- 757 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Emeğinize sağlık....acı bir hayat hikayesi okudum....oldukçada duygulandım....kimbilir kimin kurbanı olmuştur daha çok konuşsaydı kim bilir ?
konuşmuş,
-Ne mutlu sana ki gidecek yerin var..
-Ben nereye gidiyorum biliyormusun???
-Mechule gidiyorum mechule....
işte bu sözler onun tüm hayatını anlatmaya yeten sözler...dileğimiz böyle insanların (mechule açılan kapılarının ardında aydınlık hayat bulurlar)
saygılar başarınızın devamını dilerim
sevgili gönül dostlarım
ben bu yazımda,türban meselesi aklımın en ücra köşesinden dahi geçmedi bundan emin olun.
eğer türban meselesi ile konuşacaksam yada yazacaksam şundan emin olun kimsenin cesaret edemediği bir dilde yazarım.
fakat ben bu yazımda ,o gün orada neyi nasıl gördümse o şekiliyle sizlere sundum.
en önemlisi yazımın başında belirttiğim gibi ,yalnızlığı,kimsesizliği ve toplum olarak bazı konularda ne kadar duyarsız olduğumuzu anlatmaya çalıştım.
nan nanım ben tarafından 2/25/2008 5:58:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
ÇOK MUHTEREM SAYGIN ÜSTADIM ...ÖNCELİKLE YAZINIZ ÇOK HARİKA OLMUŞ. SANKİ KİTAPTAN BİR BÖLÜM OKUDUM... ÖYLE BİR HAZ ALDIM Kİ !!ÜZÜNTÜMÜ DİLE GETİRMEK İÇİN YAZIMA VE YORUMUMA HEMEN BAŞLAMAK İSTEDİM. Ne yazık ki.!Ülkemizde ananelerimize ters gelen, batılaşma kültürü altında yapılan o kadar çirkinlikler var ki... Ama ne yazık ki kadınlarımız ekonomik özgürlük altında kalmış bu eziklikleri maalesef yaşıyor ve hatta hayata uyguluyor...Bunun önüne geçemezmiyiz. Geçeriz elbette...Peki nasıl??? Öncelikle bu ülkenin gidişatına bir dur demek lazım....Geçim sıkıntısı, işsizlik,dağılan yuvalar bu tür yanlışlıklara çanak tutuyor...
Bizim örf ve adetlerimize ters düşen, yüce RABBİM'in affetmediği kadının zinasını tez olarak düşündüğünüzü anlamış bulunmaktayım. Ki...sigara küçük bir saygısızlık örneği fakat yapılan öyle büyük saygısızlıklar var ki! Varsın kim kendini zehirliyorsa o düşünsün...Aslında alışılmamışın verdiği büyüklerimizin sağlık açısındanda uygun görmediği sigara kusura bakmayın erkeğede yakışmıyor...Kültablası gibi kokan bir nefes ne erkeğin ne de kadını toplum içindeki hoş kokudan irdeliyor.Açıkçası konu bu olması gerek...
Erkekliğin bittiği yerde,kadına hodri meydan kalır.Kadının namusu erkeğinden sorulur. Nedeni ise gayet açıktır.ALLAH erkeğe gücü kuvveti, kadına da eşine hürmeti, hizmeti, saygısı ve anaçlığı vermiştir.Kadın bunu yaradılış itibarı ile her daim yapar. Bundan da büyük bir zevk duyar...Fakat ülkemizdeki ekonomik sıkıntı erkeğin belini bükünce kadının eline bakar olması, bazı uygunsuzlukları görmezden gelmesi,kadına düşen ikinci bir görev olan işte çalışıp eve katkıda bulunması ve para kazanması icap eden işyüzünden, aile konumunun dağılması başgöstermiştir.Kişiler arasında görev ihmali, sorumluluk takası, eşler arasında başlayan saygısızlık baş göstergelerinden, zayıflayan kişilikler sonucunda, ne erkeğin kadına, nede kadını erkeğe tavır saptırması oluşmuştur...Görevler yer değiştirilince bu tür sorunlar kaçınılmaz olmuştur...Yazınızın tezinde kapalı kadının selamete gideceğini, açık kadının sa meçhule gideceğini yazmışsınız...Bunu ALLAH bilir gerçide bu bir tahmin sizce tabi ki...Günümüzde hala gündemde olan eşarp ve örtü konusu gözümüzde ufak gibi görünse de bizim türk insanımız kapalı diye bir şey yok...Dinimize yakışan fakat uygulayan veya uygulamayan, sonucu itibari ile sadece kişinin kendisini ilgilendiren, hassas bir konu olmasına karşın, kişinin ALLAH la kendi arasında olan ama kimi toplumca onaylanmayan bir konu bu.!Burası arabistan değil, Türkiye....ATATÜRK!ÜN kıyafet devriminde kadınların baş örtüsünü çıkarması ile başlayan ve kişi özgürlüğü çerçevesine alınan bu baş örtüsü konusunu her kişi kendi halletsin....Devleti bu gibi sorunlarla oyalamaya, diğer ciddi olayları perde arkasına saklamaya bence hiç gerek yok..!Türk insanı kendini bildiği sürece TÜRKLÜĞE yakıştığı sürece TÜRKTÜR...Ne arap ,ne alman ,ne de yahudi...Biz bizi kınarsak, biz birbirimize düşersek, meydan kime kalr dersiniz????? TÜRK demek insan demek...Türk insanı hani misafir perverdi. Hani ailesinin huzuru için erkeklik vasıflarını ön pilanda tutardı.Hani komşu kıza yan gözle bakmazdı. Zincirlemedir, üzüm üzüme baka baka kararır....saygı ve selamlarımla......
ADALET PELİT tarafından 2/20/2008 9:06:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
acı bir hikaye ve malesef kadınlarımız,sosyal ve ekonomik özgürlükleri olmadığı sürece böyle kedi yavrusu gibi sokağa atılmaya mahkum.yazıklar olsun ki böylesine bilinçsiz ve vicdansız insanların yaşadığı bir toplumuz.utanmamız gerek.
bazı eleştiriler yapıcam kızmazsan.
-kadını kapalı ve açık diye iki kısma ayırmanız yanlış.kadın ,kadındır.genç veya yaşlı diye olabilir mesela.
-sigara tabiki iğrenç bir şey ama,bunun saygıyla ne alakası var.saygıyı gösterecek başka şeyler varken.
başarılarınızın,yazılarınızın ve şiirlerinizin devamını dilerim.
yüreğinize kaleminize sağlık biz de okurken yaşadık o kadar içtendi ki anlatımınız içine çekti beni/bizleri yaşar gibi oldum olayı... her insanın başından geçiyor kesin bu tarz olay sonra pişmanlıklar... pişmanlıklar tövbeye eş ya bi daha yapmamaya özen gösteriyor ne olursa olsun içini bilmeden yargılamamaya çalışıyorsun...ama bile bile hâlâ yargısız infazz yapan o kadar insan var ki ... herkes okusa ve içinde gizli kalmışı çıkarıp alsa keşke....
yüreğinize sağlık.
emeğine sağlık evet bazen yaşam ve insanlar o kadar acımasız oluyorlar ki hayatta hep keşkellerle dolu keşke demektense o tür insanlara yardım elini uzatıp o tür kişileri karanlığa giden yoladn çekip almak gerekir
ama nafile 5 dakiklalık zevk için yapamayacağımız o kadar iğrençlikler varki
güzel bir anlatım güzel bir düşünce vede ne mutlu ki bu düşünceleri kaleme alan yüreklere
başarılar saygılar sevgiler kutluyorum