Nereye Koşuyor Bu Adamlar?
Balıkesir’in Ayvalık İlçesi Altınova Beldesi’nde, sahibi olduğu boğanın saldırısına uğrayan vatandaşımızı kurtarmak için Jandarma, havaya ateş açınca, beldede yaşayanlar karakola teröristlerin saldırdığını düşündü.
İşte benim asil milletim. Kalbi vatan, bayrak, asker sevgisi ile dolu elleri öpülesi insanlarım.
Evlatlarına, Mehmetlerine saldırıldı sanıp yalın ayak, eline bir taş bile almadan kurtarmaya koşuyor. Gerçekten saldırı olmuş olsaydı, hainlerin üstüne bu şekilde varacaklardı. Göğüslerini siper edeceklerdi Mehmetçiğime.
Bu fotograf uyuyor sanılan bir milletin uyumadığının resmidir.
Ülke bir toprak parçası değildir.Toprak sadece bir mübarek yapının temelidir. Ülke, bu temel üzerinde yükselen yüce bir fikirdir,o topağın bütün evladlarını birbirine bağlayan, Aras’tan Meriç’e, Dicle’den Sakarya’ya,Zap’tan Gediz’e,Ağrı’dan Erciyes’e,Toros’lardan Istıranca’lara uzanan,nakış nakış örülmüş sevgidir, beraberlik duygusudur.
Millet de sadece sayı ve yığın değildir. Türk Milleti kavramı içinde, Malazgirt’ler, Mohaç’lar, Niğbolu’lar,Çanakkale’ler, saymakla bitmeyecek nice kahramanlık destanları vardır.Onda Dedem Korkut,Nasreddin Hoca,Farabi, Mimar Sinan,Yunus Emre,Hacı Bektaş-ı Veli , Karacaoğlan,Köroğlu,Seyrani,Dadaloğlu,Aşık Veysel ve daha nice doruklar vardır. Onda ,Erzurum’un barı,Orta Anadolu’nun halayı,Ege’nin zeybeği,Karadeniz’in horonu, halk deyişleri, ninelerimizden dinlediğimiz masallar vardır.
Onda ipliği konuşturanların, taşları işleyenlerin,sazları ağlatanların, Türk’üm demeyi öğreten, yüreklere bayrak,vatan,Atatürk sevgisini işleyen öğretmenlerin alın teri ve emeği vardır.
Onda dürüstlüğe,mertliğe,yiğitliğe değer veren,Hak’ka inanan,Hak’ka tapan Türk’ün temiz ahlak mirası vardır.
Bu kutsal dokunun varlığında, her kümbetin, her kervansarayın,her kubbenin,her abidenin, her şehitliğin katkısı vardır.
Ve bu Milletin geleceğe ait umutları vardır. O umutların asla sönmeyeceğini bir küçücük fotograf yeteri kadar anlatıyor.