Gençliğe ne oluyor?
Yazıma nereden nasıl başlayacağımı bilemiyorum. Ne zamandır kafamı tırmalayan soru işaretidir bu konu. Öncelikle kendime yazar demiyorum bu siz değerli usta kalemlere saygısızlık olur. Acizane bir şeyler karalıyorum.
Şimdi ki sizlere sunacağım bir soru mahiyetinde ve kıymetli yorumlarınızı katarsanız sevinirim.
Sessiz sakin bir insan olarak, dışarıdan sessizce olayları izlemeyi severim. Bazen bir çocuğun ağlama nedenine takılır, keşke büyüyünce de bu kadar küçük şeyler için göz yaşı dökse diye iç geçiririm, bazen yaşlıları seyre dalarım ve onlar daha dün biz gibiydi, yüzlerinde ki yorgunluk çizgilerine takılır kendi yaşlılığımı merak ederim. Bazen de insanların sorunlarına odaklanırım ve kendimce soru işaretleri oluştururum beynimde, ders çıkarmaya çalışırım. Böyle takip ettiğim bir forum sitesinde bir gün bir bayan arkadaş bir konu açar.
Konuyu açan hanım kardeşimiz başlıkta ben facebook’ta kız ayarlıyorum der. Konuyu tıklayıp içeriğe göz attım. Aynen şöyleydi. Hanım kız erkek ismiyle bir facebook hesabı açmış ve kızlara mesaj gönderiyor, güzel sözler kullanıyor. Kendini erkek olarak tanıtıyor.
Ve benim için olayın vahşet boyutu bir hafta da bir sürü kızdan telefon adres aldım diyor.
İşte sorgulama burada başlıyor bende. Bu hanım kızın yaptığı kesinlikle çok yanlış onaylamıyorum amma olayın ciddi bir sonucu var. Gençlere ne oluyor? Bir arayış mı bu? Sevgisizlik mi bu? Doyumsuzluk mu bu? Yeni tanıştığı bir insana hem de sanal ortamda bu şekilde hemen adres tlf vermek.
Peki aileler nerede? Ailelerin haberi var mı bu durumlardan. Gençleri nedir bu duruma iten?
Ailelerde mi hata yoksa? Kendi rahat etsin diye ailelerin çocuklarını internetin başına bırakıp, gece yarılarına kadar sanalda vakit geçirmeleri. Hatta o kadar ki okuldan kaçıp internet cafe’ye gidenler oluyor.
Evimizin yakınında ilkokul var. Yoldan geçen çocukların konuşmalarına tanıklık ederim bazen. Bir ilköğretim çocuğu kızımız diyor ki biz evlenmeyi düşünüyoruz ciddiyiz. Bu yaşta çocuk sevgilisinden bahsediyor.
Çocukların ellerin de cep telefonları lüks modellerde. Bu yaştaki bir çocuk şimdiden bu olanaklara sahipse aileler onun önünü nasıl alacaklar. Çocuk büyüdükçe hep daha fazlasını isteyecek ve zaman oluyor aileler çocuklarının ihtiyaçlarını karşılayamıyor. Ve çocuklar bunalıma giriyor .Huzursuz, hiçbir şeyden memnun olmayan kanaatsiz bir nesil ortaya çıkıyor. Ve aileler devir değişti, çocuklar değişti diyor. Her aile ortamı suçluyor ama o ortamı oluşturan bireyler bizleriz. Kimse kendini düzeltmeye yönelmiyor sadece başkasında ki kusuru görüyor. Halbuki bilmiyoruz bizim başkalarında gördüğümüz kusurlar, kendinmizin aynadaki yansımamızdır. Her kes kendinden başlasa sorgulamaya, kendini düzeltmeye çalışsa sorun kalmayacak sanırım.
Kıymetli yorumlarınızı beklerken üstatlarım hepinize saygılarımı sunuyorum.
YORUMLAR
İnternet ortamı eczane gibidir ... içerisinde derde devası da var, öldürücü zehri de ... hangisini kullnacağımız bizim elimizde ...
