Çocuklarımıza Baskı
Günümüz ailelerin en büyük sorunu üstünlük kompleksi..Çocuklarına baskı..Sen doktor ol , sen avukat ol , sen öğretmen ol..Bırakın çocuklarınızı ne olmak istiyorlarsa onu olsunlar .Hayat onların hayatı değil mi ? Ne diye her şeyine karışıyorsunuz. Ne yani çocuklarınız hayatları boyunca hiç mutlu olmayacakları bir mesleği mi yapsınlar? Bu onları mutlu etmez mi ? İşte bazı aileler bunu düşünmüyor.Çocuklarının isteklerinin hiçbir önemi yok onlar için.Sürekli baskı , sürekli baskı..Bak İpek doktor oldu sen niye olamadın .Bak Ahmet avukat oldu sen niye olamadın gibi sözlerle çocuklarımızı kendi dünyalarına kapatıyoruz..Destek olacağımıza köstek oluyoruz..Halbuki onlara baskı uygulayacağımıza yol göstersek , onlara destek olsak çocuklarımızı kendi dünyalarına kapatmamış oluruz. Hem böylece hayatları boyunca mutlu olmadıkları bir işte çalışmazlar..Ailesi istediği için değil kendi isteklerine göre hareket etmeli çocuklarımız..Böylece daha mutlu olmazlar mı ? Burada ailelere düşen görev onlara köstek değil destek olmaları gerekir..
YORUMLAR
çocukları meslek seçiminde serbest bırakmalı bazı önerilerde bulunmalılar
ama kararı çocuklara bırakmalılar, ilgi alanlarına göre daha başarılı olurlar elbette,
baskı olduğunda hem psikolojileri de bozuluyor hem de yapamam endişesi ile içlerine kaapnıp
aileye sevgi ve saygı da bitiyor , destek şart yoksa çocukları kaybederler.
güzel yazıydı güzel bir konuya değinmişsin emeğine sağlık