Teknolojinin Hayatımızdaki Yeri
Teknolojinin o kadar kölesi olmuşuz ki duygusuzlaşmışız. Bağımlısı olmuşuz. Hâlbuki internet, televizyon, bilgisayar, cep telefonları insan hayatını kolaylaştırmak için yapılmış icatlar. Fakat insanoğlu bunu kötüye kullanmakla beraber körü körüne bağlanıyorlar. Televizyon.. Her gün saatlerimizi onunla geçiriyoruz. Dünyada olup bitenleri öğrenmek bir yana dursun saçma sapan pembe dizilere kaptırıyoruz kendimizi..Eve düşen yıldırım , Fatmagül’ün suçu ne ? , hayat devam ediyor vs..Zamanımızın çoğunu saçma sapan dizilere ayırıyoruz.Sonra kadın programları geliyor pembe dizilerden sonra..Evlendirme programları , eğlence programları .. Ardı arkası kesilmiyor. Günde 5-6 saatimizi ki bazen daha fazla zaman ayırıyoruz televizyona. Hâlbuki 1 saatimizi hadi onu da geçtim yarım saatimizi kitap okumaya ayırmıyoruz. Ya da diğer sosyal aktivitelere katılmak varken zamanımızı televizyon izlemekle geçiyoruz.Misafirlerimizle bile doğru dürüst sohbet etmiyoruz ..Bir anda bakışlar televizyona çevriliyor ve sohbet kesiliyor.O güzelim sohbetler yerini televizyona bırakıyor. İnternet…Özellikle gençlerimizi ağına düşüren masum görünümlü şeytan ..Yeni bilgiler öğrenmek vb. amaçlar için üretilse de günümüzde oyun oynamak , chat yapmak gibi amaçlarla kullanılmakta. Gençlerimiz araştırma yapmak yerine zamanlarını oyun oynayarak ya da çeşitli sosyal paylaşım sitelerinde chat yaparak geçiriyor.Halbuki onların okuması , araştırması gerekirken zamanlarını boşa harcıyorlar.Cep telefonu .. Günümüzün en iyi iletişim icadı diyebilirim.Telefonun olmadığı dönemlerde teknolojinin de gelişmesiyle ilaç gibi geldi hepimize..Önceden birine ulaşmanız günlerinizi alabilirdi ama artık tek bir tuşla istediğin yere , istediğiniz kişilere ulaşabiliyorsunuz.Ancak telefonun bile o kadar bağımlısı olduk ki .. Elimizden düşmüyor.. Saatlerce konuşuyor, saatlerce mesajlaşıyor olduk artık. Şirketlerde bu bağımlılığı kullanmaya başladı. Çeşitli kampanyalar yapıp ilgi çekmeye çalışıyor ki başarılı olduklarını da söyleyebiliriz. Teknoloji, hayatımızın bir parçası. Gerektiğinde kullanmalıyız. Fakat kendimi kaptırırsak o boşa geçirdiğimiz zamanı geri getiremeyiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.