AŞK NEDİR
AŞK NEDİR?
Aşkın ne olduğu konusunda yazılan şiirler, makaleler, hikâyeler, romanlar yazılmış ciltler boyu ama anlatamamışlar layığıyla. Ben birkaç cümle ile anlatırım desem kimse inanmasın.
Aşk anlatılmaz yaşanır ancak çünkü. Aşkın anlamak için Mecnun misali yanmak gerek. Aşk vermektir hem de hiç karşılık beklemeden.
Aşk, bir beklenti karşılığı olursa alış veriş gibi olur ki bunun adı asla aşk olmaz zira.
Bir işyerine gelen çocuklar yanlarındaki daha küçük çocuklara “aşkım “ diye seslenebiliyorlarsa, bir insan evinde beslediği köpeğine
“ aşkım “ diye seslenebiliyorsa, bir insan bindiği otomobiline “aşkım “ diye biliyorsa ben ne derim ki aşk için.
“Aşkım “ dediği köpeği veya arabayı satan veya başkasına veren bir insanın aşkının ölçüsünü sizlerin takdirine bırakıyorum.
Yaz aşkı, tatil aşkı, internet aşkı diye aşkları kategoriye ayıran bir toplum haline gelmemiz aşkı anlayamadığımızı ve anlayamayacağımızı göstermez mi sizce de..
Bir gün önce “ aşkım “ dediği insandan bir gün sonra ayrılan ve “ben yeni bir aşk buldum” diyerek bir başka insana “ aşkım “ diyen insanların olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Aşkın evet o muhteşem duygunun bu denli içini boşaltan insanların ne aşklarına, ne sevgilerine ne de güvenilir olmalarına asla saygı duymak imkânsızdır.
Aşk arı misali her çiçekten bal toplamak ve konduğu her çiçeği maşuk görmek değil, bülbül misali sadece gülün dalına konmaktır. Aşk gül misali, bülbülden başkası konmasın diye dikenlere bürünmektir.
Kısaca aşk, günü birlik beğenileri, hoşa gidişleri ve hatta sevgi beslemeleri aşk olarak görmek değil, gerekirse ömür vermektir..
Mustafa EROL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.