- 1251 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
DENİZ VE BEN
Üsteki resim ERDEK
Erdekli olduğumu bilmeyen kalmamıştır herhalde. Ankara da amcamın kızının haricinde hiçbir akrabam yok. Bazen kendi kanından biriyle dertleşmek istiyor insan o zaman gurbet içime bir ok gibi kalbime giriyor. Şarkıda dediği gibi
Gurbet içimde bir ok
Her şey bana yabancı
Hayat öğle bir han ki
Acı içinde hancı
Bu şarkıyı da güzel çalarım laf aramızda. Bu günlerde Yare ile yani udumla epey vakit geçiriyorum. Neyse efendim konu Yare ve Eray muhabbeti değil o belki yarın ki yazım olabilir.
Her yaz memleketim olan Erdek’e giderim hem tatil hem de bütün sülalemle vakit geçiririm. Erdeğin biraz dışında askeri kampların orada zeytinlik bahçenin içinde babamın pansiyonları ve yazlık evleri var. Denize de yakın Erdek’in içinde ki kışları oturdukları evde hiç kalmam. Zaten büyük şehirde apartmanlar da yaşıyoruz, Erdek de ayağım toprağa değsin istiyorum. Ayağım toprağa değiyorda zaten sabah kalkıyorum elime hortumu alıyorum yalın ayak evin önünü betonları yıkıyorum yolu ıslıyorum. Akşamları bahçede ekili sebzeleri suluyorum, yine yalın ayak ellerim ayaklarım çamur içinde.
Denize saat 2 de bir gidiyorum saat 8- 8.30 kadar denizin tadını çıkarıyordum. Güneşi denize batırıp eve öyle gidiyordum. Sahilde bana tatilin tadını çıkaran kadın adını koymuşlardı. Bu yıl denizin ve yüzmenin tadını çıkarttım. Sigarayı bıraktığıma denize girdikçe sevindim. Yüzdükçe yüzesim geldi, ne nefesim tıkandı ne de yoruldum. Bu yıl denizde çok da güzel açıldım. Bazen yalnız bazen yeğenlerle birlikte sahildeki insanlar seçilmeyene kadar açılıyorduk. Bir keresinde işi abartmıştım akşamüzeri çapariye çıkan balıkçı sandallarını kayıklarını bile geçmiştim ve birkaç metre ilerimden her yıl gelen iki yunus yüzerek geçtiler.
Ben deniz hayranıyım hatta hastasıyım. Erdek’e gittiğimde ilk gördüğüm denizdir ayaklarımı sokarım ve ‘’Ben geldim deniz seni çok özledim. Sende beni özledin mi’’,diye sorarım. Bir yılda neler yaptım ona anlatır dertleşirim. Deniz benim dertlerimi dinler hiç eleştirmez sadece beni destekler ayaklarıma ufak dalgalarını getirir sen güçlüsün ayakta durmalısın dermişçesine. Çok kahırlandığımda olabildiğince açılır yüzerim kıyıdaki insanların sesimi duymayacağına kanaat getirdikten sonra böğüre böğüre hıçkırarak salya sümük ağlarım. Tüm sırlarımı deniz bilir o benim dert ortağımdır. Erdek den ayrılma vakti geldiğinde ise en son yine denize giderim. Onunla vedalaşırım onu çok özleyeceğimi ve seneye inşallah ölmezsem geleceğimi söyler ayrılırım oradan.
Her yaz Erdek’e gittiğimde halamların köyü olan Çayağızı köyüne giderim. Eniştem ve oğlu yani kuzen balıkçıdır. Onlarla balığa gideriz önce çapariye çıkarız. Çaparileri denize attın mı misina elinde beklersin. Bazen parmağınla misinayı hareket ettirirsin balık vurdu mu parmağında hissedersin zaten. Misinayı çekince çaparinin her iğnesinde balıklar hoplar bir çekişte 6- 7 balık birden. Allah’ım balık tutmanın keyfi hiçbir şeyde yoktur. Her gidişimde misinaları dolaştırırım. Kuzen Oktay’a çaktırmadan misinayı sözde toplar bir kenara ona çaktırmadan koyarım. Bilirim arkamda bana söylenecek ama ertesiseneye kadar unutur. Ertesi yaz olunca hemen telefon ederim ilk cümlesi’’Hadi kız ne zaman geliyorsun balıklar seni bekliyor ve dolaştırman için misinalarda seni özlemişler’’ der.
