- 665 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sen utanma şehit kızı
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
SEN UTANMA ŞEHİT KIZI
Yetmiş bin nüfuslu bir ilçede; bir "ŞEHİT." Kızı evine ekmek alamıyorsa, bundan o evladımızın değil, yukarıdan aşağıya hepimizin utanması lazım.
Eğer utanmayı da beceremiyor isek; adamım diye ortalıkta dolaşmanın anlamı kalmamış demektir.
Yetmiş bin merkez nüfusuna sahip olan bir ilçede; bir "ŞEHİT." Evladının evinde sobası yok ise; bir tanıdığı 15 yıl kullandığı bir sobasını veriyor ise; bundan utanması gerek o evladımız değildir.
Bir "ŞEHİT." Evladının kış kıyamette, yağmurda, ayazda, buz kesen soğukta evinde yakacak bir tane odunu, bir kilo kömürü yok ise; bundan o evladımız değil; hepimizin utanması gerekiyor.
Utanmayı beceremiyor isek; ortalık yerde adamım diye dolaşmanın bir anlamı kalmamış demektir.
Kim mi utansın?
Söylüyorum;
1 - "Hazreti mevzuat müsaade etmiyor, onun için iş isteğin uygun görülmedi." Diyenler utansın...
2 - "Mevzuat hazretlerinin söylediğine göre; Şehit torununa burs verilmez." Diyenler utansın.
3 – Uzakdoğu’ya, Yakındoğu’ya, Balkanlara, Avrupa’ya, İngiltere’ye;.gelişmecilik ve karşılıklı işbirliği görüşmelerine gitmek için "Ödenek." Bularak; Şehit torunu için "Öğrenim bursuna ayıracak ödenek yoktur." Demeye bile tenezzül etmeyenler utansın.
4 - Burs talebinde açık açık; "Eğer dedem Osman Dağlı Şehit olmasaydı, annemi okuturdu, benim de bu müracaata ihtiyacım kalmazdı, bu nedenle bu bayrakta ve toprakta dedemin hakkı vardır. Dedemin hakkından dolayı sizden öğrenim bursu talep ediyorum." Diyerek müracaat eden Şehit torununa cevap vermeye tenezzül etmeyenler utansınlar...
5 - Bilmem hangi kutsal makamlarda bulunup da; "Kutlu Doğum Haftasında." Konuşmacı olarak gelenleri en güzide yerlerde ağırlayıp, gelenlere tabiri caiz ise; kuş sütü hariç her ikram için imkânları seferber ederek; Şehit evladına da; "İHTİYAÇ LİSTENİZİ YAPINIZ BANA VERİNİZ, SİZİN HER TÜRLÜ İHTİYACINI KARŞILAYACAĞIM." DİYEREK LİSTEYİ ALDIKTAN SONRA; "SİZ BU LİSTEYE SOBA DA YAZMIŞINIZ AMA ŞİMDİ YAZ BAŞINDAYIZ, GÜZ GELİNCE SENİN SOBANI ODUNUNU BİZZAT BEN ALACAĞIM." DİYEN... SONRA DA ON KERE LİSTE KONUSU HATIRLATILDIKTAN SONRA; "A MAĞAZASINDA KULLANILMIŞ KANEPE VARMIŞ, BİRİ GETİRMİŞ SATILSIN DİYE BIRAKMIŞ DA SEN GİT O MAĞAZADAN O KANEPEYİ AL BEN MAĞAZA SAHİBİNE SÖYLEDİM." DİYEREK ADETA ŞEHİT EVLADI İLE ALAY EDEN... HAC ZAMANI GELİNCE DE; BUCAK BUCAK, KUCAK KUCAK HELALLİKLER ALDIĞINI GAZETELERDE İLAN EDERKEN ŞEHİT EVLADININ UMUTLARINI ÇALDIĞI AKLINA BİLE GELMEYEN UTANSIN...
