklerin çaktırmadan bir yerine iki ya da üç sigara aşırmaları, işin başka güzel tarafıydı.
Mahalleyi turlar hatta daha uzaklardaki evlerin kapılarını tıklatır, şekerle doldurduğum naylon torbamı, eve koşarak gelir annemin şeker dağıttığı torbaya boca ederdim. Bu yüzden hiç bitmezdi kendi torbamız.
Bu yazıları yazarken geriye dönüp bakıyorum da; ne tatlı anılarmış meğersem çocukluğumdaki bayramlar. Şimdi bulunduğum şehirde yok böyle çocuksu coşkular... Büyük ihtimalle herkes bilgisayarın başında bayramlaşıyordur.
Böyle geçmişi yad ederek hüzünlensem de gözyaşlarımın dolu dolu olmasını önleyemiyorum. Uzaklardan bir ses:
- Baba nasılsın, bayramını kutlarım!
- İyiyim yavrum, ben de senin… Araya giren ışın ötesi ayrılıklar, yüreğini dağlıyor, duyguların hüzünleniyor ve bayram sevincinden uzak kalıp ezinç içinde kıvranıp duruyorsun.
Bir nebze olsun romanlara dalarak kendine teselli arıyorsun ve bayramın coşkusunu saman kokan yapraklarda arıyorsun.
Yabancı yazar Joanne Granberg’in Sana Gül Bahçesi Vadetmedim romanı ise bana eski bayramların hasretini çekmemin hüznüne bir yenisini daha ekledi diyebilirim. On altı yaşındaki ruhsal dengesi bozuk bir kızın akıl hastanesindeki yaşamını yine içim burkularak ezinç içinde okudum. Tabi notlar alarak, cümlelerin altını çizerek. Okuduğum paragrafları bir kez daha okuyarak…İnsanın başına neler geliyormuş ya. Okuyarak, bizzat yaşarak öğreniyorsun. Hayatın kendisi bir atölye…
Bugün yaş günümmüş valla interi açınca face’deki kutlamalardan anımsadım. (Kutlayan arkadaşlarıma çok tşk.ler)Yoksa anımsayacak akıl mı kaldı bende.
Herkesin bayramını kutlarım.
Sağlıcakla kalın….
YORUMLAR
Senin de bayramın ve yeni yaşın kutlu olsun arkadaşım.
Ben öyle evde oturup bayram mesajları falan yazmadım. Çantamı kaptığım gibi bir arkadaşa bayram ziyaretine gittim ve gittiğim yerde tıpkı çocuklar gibi ev ev gezerek şeker topladık iyi mi:)
Selam ve sevgiler...
ayhansarıkaya
AYSE 09
saygımlasın bitanesi