Eğer o gece gökyüzünde ay yoksa ya da geç doğacaksa ağ atmaya çıkarız. Gece ağ atmakta ayrı bir keyiftir sabaha kadar sürer neredeyse. Eniştem kartal gibi kaptan köşkünün tepesine çıkar ayağa dikilir denizi seyreder ve aysız gece karanlığında balık sürüsünün giderken suda yaptıkları hareketle oluşan yakamozdan balık olduğunu anlar ve biz hemen motordaki makaradan ağı denize atarız. Saatler sonra balık ağa dolunca ağı makarayla çekmeye başlarız mantar yaka ve kurşun yakayı düzelterek. Sonunda ağın içinde balıklar gözükür Allahım ağın içi balık doludur. Kıpır kıpır zıplayıp dururlar. Balıkların içinden satılmayacak veya yenmeyen balıkları ayıklarız. Gelin balığı diye bir balık vardır o kadar güzel bir balıktır ki ama yenmez. Sonra ağlardan denizanasını temizleriz. Denizanası fosforlu olduğu için karanlıkta sanki ateş parçasıymış gibi parlar. Ağlardan denizanalarını avuçladığında sanki avucunda kor parçasını tutuyormuş gibi hissedersin. Sizlere o anda neler hissettiğimi ne kadar mutlu olduğumu anlatmam mümkün değil. Düşünün elinizde kıpkırmızı kor var sanki ve elleriniz yanıyor.
Balıklar kasalara konur sabaha az kalmıştır. Bizler yani balıkçılar belimize kadar ıslanmış halde sabaha karşı karaya çıkıyoruz. Yorgun ama çok mutlu onun mutluluğu bütün yorgunluklara bedeldir. Sonra o balıklar hemen ızgaraya yada tavaya resmen balıklar tavada hopluyor. Denizden tavaya giren balığın nasıl olduğunu ancak balık tutan bilir. Tavada hepsinin kuyrukları havaya kalkar kızardıkça abartmıyorum. Ben, tavada kuyruğu havaya kalkan balığı sadece kendim tutup hemen yediğimizde görüyorum. Birde kızarmış balığın yanına tuzlu balık çıkarır halam yemede yanında yat. Sosyetelerin yediği suji nedir ki bu da çiğ balıktır aslında, balıklar tuzlanır ve tuzun balıkları pişmesi için teneke kutularda bekletilir. En güzel tuzlu balık da kolyoz uskumru olur. Aslında tuzlu balık olsunda ne olursa olsun ben afiyetle yerim.
Bu yaz halamın köyüne gidemedim, balığa da çıkamadım. Gidecektim gününü bile ayarlamıştım yeğenlerle gidecektik ama Ankara ya çok acil gelmem gerekti. Erdek den sanki eksik gelmişim gibi hissediyorum. Seneye ölmezsem ilk işim çapariye çıkmak ve balık yakalamak. Erdek’e giderseniz balığa mutlaka çıkın lütfen bana da haber verin bende sizinle geleyim söz misinaları dolaştırmam.
Ben aslında bu gün başka şeyler yazacaktım ama konu deniz ve balık tutmak olunca her şeyi unutuyorum. Benim gibi denizde büyümüş denize aşık biri nasıl oluyor da Ankara da yaşıyor değil mi? Öyle yada böyle yaşıyor işte. Bir deney yapmışlar kutuplarda yaşayan bir bitkiyi ekvatora dikmişler bitki ölmüş yaşayamamış. Kutuplarda yaşayan bir hayvanı Afrika’nın bir ülkesinin doğal ortamına atmışlar ve ekvatorda yaşayan hayvanı kutupların doğal ortamına veya dünyanın bir ucuna doğal ortama bırakmışlar. Hayvan bırakıldığı doğal ortama alışamayıp ölmüş. Eskimo yu Afrika nın sıcak bir ülkesine bırakmışlar, Afrikalı veya Asyalı olan birini alışık olmadığı bir ortama bırakmışlar insan bulunduğu yere adapte olmuş ve yaşamış zamanla mutlu bile olmuş. İnsan bulunduğu ortama çevreye toprağa ülkeye adepte olan tek canlıdır. İnsan değiştirebileceği bir şey yoksa kabullenip hayatına devam ediyor ve etmekte zorunda. Mutlumu belki tartışılır, zamanla olayların gidişine göre ve kendi seçimlerine göre mutluluk değişebilir.
