- 1431 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Vurun yilanin başini gitsin ! Bu cilede burda bitsin !
"-Yılanın başını büyümeden vuracaksın," demiş atalarımız,, malesef ;
Atalarımızın sözünü dinliyenlermi var , evlatlar ne aşı oldular,
kimisi evlerinde yılan beşler gayri , hatta başlarını öyle büyütülerde , biraz daha büyütüler tahtına oturtular , biraz daha büyütüler derken..
Evlerini her yerini kaplar oldu....
..Ve yılanı büyütük ve hala büyüyor kaplıyor çevremizi, mekanlar yetmez oldu 1 ev .2 ev, 3 ev derken mahaleyi aldı ; şimdi kuyruğundan parça parça kesip bize sunulup bizi susturuluyor.. şu kadar pkk yakalandı öldürüldü vesare......
Sunuldukça , yılan başka kurban yutuyor planlar, kumpaslar büyüyor ,ben kellesini istiyorum
kuyruğu rahatlatmaz yürek şehitlerin verdiği bu acıma .
BU YILANIN BAŞINI İSTİYORUM KUYRUĞUNU BULAN BASINI DA BULUR....!
başındanda tutar ve vurur o güç onda var biliyoruz.
Ben liderlerini istiyorum masaya , çoluğumuz çocuğumuzu yitiriyoruz her geçen zamanla her gün kurban alıyor. Aramızdaki yılanı bulalım el ele vererek
Komşularımızı çocuklarımızı yutmiya başlayalı yıllar oldu hey bu tarafa bakın dinleyin beni
_"Bu yılanı bulun , ve kellesini vurun!".
Vurun gitsin ! Başı gitmeden bedeni gitmez.
Yani dışarda düşman aramayın evinizin içindekini temizlemeden
Başını kopartmadıkça bedeni ölmez yaradılışı öyle, onun özeliği başını vurmadıkça ölmez. Düşmanlar da öyledir sorunu çözmeden sorun bitmez ,sana kötülük yapan düşman sevilmez ,bir düşman sevilmez ,evde beslenilmez yırtıcı hayvanların yeri demir parmaklar arasıdır "eski dost düşman olmaz eski düşman dost " atasözü
bir sefer kalleşlik edene güvenilmez , yılan midesine yutuğunun acısını ancak böyle çıkartılır , intikam alınılır ve ders olur yavrularına yaklaşmazlar bize, başların gideceğini anlarlar..
Kim evsiz kalacak diye düşünmeden yarın için hangimizin evladı gömülcek ? Diye düşünme gereği af edemeyiz
"_Ama unutmayın başı büyüdükçe BüYüYEN BU YILANLAR bir gün sizin hanenizede yerleşir ve evlatını yutar."
ve evlerde ölse bile belki eniğini bırakır , erkenden ; Rabbim bile yılana sürün demişken!
Onun için vatan hainlerine af olmamalıdır
Vurun yılanın başını gitsin ! Bu çilemiz bitsin
Ayşe Kavak
YORUMLAR
Bu güzel ve anlamlı birazda manidar olan makalenizi çok beğendin, bir nefeste okudum.size sonuna kadar katıldığımı ve aynı duyğuları paylaştığımı belirtmek için yazıyorum.
Çok doğru tesbit etmişsiniz.yılanı küçükken öldürmek gerekiyor.büyüyünce başa çıkmak zorlaşıyor.
Fakat bu millet böyle çok yılanları tarihin derinliklerine gömmüştür.ancak eksik olan bu milletin
Başında kendisi düşünen yöneticiler yöneticilerinin olmayışı.
Bir gün inşallah bu millet silkinip kendine dönecektir.o gün o yılanlar kaçacak delik arayacaklardır.fakat bulamayacaklardır.
Kendine zaman ve kan kaybettirenlerdende hesabını soracaktır.
Makalenizi kaleme alan yüreğinizi,yürekten kutluyorum.
Selam ve sayğılarımı sunuyorum.
AYSE KAVAK
Hic bir seyde mukemel olmasamda insanlikda mukemmel olma yolundayim" INSAN OLMAK" gercek mumin "INSANDIR "cunku " mumin aldatmaz ,mumin yalan soylemez ,mumin kandirmaz ,mumin hirsizlik yapmaz, mumin ihanet etmez mumin sir tutar , mumin merhametlidir , mumin dedikodu giybet etmez mumin kaleslik bilmez ,mumin sadece "INSAN "dir OLABILBILMISTIR bizde insan olma yolundayiz sadece....
