- 1922 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
MERHABA...
Merhaba dostlarım,
Zaman zaman okuyoruz yorumlarla ilgili görüşleri,yanlışları olması gerekenleri.
Şiirler yazılar öyküler niceleri var okunan yorumlanan.
Bugün de benim gönlümdekiler düşünceler yazıya dönüştü.
Bence her sayfa ayrı bir dünya,ayrı birer pencere.
Ya tam açılmış ya da aralanmış,ama iletişime açık.
Şöyle bir bakıyoruz bazen sadece not vererek.
Yorumsuz geçiyoruz merhaba demeden.
Şiirleri yazıları gerçekten özümseyerek okumak en güzeli.
Hatta geri dönüşlerle okuyup anlamak yorumlamak ideali.
Ama zaman ayırmak zor geliyor belki.
Herkesin iyi günü hüznü işi gücü var belli.
Edebiyat defteri dostlarımın tümüne ulaşamasak da dostluklar önemli.
Birbirimizi kırmadan gerçekçi yorum yapmak en güzeli.
Bu demek değil ki herkese yağ çekmeli.
İçinden gelmeli arkadaşına şiirsel seslenmeli.
Bayramların birleştirici güzelliğine sığınarak derim ki:
-Herkes inadına gülümsemeli...
İYİ BAYRAMLAR....
YORUMLAR
Katılmamak elde değil bu hoş sedaya.Olumlu eleştiri yapılabildiği gibi olumsuz eleştiri de yapabilmeliyiz aslında.Her eleştiri iyiye evrilten bir ödüldür zira.Ben yapılan hiç bir olumsuz eleştiriyi silmiyorum.Şiir özneldir her okur kendisiyle birlikte yeniden var eder okuduğunu. Yaşanmışlıkları,yaşanmamışlıkları ,hayatı algılayışı şiiri nasıl algıladığını da belirler.Bazen bir şiiri bir tek cümlesi için sever insan ve bazen bir tek kelime bitrir bir şiiri.Biçim üzerine kritik yapmak ise tamamen ayrı bir profesyonellik gerektirir.Öyle bir eleştiri de her kalemin hakkı değildir doğrusu diye düşünüyorum.Güzel bir noktaya değinmişsiniz okumak keyifti.İyi geceler.
GÜLÜMSE İZMİR
Daha sonra herkese ulaşayım istedim.
Teşekkür ederim desteğin için arkadaşım.
İyi geceler İzmir'den..
Şiirin Kızı
merhaba gönül dostu yazdığınız gibi her şiir ayrı bir dünyası var ama yorum kişiye özel ya vakit darlığından yada okuyucuya bir şeyler hissettirmeyen şiirlerdir bazen öyle güzel yorum yazıyorlar ki şiiri gölgede bırakıyor ben yorum yazmayı beceremem bir iki satırla geçiştiririm ama bu kötü olduğu anlamına gelmemeli diye düşünüyorum birde benim isim yazılmayan üyelere sitemim var sahte de olsa isim koysalar keşke .
anlam ve anlatımı güzel dizelerdi duyarlı kutlarım yüreğinize emeğinize sağlık saygılar selamlar :)
BENDEN DE GECİKMELİ DE OLSA MERHABA...
YEMYEŞİL BURSANIN BAŞTAN ÇIKARAN ÇAM KOKULARI VE KAHVERENGİ ULUDAĞ ETEKLERİMİZDEN MİİİİİS KOKULU BİR MERHABA ARKADAŞIM...
GÜLÜMSE İZMİR
Yeşil Bursa'mızın mis gibi çam kokularını aldım.
Teşekkür ederim.Sevgiler İzmir'den.
GÜLÜMSETTİN ZATEN ARKADAŞIM GÜZELDİ GERÇEKÇİOLMASI GEREKENLERİ YAZMIŞSIN
SEVGİLER
GÜLÜMSE İZMİR
Sevgiler İzmir'den.
GÜLÜMSE İZMİR
Hiçbir bildirim almadım,tesadüfen baktım yazı sayfama.
Selamlar dostluklar İzmir'den.
sevgili arkadaşım,yapılması gerekenler,ama yapılmayanları ne güzel anlatmışsınız.yorum nedir bilmiyor bazı arkadaşlar.yorumu......harika,güzeldi,ben böyle şiir okumadım,kutlarım.......gibi tek cümle ve kelimeleri yorum zannediyorlar.yorum yapabilmek için,şiirin temasını anlayacaksın.şiirin içine gireceksin.şiirin kahramanını konuşturacaksın.çünkü herkes başından geçeni yazmıyor ki şiir olarak.benim gibi olanlar ne olacak.hep şiirlerimi ilham gelirse yazarım.benim yaşadıklarımı yazdığım çok azdır.ilham gelmezse ben şiir yazamam.ama geldimide 3-4 şiir birden yazarım ve arka arkasına.onun için şiirin kahramanını konuşturacaksın.tabi kahramanlı yazılmış bir şiirse.her şiirde kahraman olmaz.kahramanı bizzat dinleyeceksin yazılam mısralarda.ben işimi kuralına göre yaptığım için yorumlarım uzun oluyor.ben kopyala yapıştır yorumları şak şakçılık kabul ediyorum.onun için yazdım o yazımı.herkeste benim fikrimde.birde bir yorum asla birbirine benzemez.bazen bir iki cümle benzeyebilir konusu aynı olan şiirlerde.çünkü o yorumu ben yazıyorum.hangi cümleyi hangi şiirde kullandım,hatırlayamamki.çok doğru bir konuya temas etmişsiniz.ama tabi anlayana arkadaşım.sevgimlesin.izmire selamlar.....Eklemeyi unuttum yazını bir daha okuyunca aklıma geldi. favoriye ekliyor.senin dediğin gibi bir merhaba bile demeden çekip gidiyor.sanki ben ondan beni favorine ekle demişim gibi.....
suzan çelik tarafından 9/16/2012 11:02:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLÜMSE İZMİR
Tüm yazdıklarımız örtüşüyor birbiriyle.
Şiirlerde ve yazılarda görüşmek üzere.
Sevgiler selamlar İzmir'den.
Ne guzel yazılmış tarafinızdan içtenlikle.Can dostum, hemşerim nice guzel gulumseyecegimiz günlerde birlikte var olmak niyetiyle.
Mutlu, sağlıklı, sevdiklerinizle geçireceğiniz bir bayram tatili geçirmenizi dilerim.
Sevgilerimle
GÜLÜMSE İZMİR
Sevgilerimle.
GÜLÜMSE İZMİR
Sevgilerimle
GÜLÜMSE İZMİR
Sevgilerimle.