YORUMLAR
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar
Bir tatilin anlatımı güzelbir yazı olmuş ama hala özlem kalmış duygularda.Balık demeyin hasta oluyorum o zaman.Epeydir ara vermiştim bu hastalığa yeiden başladı.İnanın gölde balık yakalamak için fiber tekne yaptım iki kişilik.Arabanın arkasınada çekiçi.demeyin gitsin.
deniz zaten farklı güzellik.
kaleminiz daim olsun.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar
efendim bu yazıda yine dolu dolu geçirmişsiniz eh bundan sonra gelecek yılı beklemek olcak galiba sağlıklı mutlu yarınlar hayırlı bayramlar dileğimle saygılarımla selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Erdek'e girmeye 3 km kala askeri kamplar var ve ona 100 uzaklıkta EGELİ büfe var ona sorun veya karşısındaki yola girin ve
ŞEYTAN KÖYLÜ VEHBİ ÖZGÖR ün eviniarıyoruz değin ve gidin selamımı söyleyin annem size bahçeden biber domates toplasın erğin altında çay için ve oradaki hamakta benim yattığımı hayaledin
çok sevinirim giderseniz ve sahile inip benim gölgesinde oturduğum incir ağacın altında oturun ve oradakilere benden selam söyleyin emin olun tanıyacaklardır
giderseniz çok sevinirim
Erdek aşkı, gittiğin yerin güzelliğinden değil bence, gurbet psşkolojisinden... yoksa Erdek özlenilecek, yaşanılacak yer mi, allasen... bir deniz altı geçti mi su olduğu gibi ota bulanıyor... deniz anaları bir başka dert, üstelik zehirli cinsler de var... balıkçılığın da en kötü olduğu yer. koca ağlarla tutmak kolay, sahilden bi tane balık tutsan ya... tutamazsın, çünkü yok... suyu da buz gibi... ve en önemlisi pahalı mı pahalı... babanız ev pansiyonları kaçtan veriyor? beş yıldızlı oteller daha ucuz... Ankara desen, Türkiye'nin yüz karası. Trafiği,şehirciliği, insanları, siyasetçileri... her şeyi iğrenç... velhasılı kelam, siz Eray hanım, çok şanssızsınız çünkü, hayatınız BERBAT İKİ YERDE SÜRÜYOR...::))Üste koyduğunuz foto dahi söylediklerimin ispatı. Kayalar ve deniz. Sahil, yok. Var olan parselli... BU BENİM DÜŞÜNCEM TABİİ Kİ... KIZMAK YOK. DOST ACI SÖYLER... SAYGILAR...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Kemnur
Kemnur
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
bu arada annemin erdekteki evi 2 oda bir salon 6yataklı evini 80 e veriyor bahçedeki büyük ev yani10 yataklı 3 odalı evi de 80ila 100 arasına veriyor ve küçükevdediğimiz 4 yataklı iki odalı eviise 40 ila 50 ye veriyor çok da pahalı değil bence cuğra denilen mevkideki yazlık evler pahalı
Kemnur
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Güzel bir yazı okudum..Denize açılmak konusu gelince de güldüm..Eski Foça ya tatile gitmiştik.orada tanıştığımız sonra da çok iyi arkadaş olduğumuz arkadaşlarla Hanedan denilen yere gitmiştik..Kadın bir açıldı denize inan nokta kadar görülüyor..kocası başladı dövünmeye..Bu kadın "Türkiye ile Yunanistan arasında savaş çıkaracak Çabuk geri dön .."diye bağırıyor..Balığı Trabzon da yakalayacaksın..Takaya binip bir açıldın mı denize..of..of..of.. keyfe bak keyfe..selamlar...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
helal olsun sana eray.......neyin tadını çıkaracağını biliyorsun saygılar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar sevgiler