- 1295 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Denklem İçinde Özlem…
Geçen ay mı, yıl mı, asır mı? Mevsimler mi donan, ben mi üşüyen? Acıyan ellerim böğrümde, suskun dillerim...
Oysa…
Oysa özleyen bendim Kara Kız’ı bağrına basıp seveni…
Bir deli poyrazdı güneyden esen... Et tırnaktan kopar mı? Kopmadı, koparıldı… Ayırdılar eti tırnağından!
Oysa...
Oysa özlenen kokusuydu; kanayan tenime sinen kokusu…
Yok, artık yok! Olsaydı, bulurdu bir çözüm müşkülpesentliğime; “ Dayan Kara Kız! Sen güçlüsün “ der, gülümserdi karagözleriyle…
Emeğimin teriyle ıslanan, her durakta biraz daha yorulup tükenen ömrüm:
“ Yeter artık! Durayım bir kenarda “ dedikçe; çekti kıyısından hayat, orta yerine beni…
Şimdi uzaklarda asılı kaldım; uçamadım serçe kuş gibi, uçamadım…
Umulmadık taş ile başımı yardım; kaçamadım kendimden, kaçamadım…
Hayra mı yormalı, makaraya mı sarmalı, yoksa gidip Pir’ ime mi sormalı…
Sahi, Pir’ imi özledim! Işıyan yüzüyle Pir’imi…
Nasıl kavruldum, nasıl yandım…
Ve savruldum Beydağlarından… Yoksa sürüldüm mü?
Biter mi hasret, elim yeter mi?
Oysa...
Oysa ruhumu sarandı özlenen, candaki yaramdı…
Bu bir oyun mu hayat?
Yoksa…
Yoksa süresiz mahkumiyet…
Görünmeyen bu el de nesi? Kuşatılmış dört yanım…
Karşımda ışıl ışıl can Alanya Kal’ ası,
Burçlarında ay yıldız, gözüm alır alası.
Hislenir kırık gönlüm toplar tarağı tası,
Torosların ardında neyler canlar balası…
Oysa…
Oysa Canda Canı özledim, canımsın diyeni…
Duygularımı yazdım, dört mevsim duygularımı…
Kahırlarımı, ayazlarımı, rengârenk baharlarımı…
Dalga dalga coşkularımı, sitemlerimi, küslerimi…
En çok da özlemlerimi yazdım, O’ na hasretimi…
Özledim… O’ nu özlemeyi özledim, O’ na hasreti…
Küskünüm Beydağları oy, beyliğine küskünüm!
Şimdi Alanya’ dan bakıp Toroslara, çınlar ünüm…
Temmuz üşür / ten üşür,
-Toroslar’ ın eteğinde-
Can üşür…
Bıraktım ben beni bende
O’nda kaldım, O’ da bende…
Hâsılı…
Refika Doğan / Mayıs 2008 Alanya
hâsılı: sözün kısası, kısacası.
YORUMLAR
Ne kadar yürekten bir yazıydı. Öyle ki, cümlelerdeki acı ve özlem beni ürpertti. Müellifin duru yüreğinden akan her cümle ne kadar da samimiydi, karşıdaki sevilene hayran olmamak mümkün mü?
Sevgili Refika Hanım,
Yüreğinizdeki sevgiyi, insaniyeti ve aşkı bildiğim güzel şair. Sizden satırlar okumak ne güzel. Güçlü bir kadın olduğunuzu da biliyorum, bir dokunuşla kırılacak kadar narin bir kristal olduğunuzu da...Dilerim seslenişinizin karşı sedasını ta kalbinizde duyarsınız.
Sevgilerimle...
Aynur Engindeniz tarafından 8/17/2012 6:45:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
RefikaDoğan
Sadece bir kuru teşekkürle geçiştiremeyecek kadar derin size sevgim, saygım, dostluğum, beklentisiz...
Ve yine de kifayetsiz kalmakta sözcüklerim, tam olarak anlatmak istediklerimin ifadesinde!
Çok istisna bir duygu ve içsel seçimidir özümüzün; görmeden, duymadan, ve hiç bir çıkar alışverişi yapmaksızın karşısındakini derin bir saygı ve sevgiyle tanıyıp sevmesi, inanması, kendi yürek sesiyle özünün renklerini görmesi...
Sizi her daim seveceğim; bir kız kardeş, bir dost gibi...
Ve en çok da kalemiyle barışık, kalemine saygılı yazın kadını yanınızla...
Hayırlı bayramlar dileğimle, sevgi ve dostlukla...!
Aynur Engindeniz
Size de hayırlı bayramlar Sevgili Refika Hanım. İyi ki varsınız...
Kara kız Özlemiş.Özlemini satırlara yansıtmış.İnşallah hasret biter.İyi bayramlar diliyorum.
RefikaDoğan
Hayırlı bayram dileklerimle, saygı ve dostlukla...
Dayan Kara Kız! Sen güçlüsün
Hani diyorum ki çlk Alanya Kalesine, Hani orada var ya ''Adam atacağı '' ya da ona benzer bir isimle anılan bir burun..Bilirsin...Hani Taa eski zamanlarda suçu tespit edilemeyenleri getirirlermiiş oraya..Eline üç taş verir attırırlarmış. Taş denize düşerse suçsuz, düşmezse suçlu sayılır da oradan aşağı atılırmış. Şimdi ise dileklerim kabul olunacak mı diye atılıyor o taşlar..Ben oradan çok taş attım. Hiç birisini denize düşüremedim. Bir de sen dene. Umarım düşürürsün...Evet evet sen düşürürsün Kara Kız..Bir dene istersen.
Selam ve sevgilerimle.
RefikaDoğan
Çok teşekkür ederim bu hoş, içtenlik dolu söylemlerinize Sami Bey! Galiba "Kadın Yarı" ndan bahsediyorsunuz! O yerin adı "Kadın Yarı"
Dost yüreğinize, güzel dileklerinize özümden teşekkürlerimle, saygı ve dostluk;
hayırlı bayram dileklerimle...