- 786 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NEFSİNE HAKİM OLMAK
“ Nefsine hakim değilsen, bil ki ipler şeytanın elindedir “.
İnsanın kendi nefsine hakim olamaması ne kadar da vahim bir durum değil mi? Düşünün bakalım, yapmamanız gereken şeyi elinizde olmadan yapıyorsunuz. Hani her şey sizin kontrolünüz altında idi. Oysa farkında değilsiniz şeytanın ayak oyunundan, beraber yapmaktasınız her şeyi, bütün emirler ondan, yani daha kendiniz olamamışsınız. Sizin daha kendinize hükmünüz yok, kime hükmetmeye çalışırsınız. Siz bedeninizi kaptırmışsınız, en büyük kaybınız da bu zaten.
Zina insan nefsinin hakim olamadığı en büyük günahlardan birisidir. Küçük günahlardan işledim diyorsanız yanılıyorsunuz, çünkü günahın büyüğü küçüğü ortası sağı solu yoktur olamaz. Hepsini sınıflandırırsanız bile başlık yine günahtır. Sadece zina değil nefsin yenik düştüğü, alkol, haram, kul hakkı, daha doğrusu dinimizce yasak olan bütün her şey nefsin hükmüne bağlıdır. Eğer kendinizi bırakırsanız şehvetin kollarına, kendinizi çoktan şatmışsınız bile. Vazgeçemediğiniz alışkanlıklarınız zevk ve sefa ise alışamadıklarınız bir gün mutlaka karşınıza çıkacaktır. Her şeyin bir bedeli olmalı değil mi? Peki siz hayatın bedelini nasıl ödeyeceksiniz. Hadi sorun kendinize, aman boş ver inceldiği yerden kopsun, bunu söyleyeceğime dilim kopsaydı keşke diyeceğiniz zaman pek ala çok uzaklarda değil, aslında gölgenizin gölgesi olan ölüm, size bir nefes kadar yakın.
“Dünya’ya hakim olsan kaç yazar, kendini kaptırmışsın şeytana “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.