Saygimla guzel yorumunuz ve konu icin tesekur ediyor saygimi gonderiyorum...............
nasıl hesaplar dönüyor,anlamak imkansız zaten:((
neden diyor insan istemeden neden..saddam bile bulunur bulunmaz idam edilmişken nasıl olur da bir canavar hala imralı da rahat rahat yaşar..ki 'SAYIN' olarak?:(( neden ilk bulunduğunda çekilmedi ip?buna karşı olan ne?o kadar kişinin yüreği ve ocağı yanarken..şimdi kaç başlı oldu o yılan sevgili yazar,hangi birinin ezeceksin?:((
gerçekten bu vatanın ne zorluklarla kazanıldığını düşündükçe insanın daha bi içi yanıyor..şehit edilenlerin hepsi ya nişanlı oluyor,ye yeni bebeği var..ailelerinin hali içler acısı..hadi onlar inş şehit oldular da Cennet'in en yüksek makamına ulaştılar inş(Allah ailelerine sabır versin)..ama bunları onlara yapanların yatacak yeri asla yok.hesaplarını Allah'a nasıl verecekler,onu düşünsünler..tabi düşünecek zekaları varsa...
saygılarımla sevgili yazar..
AYSE KAVAK
mumin mumin kardesini oldurse cehenemliktir "hadisi serif"
Hz ademin iki oglun birisi degerini oldurmustir ilk katil
o gunden beri lanetlenmisdir ve tum atiller onun neslinden uremedir
saygi ve sevgimle..
çok anlamlı ve manalı bir yazı idi.HAKLISIN AYŞE YILAN BÜYÜDÜ AMA HALLEDİLMEYECEK BİR ŞEY YOK ORTADA
O KOMŞULAR EL ELE VEREREK YILANIN BAŞINI DEĞİL, ONU DOĞDUNA PİŞMAN EDERLER.LİPE LİME EDİLİP KANINI İÇERLER .YETER Kİ ELİNİ VERSİN SIKICA TUTMAK VAR
KUTLUYORUM SENİ DUYARLI DAVRANIŞIN
AMA ASLA ÜMİTSİZLİĞE KAPILMA .UNUTMA Kİ YILANIN ZEHRİ KENDİNİ VURUR.
Dün izlerken kanım dondu 14 yaşında ki iki kız çocuğunun bedenine bomba sarıp askerin üzerine salmışlar...Ele başları karar almış siper olarak köylerde ki halkı kullanın demiş...İşte bunlar Kürt'ü bu kadar sever...Fakat hala basın da boy gösteren sözde aydınlar PKK denen örgütü cici gösterme telaşın da...PKK denen örgüt ülkemde ki hiçbir zümrenin temsilcisi değildir...Yöneticilerinin dışarıdan beslendiği aşikar bir tanesinin bile Kürtler umurun da değildir...Onlar için Kürt maşa sadece...O siyasi kanadı olacak çapsızlar köylüleri ensesinde dipçikle sandığa götürmese yüzde bir oy alamaz...Tespitin çok doğru o aydın diye gezinen şuursuzlar da dahil olmak üzere başlarla uğraşılmalı...Fakat ne hazin ki biz yılanı yılana sarılarak boğmaya çalışıyoruz...Barzani ve Talabani gibi yılanlardan medet umuyoruz....Bugün memleketim İzmir de yaralı askere kan vermeye çalışan vatandaşı hastaneye ücret almadan taşıyan taksiciler...Yarın meydanlara da bedava adam taşır....Bugün ki İzmir hareketi yetkililere bir uyarıydı esasın da....Dikkate almazlarsa sonrasını kendileri bilir....Yazın çok manidardı böylesi önemli bir konuyu ele aldığınız için tebrik ederim sevgi ile kalın..
AYSE KAVAK
cevabiniz icin tesekurlerimle..
YILANIN ÇOK BAŞI VAR....KUYRUĞUNDAN BİRER PARÇA ALAN DİĞER YILANLARI DA HESABA KATMAK GEREK.DÜNYANIN 20 YILANININ BAŞI DÜNYAYI YİYİP BİTİRMEDİKÇE YILAN SALDISINDAN KURTULUŞ ZOR...YAZINIZI HER ''İNSAN''EZİK,PİŞMAN VE İBRET DOLU GÖZLERLE OKUMALI.SAYGIMLA KUTLARIM YAZINIZI.