5 - ŞEHİT EVLADININ EVİNDE BİR PİRİNÇ TANESİ YOK İKEN; İFTAR SOFRALARINDA KUŞ SÜTÜ BİLE GELSİN GAZETELER DE YAZSIN... DERCESİNE BİNLERCE LİRALIK İFTARLAR TERTİPLEYEN BU İFTARLARDA SEVAP KAZANIP KEVSER BADE’SİNDEN DAMLA KAZANDIM, HA GAYRET ŞU MAKAM-I FİRDEVS İÇİN DE BİR KAÇ İFTAR PAKETİ HAZIRLAYIN DAĞITIN BENİM ADIMA; DİYEREK RAMAZAN PAKETLERİ HATIRLATAN… YILIN BİR AYINDA HAYIRSEVER OLUP; 11 AY AÇ OLANLARI DOYURDUĞUNU DÜŞÜNEN, BUNLARI YAPARKEN BİLE ŞEHİT OSMAN DAĞLI’NIN KIZINI VE OKUL İÇİN YOL PARASI BULAMAYAN TORUNLARINI AKLINA BİLE GETİRMEYENLER UTANSIN....
6 - ŞEHİT EVLADI " BENİM MARUZATIM VAR... KİRADA OTURMAKTAYIM... İKİ EVLAT OKUTUYORUM... BABAMIN ŞEHİT OLMASI NEDENİ İLE 350 LİRA CİVARINDA MAAŞIM VAR,,, ONU DA BANKAYA BORÇLANDIĞIM İÇİN KESİYORLAR... AYDA ELİME YÜZ LİRA PARA GEÇİYOR... BEN BU ŞEHİRDE OTURMAK ZORUNDAYIM... DİLENCİ DEĞİLİM... BEN BİR YAŞINDA BİLE DEĞİLKEN BABAM ŞEHİT OLMASAYDI BURALARA GELİP SİZLERİ MEŞGUL ETMEZDİM." DER İKEN; MASANIN ÖTESİNDE OTURAN "SEN TÜRK MÜSÜN ALMANLARA BENZİYORSUN NE GÜZEL GÖZLERİN VAR ÖYLE." DİYEREK ALAY ÖTESİNDE ALAY EDEN UTASIN...
7 - ONU 380 LİRA MAAŞ İLE KİRADA OTURTANLAR UTANSIN...
SEN UTANMA ŞEHİT OSMAN DAĞLI’NIN KIZI SAKIN SEN UTANMA... BU ŞEHİRDE UTANACAK EN SON İNSAN SENSİN...
SEN UTANMA ŞEHİT OSMAN DAĞLININ KIZI...
SENİN EVLADINA "BEN ŞEHİT KIZIYIM." ŞİİRLERİNİ OKUTUP SAHTE SAHTE MASKELERLE DUYGULANDIKLARINI İFADE EDİP EVLADINA SARILIP TİMSAH GÖZYAŞI DÖKEN UTANSIN...
SEN UTANMA ŞEHİT OSMAN DAĞ’LININ KIZI SAKIN Kİ SEN UTANMA...
KIŞIN SENİ KÖMÜRSÜZ ODUNSUZ BIRAKANLAR UTANSIN...
YAZIN SENİ BUZDOLAPSIZ BIRAKANLAR UTANSIN....
SENENİN 365 GÜNÜ; NE EDERİM DE BUGÜN EVLATLARIMA SICAK ÇORBA İÇİREBİLİRİM DİYE SENİ DÜŞÜNDÜRENLER UTANSINLAR....
YOL PARASINI NASIL BULUP EVLADIMI OKULUNA YOLLAYACAĞIM DİYE SENİ DÜŞÜNDÜRENLER UTANSINLAR....
UTANMASI GEREKENLER UTANSINLAR
ŞU KIŞ GÜNÜ SENİ SOKAK SOKAK; BAŞINI SOKACAK EV ARAMAK ZORUNDA BIRAKANLAR UTANSIN…
ŞUNDAN DA EMİN OL;
ŞEHİT BABAN OSMAN DAĞLI “EMANETİMİN HATIRINI SORMAYANLARA KANIMIN HER DAMLASI HARAM OLSUN.” DİYOR….
ŞEHİT OSMAN DAĞLI’NIN KIZI AMA SEN SAKIN HA SAKIN UTANMA.
....................
18.01.2010 Tarihinde yayınlanan bu yazıdan sonra çok önemli bir değişiklik olmadı... Maaşı 380 Liradan 486 Liraya çıktı....
