- 935 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
AŞKIN COĞRAFYASI KİTAPLAŞTI
Saygıdeğer Şair ve yazar arkadaşlarım! Öncelikle hepinize sevgi ve saygılarımla birlikte teşekkürlerimi sunarım.Üçüncü şiir kitabım olan "AŞKIN COĞRAFYASI-Mekandan Kalbe-" nin kitaplaşması çalışmalarında bana yorumlarınızla dualarınızla destekçi oldunuz.Sağ olun, var olun.
Bu kitabımın ön sözünü sizlerle paylaşmak istiyorum.Güzel yorumlarınızı bekliyorum.Zira her yapılan yorum yeni çıkacak eserlerimin olğunlaşmasında bana perspektif sağlayacaktır.
ÖN SÖZ
Oku diyen Rabbime hamd, onun âlemlere rahmet olarak gönderdiği iki cihan güneşi peygamberime salât ve selam ederek sözlerime başlıyorum. Sevgili şiir sevenlerim sizlerin teşviki, yakın çevremdeki dostlarımın özverisi sayesinde üçüncü şiir kitabımla karşınızdayım.
Evet, Aşkın Coğrafyası; aşk gibi soyut, coğrafya gibi somut iki temel kavramın bir araya gelmesiyle neler olur neler. Bu coğrafya öyle bir coğrafya ki dar bir alana hapsolmamış on sekiz bin âlemi kapsayan sınırları tespit edilemeyen coğrafyadır. Bu aşk öyle bir aşk ki zamanı, mekânı, boyutu sınırsız yani mekândan kalplere akan bir aşk.
O aşk kalplere inmeyi görsün. Geceler gündüze, kutuplar ekvatora, dünya ise âlemlere dönüşür. İşte bu kardeşiniz yıllardan beri bu aşkın peşinde olup, bu aşkın coğrafyasını okudu. Yaklaşık yirmi yıldır bu aşkı okutuyor ve okuyor. Allah’ın inayetiyle de bu aşkın coğrafyasını şiir tekniğiyle kaleme aldı.
Sevgili dostlarım, bu aşkın coğrafyasını şiir tekniğiyle mısradan beyite, beyitten kıtaya, kıtadan bütün halinde şiire ilmik ilmik dökmeye çalıştım. Yeri geldiğinde bir kelime bir harf günlerimi hatta haftalarımı aylarımı aldı. Asla şiir tekniğinden taviz vermedim ki Aşkın Coğrafyası hem aşk gibi ulvi hem de coğrafya gibi vatan olsun ve kalplere insin. Okuyan herkes de mutlu olsun. Kendinden bir şeyler bulsun. Edebi manada da iz bıraksın, bu açıdan birikimimle birlikte yüzlerce kitabı didik didik etmekle kalmadım, çok çeşitli profildeki birçok insanın görüş, düşünce, duygu, imge ve tezlerinden istifade ettim. Öznellikten nesnelliğe varabilmek için azami gayret sarf ettim.
Şiir sanatı her ne kadar öznel olsa da tüm eleştiri ve önerilere açık olduğum için şiirlerimde nesnel boyuta doğru bir gidiş yaptım. Başta ilahiyatçı ve eğitimci olan eşimin her bir şiirimi sıkı sıkıya gözden geçirmesi, çocuklarımın önerileri, meslektaşlarımın ve öğrencilerimin teklifleri çevremdeki yakın dostlarımın teşvikleriyle bu eser ortaya çıktı. Herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Bu eser bu yönüyle kolektif boyut kazandı.
Hakkımda gerek basılı gerekse sözlü olarak söylenip yazılan birçok görüşü sizinle paylaşmak isterdim ama gerek kitabın hacmini arttırması gerekse okuyucu üzerinde etki yapmaması için bu görüşlere yer vermedim. Şimdi den yorum yapan dostlarımdan bu konuda beni affetmelerini istirham ederim.
Kitap da çoğunlukla şiir tekniği açısından didaktik anlatım (öğretici) tarzını seçmekle birlikte, lirizmin coşkusu ve romantizmin engin ufuklarından ayrılmadım. Kanımca bu da esere bir hareketlilik ve dinamizm getirdi.
Burada şunu da belirtmek zorundayım yakın dostlarımın zorlamalarına rağmen hiçbir şiirimde serbest şiir tarzını kullanmadım. Bütün şiirlerim kurallı ve sanatlıdır. İnşallah serbest tarzı nazımda değil de nesirde uygulayacağım. Allah nasip ederse yakında çıkaracağım hikâye kitabımda bu tarzı uygulayacağım.
Sevgili şiir sevenlerim sizlere bir nebzecik de olsa yararlı olduysam ne mutlu bana
Allah’a emanet olun.
Peygamber aşkıyla dolun.
Şiirde mutluluk bulun.
Şiir dünyama da dalın.
Daima şiirle kalın,
Şubat 2008-ANKARA
Tarık TORUN
AŞKIN COĞRAFYASI
"Mekandan Kalbe"
YORUMLAR
Muhterem Hocam,
Öncelikle Rabbim hayırlı etsin. İnşaallah amacına ulaşır. Yüreğinizden çıkan kutlu ışıklarla mahrum gönüller aydınlanır. Dualarım sizinle.
Yüreğinize ve kaleminize sağlık daha nice gönül eserlerine. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz. Başarılarınızın devamını diliyorum. Muhabbetle kalınız.