- 2359 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
DENİZ'İMİZ ŞEHİT
Deniz’imizin şehitliği
Bu yazıya başka türlü başlayacaktım ama girişi değiştirdim. Şehitlerle ile ilgili yazı yazmak istedim. Yine gencecik bedenler toprağa düştü aç toprak al kanlarını emdi ve taze etlerini içine aldı. Ben de bir yazı yazayım dedim belki biliyorsunuzdur, belki de bilmiyorsunuzdur. Benimde kuzenim şehit oldu onu yazmak istedim. Önce internetten şehit olması ile ilgili bilgilerimi teyit edeyim dedim. İnternete girdim. 12 Temmuz 1995 Van Gürpınar karakol baskını diye google yazdım ama çıkmadı. Nasıl olur ben tarihten çok eminim oğlumun doğumuna yaklaşık 15 veya 20 gün vardı gün vardı ve oğlum 31 Temmuz doğumlu. Hatta ben doğumuma çok az kaldı ve tehlikeli diye cenazesine Erdek’e gidememiştim. Daha sonraları Erdek’e gittiğim de genelde denk gelir, şehidimizin sene mevlidine katılırım. O tarihte yani 12 ile 15 Temmuzda arası okutulur. Hatta bu yılda gittim ve tarih aynıydı.
Bir şeyler saklanıyor bir şeyler değil çok şeyler saklanıyor. 12 Temmuz 1995 Van Gürpınar ilçesindeki karakol saldırısında 7 gencecik beden şehadet şerbetinden içmiş, kanı kemikleri uzuvları toprağa parçalanarak düşmüştü. Yedi ocak sönmüş yedi anne baba psikolojik tedavi görmüş, yedi eş, nişanlı, sevgili kan ağlamıştı. Belki de birkaç çocuk, bebek babasız büyümüştü. Bunlar internette yazmıyor karakol baskını bile yazmıyor acaba google amca ölen asker sayısını mı az buldu. Yoksa ölenlerin asker olması artık ona sıkıcımı geldi. Bulamadığım habere karşılık 24 Temmuz 1995 tarihinde Gürpınar da pkk saldırısını buldum onu yazmış google amca. 12 kişi ölmüş 2 korucu diğeri halktan demek ki bizim askerciklerimizin kanı oranın halkı kadar değerli bulunmamış. Zaten Mehmetçiklerimiz değerli olsaydı boşu boşuna ölmezdi devlet 20 yaşındaki gençleri ölüme yollamazdı.
Yıl 1995
Telefon acı acı ötüyordu, bense karnım burnumda sanki basket topu yutmuş gibi oturduğum koltuktan zor kalktım. Tıpkı bir penguen gibi yürüyordum. Telefonu açtım, babamın telaşlı ve üzgün sesi geliyordu. ‘’Eray, Deniz gitti’’ dedi. Bense,’’Baba ne diyorsun koca deniz nereye gider şaka mı yapıyorsun’’. ‘’Kızım o deniz değil, Bizim Gürdeniz, Asiye halanın oğlu düştü’’. O kadar heyecanlıydı ki biryandan da ağlıyordu. Bir şeyler söylemeye çalışıyordu ama anlatamıyordu. Bense şaşkın, bizim Deniz nasıl düştü o asker diye aklımdan geçirirken babam,’’Şehit oldu’’ dedi. Ben dondum kaldım telefon elimden düştü. Yanımda ki sandalyeye tutundum babam bir şeyler söylüyordu düşen ahizeden sesler geliyordu. Recep telefonu aldı, babamla konuştu.
Nasıl olur üç gün sonra teskeresini alıp gelecekti. Karakoldaki son gecesiydi. Ertesi gün Van merkeze inip teskeresini alacaktı ve gelecekti. Allahın belası pkk bir gece daha bekleyememiş miydi? Uyurken, o gencecik ana kuzuluları uyurken roketlerle saldırmışlardı. Acaba o askercikler rüya görüyorlar mıydı? Acaba rüyalarında ne görüyorlardı. Belki de çocuğu olanlar evladını, karısını yavuklusunu nişanlısını kim bilir acaba ne rüyalar görüyorlardı. Bizim Deniz’imiz ne görüyordu acaba? Çok sevdiği denizimi, adı bile Gürdeniz di, gürleyen deniz. Acaba canını teslim ederken gürlemeyi bırak sesi çıktı mı? Acaba kendi gibi şehit düşen Mehmetçikler de öldüklerini anladılar mı?
Deniz teskere günü baba ocağına geldi ama Türk bayrağına sarılı tabut içerisinde geldi. Köydeki evinin önü mahşer kalabalığı, köyün yolu bayraklarla donatılmış. Herkesin ağzında aynı slogan ‘’ŞEHİTLER ÖLMEZ VATAN BÖLÜNMEZ’’ nah ölmez 22 yaşındaki Deniz öldü. Toprağın altına o girecek slogan atanlar değil. Evin kapısının önünde ambulans ve doktorlar. Halam, eniştem ve Deniz ablasına birer sakinleştirici iğne vurulmuş, aptal gibi etrafı izliyorlar. Sanki televizyonda film izliyorlar ağlayamıyorlar bile iğneden duyguları ve acıları uykuda. Ya uyanınca o acılar, ne olacak, o zaman nasıl dayanılacak. Kameralar, televizyoncular gelmiş mikrofonu uzatıyorlar babasına. ‘’Amca ne düşünüyorsun, söyleyecek bir şeyin var mı?’’. Eniştem kim ne derse onu tekrarlıyor papağan gibi kendinde değil. Yanındakiler kopya veriyor eniştemde,’’ ŞEHİTLER ÖLMEZ VATAN BÖLÜNMEZ, OĞLUM BU VATANA HELAL OLSUN’’ diyor.
