SENİ GÖRMEDEN SANA SÖYLENEN SÖZLER (Talipname'den)...
....Onbinlece yıllık dünya hayatında sadece 63 yılcık bulundun aramızda.Öncesinde nurun vardı kainatı aydınlatan,sonrasında yine nurun var kıyamete kadar devam edecek olan.
....Seninle aynı dönemi paylaşma şansına sahip olanlar,bizi senden öğrendiler.Bir bilmece gibi bizim bugünümüzü merak edip sana sualler yönelttiler.Sen de onlara dedin ki "onlar benim ahir zaman ümmetimdir.Sizlerin yaptıkları ibadetin onda birini yaptıkları halde Cennete gireceklerdir".Ama biz o onda birden dahi yüz çevirdik Ya Resulallah!
....Hani dervişler içi kıldan yapılma dervişlik hırkası giyerlerdi.Hem uyanık kalırlardı o rahatsızlıktan dolayı hem bu hırkadan gayri ne var dünyada servetimiz mesajını verirlerdi.
....Sen vardın dünya varlığınla şerefyab oldu Ya Resulallah.Yokluğunda hüzne büründü masum ümmetin.Seninle güç bulurduk o zamanlar.Şimdi nerde mağdur olsak aklımıza sen gelirsin hemen.Sığınıcak bir liman gibiydin bizlere,yokluğun fırtınalara boğdu o huzurlu limanları.Gülmeyi unuttuk o günden beri,tebessümlerimizi dahi çooook ötelere sakladık Ya resulallah!
....Coşkun akan bir pınar gibiydin senin sunduğun sulardan içmeyen kara bedbahtlı olurdu Ya resulallah.Çağdaşın Ebu Cehil,Ebu Leheb bile bile veyl demediler mi o zaman.Sobelenmediler mi birer birer varlığa şirretin iğreti düşüncelerini zerkeden habis şeytan tarafından.
..."Çöle inen bir nurdun" hattizatında.Çöl vahaya muhtaçtı,vaha çöle.O incecik kum taneleri çarparken mübarek yüzüne sen en ince ayrıntısına kadar doğruları anlatırdın etrafını saran mübarek insanlara.Ta kıyamete kadar eskimeyecek inci gibi sözlerle..
....Sana kastettiler kıskançlık damarı çatlamış mel’un lar,gözleri görmez oldu okuduğun bir ayetle,yürüyüp geçtin gözlerinin önünden. Onlar bu işe akıl sır erdiremediler sonra.Çünkü her şey akıl değil di?Sahi akıl sahibini tanımaktan aciz ise varlığı ne manaya geliyordu?
..."Gözümün nuru namaz sevdirildi bana" demiştin birgün.Bizler bugün beynamaz olmanın haksız gururunu yaşıyoruz Ya resulallah.Bırakalım beş vakti,Cumalara dahi gitmiyoruz.Farkımız kalmaz oldu imanı dilinden kalbine inmeyenler misali.
....Seni görmeden sana şarkılar,şiirler,övgüler düzdük Ya resulallah!Bu nasıl bir sevgiydi, hayalin bile bizlere yetiyordu.Allahın kalbimize bir gramlık sevgini dahi koyması bizleri bir ömür boyu doyurmaya yetiyor da artıyordu bile.Sevdanın sınırları yoktu Ya Resulallah,sevdan çağları aşıp gelip bizi buluyordu.Çocuk daha doğmadan sevgin hazır olmuş onun anne karnında kalp atış anını bekliyordu sanki.Kalp ilk attığı anda sevginle birlikte çarpıyordu sanki!
...Asırlar geçti dün gibi hatırlanır basıp geçtiğin yerler,hatıralar,hayaller.Geçmiş zaman olur ki cihanı değer misali hatıraların bizimde hatıralarımız,hayallerin bizim de hayallerimiz olur Ya Resulallah.Arzu ettiklerini bizde diler,sığındıklarından bizde Allaha sığınmak isteriz,gücümüz her neye el verirse!
....Sensizlik içimizde bir hüzün yumağıdır.Seni andıkça çözülür o hüznün yumağı.Rahmet yağmurlarının yağması gibi seni bekleriz,seni anarız her duanın içinde Ya Resulallah.Bitmek bilmeyen bir enerji ile son nefese kadar hayalinle dahi yaşamak ne büyük saadet olur bizim için bir bilsen.Ya senden habersiz olsaydık,bu acıyı kim unutturabilirdi bizlere,yine taa seni tanıyana kadar!Yani sen ve illaki yine sen Ya Resulallah.
...Seni kabul etmeyenin imanı sakıt olur.Senki varlık sebebimizsin Ya Resulallah.Yüce Allah "Seni alemlere rahmet olarak gönderdim" derken bu rahmeti bilmemek Allahı da bilmemek olmaz mı?Kelime-i tevhidin "Muhammedün Resulallah" kısmını tanımamak inacı yarım bırakmaz mı?Onun adı yoksa bu eksikilkle "ben iman ettim" olur mu?
...Yüce Allah seni sevmese o mübarek adını kendi adının yanına yazdırır mıydı Ya Resulallah!Allah dahi seni sevmiş iken benim seni sevmemem,bilmemem yakışık alır mıydı?Seni seversem Allahı’da razı etmiş olmaz mıyım o zaman Ya Resulallah!Allah senin sevgini içimizden eksiltmesin ki rızasını çok daha kolay kazanabilelim.Yolumuz sevginin yolu olsun Ya Resulallah!
....Leylaların aşkıyla yanan Mecnunları,Tahir ile Zöhreleri,Ferhat ile Şirinleri okuduk hep Ya resulallah.Senin aşkından,seni korumak için Taif te taşlara kendini siper eden Zeyd b.Hariseleri,savaş meydanlarındaseni korumak için kılıç darbeleri yiyen Talha ları,Abdurrahmanları pek okumadık Ya Resulallah!Oysa sevgi sadece kadına beslenmez.Allah seni sevmişken benim Leyla ile olan münasebetimin ne önemi olur ki Ya Resulallah!
....Sen ki duaların lezzeti,sen ki kainatın sebebi,sen ki aşk aleminin evveli,sen ki hayatımın gerçeğisin Ya Resulallah!Seni bizlere tanıttığı için Allah’a ne kadar hamdetsek azdır.Ne mutlu bizlere ki,Allah sevdiğini bizlere de sevdirerek her zaman ki cömertliğini yine gösterdi.Benim gibi sıradan bir insanın Onların yüce isimlerini anmak haddine bile değilken bizlere şükür ki bu şansı verdi.Ve istediki şöyle deyin :"La ilahe illlallah,Muhammedün Resulallah".Bende huzur-u kalp ile hem dil ile,hem kalp ile ikrar eyledim.Şahit olunuz yeter.
(12 Ağustos 2012 Pazar 01:30 Gece-Kütahya)