çok güncel ve elzem bir konuya değinmişsiniz... ama ben sizin kadar korkunç bakmıyorum olaya ...
gelişen teknoloji beraberinde sorunlar da getirecektir elbet ... radysayonun zararları gibi ... elektriğin ihtiyaç sürecindeki farklı yıkımları gibi ... sağlıkta kullanılan morfinin türevi uyuşturucuların kötüye kullanımı gibi... birçok alanda handikap yaşıyoruz ... gençler alkolle, uyuşturucu katılmış gazozlarla yoldan çıkarıldı ... aileler tarihin her döneminde farklı sebeplerden ve etkilerden korumaya çalıştı yavrularını ... ve her seferinde de ne önlemler, ne nasihatler kâr etmedi ... yaşayarak öğrenildi hayat ...
kaldı ki artık bu yeni nesil tuzak daha da göz önünde ... gençleri bu hevesten bu meraktan uzak tutmak daha da zor ... dediğiniz gibi küçük yaşlardaki çocuklarımıza en azından cep telefonu, internet gibi lüksleri almadan da sevebiliriz onları ... ama mutlu olmayacaklardır ... çünkü en azından okulda göreceklerdir diğer çocukların mutluluğunu(!)... ya ailelerinden soğuyacaklar ya da eksikliklerinden dolayı sevilmediklerini düşünüp içe kapanacklar ...
ben her zaman '' su akar yolunu bulur'' sözünü benimsemişimdir ... gençler su gibidir ... akacaklardır elbet ... eğer o suyun kimyası sağlamsa zamanı geldiğinde en güzel şekilde durulmasını da bileceklerdir ...
hayat bir akışsa, yaşamadan bilemezsiniz nereye akacağını ... tabi siz de onunla birlikte akıp su yatağını en güzel yöne doğru hazırlamalısınız ...
Zümra Zen
Bu çok doğru sevgili gülkurusu. Hiç hata yapmayan hiç bir şey yapmayandır. Mutlaka yanlışa sapmalar olacaktır, temel sağlamsa belki biraz geç olacaktır ama özüne dönecektir insan.
Bazen coşar, bazen durulur su, önemli olan o su akarken yatağını değiştirmemeye çalışmak..
Kıymetli katkınız için teşekkür ediyorum ...
Tek bir nedene ve tek bir sonuca bağlanabilinecek bir konu gibi görünmüyor bahsini ettiğiniz şey...
Konunun içerisinde Zaman var,Sosyal ve pisikolojik etkileşimler var.Bu mesele her ne şekilde buraya geldiyse bunu atlatmak da en az onun kadar zaman alacaktır.Ayrıca bu duruma SORUN ! olarak bakabilmeyi öğrenmemiz gerekiyor ve ben eminim ki buna da itirazlar ve hadi canımlar ! gelecektir tepki olarak bunlar direkt gelmese de içinden tepkimeler sözleri bu havaya bulayacaktır.
Birbirimizden kaçarak hiçbir şeyi çözemeyeceğiz,gözlerimizin içine bakarak konuşmayı yaptıklarımızdan dolayı ödülü dik bir baş ve onurlu sözlerle alabiliyorsak yanlışlarımızın cezasını da aynı onurlu davranışlarla karşılamayı öğrenmeliyiz. Gelecek nesil çok uzağımızda değil ! nasıl ki bizler yetişip bu günlere geldiğimizde hayretler içerisinde bıraktıksa bizden önceki jenerasyonu.
Amacına uygun kullanmalıyız öncelikle bedenlerimizi emanetlerimizi,sonra kendimize ait eşyalarımızı,kendimize yakın insanların yaşam haklarını,yaşadığımız çevreyi ve tabiki DÜNYAMIZI...
Tüm bunlar bilinmeyenlerimiz değil yalnızca görmezden geldiklerimiz. Artık Görmeyi öğrenmeliyiz ve benim öncelikli tercihimdir.
Tüm İnsanları seviyorum,her insan bir dünya çünkü !
Zümra Zen
Ve burada suç kimse ebeveynlerde yetiştirme tarzında. Kökü sağlam olan insan belki hayatı boyunca yanlışlara sapabilir ama özüne döner mutlaka..Onun için ailenin verdiği eğitim, ahlaki eğitim çok çok önemli..
Kıymetli, değerli katkınız için teşekkür ediyorum.