Eğitim ve tütün yardımı söz konusu değil...
Babası yurt dışında şehit olduğundan dolayı Mehmetçik Vakfı’ndan destek söz konusu da değildir.
Kirası da şehre yakın yerde fazla diye daha uzağa taşınmak zorunda kaldı ve 250 Lira kira ödemekte...
Bir de evlat okutmakta.. Evladı bu sene lise 1. sınıfa kaydolacak...
neyi nasıl kutlayalım...
2500 adet ramazan paketinden bir tanesi bile SEHVEN olsun bu şehit kızına ulaşmış değildir...
iki gün içinde eğer ropörtajı kabul ederse o ropörtajı yayınlayacağız.
HATİCE DAĞLI Şahsımıza kızmış olsa dahi adını da hesap numarasını da maaşını da şehit babasının adını da yayınlıyorum...
HATİCE DAĞLI.... (ŞEHİT OSAMAN DAĞLI’NIN KIZI)
(((FETHİYE BEKÇİLER KÖYÜNDEN OLUP FETHİYE’DE KİRADA OTURMAKTA.. ÇÜNKÜ KÖYDE DE EVİ MEVCUT DEĞİL...)))
BİR EVLAT OKUTMAKTA....
..............
HESAP NUMARASI
0203 3834 6038 5001
IBAN
TR42 0001 0002 0338 3460 3850 01
ZİRAAT BANKASI FETHİYE ŞUBESİ
HATİCE DAĞLI.....
........
BABASI İLE ALAKALI BİLGİLERE DİLEYEN FETHİYE ASKERLİK ŞUBESİNDEN ULAŞABİLİRLER....
BU KADAR SÖZ YETERLİDİR SANIYORUM....
ÖMÜRÜNÜZ İKİ CİHANINIZ HER NEFESİNİZ HUZUR NUR OLSUN...
BU YAZI BUNDAN UZUN BİR SÜRE EVVEL www.edebiyatdefteri.com
adresinde
SEN UTANMA ŞEHİT KIZI
BAŞLIĞI VE
lebiderya
((kadir durak)
imzasıyla yayınlanmış aradan gecen surede pek de durumda değişiklik tezahür etmemiştir...
amacımız;
mehmetçik vakfının yurt dışında da şehit olanlara pay vermesini temin tesis etmekti...
amacımız;
yurt dışı şehitlerinin ana ve babalarına bağlanan maaşları hazıne kaynaklı olduğu için ((şehit evlat ve eşleri maliye kaynaklı maaş almaktalar) bu nedenledir ki; şehit ana babası vefat edince oradan hiç bir yansıma olmuyor ve şehit anası ve babası ile birlikte maaş da ölüyordu.. buna mani olmayı amaçladık olmadı....
yurt dışı şehitlerine eğitim ve tütün destekleri verilmiyor bu nedenle şehit yakına bu destek sağlansın ıstedık başaramadık...
hıç değilse sız kıymetli insanlarımız vasıtasıyla tam bılgılerıne ulaştığımız bu emanetyımıze el uzatılmasını sağlayabılelım istiyoruz..
Allah afiyetler ihsan eylesin.....
................
Bayram....
Yok yoka sarılmış, yoklar kat be kat
Can ömre darılmış, cananlar bayat
Elemler karılmış, bu nasıl hayat?
Kilim bayram dedi, derde boyandı
Dilim bayram dedi, yüreğim yandı...
Yapraklar zift kokar, gül zayi olmuş
Bakanlar kem bakar, nurayn’ı solmuş
Pınarlar kir akar, billur kaybolmuş
Selim bayram dedi, hüzün uyandı
Dilim bayram dedi, yüreğim yandı...
Zakkum şirinleşmiş, şefkat görüyor
Yara derinleşmiş, çile örüyor
Elem irinleşmiş, hüküm sürüyor
Halim bayram dedi, geçmişi andı
Dilim bayram dedi, yüreğim yandı...
Kadir DURAK
(lebiderya)
Eser yazar adına tescillidir
Kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
... kural hatası söz konusu ise özür dılıyorum ....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.