Denizimizi toprağa veriyorlar ceset torbasıyla birlikte yıkanmadan ve kimselere göstermeden. Son kez evladını görmek isteyen annesine, ‘’Teyzeciğim gönderdiğin gibi hatırla’’,diyor. Oysa o komutan başka birine nasıl gösterelim kafası parçalanmış diyor. Defnedildikten sonra halamla enişteme peşkir büyüklüğünde bir Türk bayrağı ile teneke bir madalya veriyorlar. Halamda daha sonra madalyayı oğlunun sünnetinde taktığı maşallahın ve altının yanına kutuya konuyor. Denizimiz maşallah şehit oldu. Ne güzel anne babası şehit anası babası oldu, varsın evlatları toprağın altında yatsın.
Çok üzgünüm burada keseceğim ağlamaktan yazamıyorum ama devamı gelecek yazacağım ve birileri okusun ki öyle sokaklarda kınamayla lanetlemeyle sloganlar atmayla olmuyor bu işler.
YORUMLAR
ÜSTADIM BİZDA BİR TABİR VAR!"HACI AMCAN DOĞRU SÖYLÜYOR DOGRU SÖZE NEDEMELİ" DERLER ONUN MİSALİ O KADAR HAKLI DOĞRU SÖYLEMİŞİN YAZMIŞINKİ,SÖYLENECEK SÖZ YOK,ANÇAK OÇANA ATEŞ DÜŞEN BİLİR ALLAH HEPSİNE ŞEHİTLERE RAHMET EYLESİM..AİLESİNE YAKINLARINA SABIRLAR VERSİN...BÖYLE BİR KONULARI SATIRLARINIZ ALDINIZ İÇİN SİZE SONSUZ TEŞEKKÜR EDER..SELAM VE SAYGILAR SUNARIM...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
Ne yazacağımı bilemiyorum...
Ellerim bağlı.
"Şehitler de ölür vatan da bölünür!" mü dememiz gerekiyor?
Terör sıfıra inmişken iktidarı teslim aldılar...
Ülkeyi savaş alanına döndürdüler...
Öyle kurulmuş olarak gönderildiler ABD'den...
Sonra belki bir şekilde özerklik v.s. gibi ödünler verilecek PKK'ya
"Bakın, terörü nasıl da önledik" diyecekler...
Hafızası zayıf olan halkımız da terörü yaratanın bunlar olduğunu unutacak, bunları kahraman gözüyle görecek...
Bu öykü bana yabancı gelmiyor...
Stalin'în tavuğu öyküsü...
Allah sonumuzu hayır etsin ve halkımız da gözünü açsın isterim....
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
superbaba
HANGİ VATAN ?
Bu memleket bizim mi
Bizim mi bu kan ile yıkanan topraklar
Birilerini kıçını örtmek için dökülüyorsa kan
Sağ kalır mı bu vatan
Neden şimdi bu feryat figan
Ne için bu nalet okumalar
Ahlatıp,vahlanmalar
Ne için kimin için
Köy ayan beyan ortada
Kılavuz neyime
Sorarım
Sorarım ama kime
Neyi ?
Gördüklerimi mi?
Yoksa daha göreceklerimi mi?
Dedim ya
Kılavuz neyime
………………….
Sürmedik mi ?
Bu memleket bizim diyenleri.
Asmadık mı?
Düşmana kahreden gençleri
Sokmadık mı?
Düşmanı en dibimize
Yoktan var olan bu ülkeyi
Yok etmedik?
Göz göre göre
Satmadık mı?
Kendi ellerimizle düşmana
Bu toprakları
Atalarımızın kanını
Peşkeş çekmedik mi?
Şimdi çocuklarımızın
Kanını çektiğimiz gibi
Ve demediler mi?
Bize
Ya sev ya terk et diye
Kan akmasın dedikçe
İnanmıyorum
Kimsede inandıramaz
Bu çocukların
Bu vatan uğruna öldüğüne
Öldürüldüğüne ..
Hâlâ bu memleket bizim mi?
Bizim mi? kan ile yıkanan bu topraklar
Bizim olan sadece çocuklarımız
Birilerinin kıçını örtmek için
Öldürülen çocuklarımız ..
Onun için demesin kimse bana
Vatan sağ …..
18.10.2011
Geçen sene Hakkari çukurcada 24 şehit haberinden sonra yazmıştım bu şiiri ve bize söylenen 24 şehitti oysa daha fazlaydı ölen ölen diyorum çünkü gerçek bu . neyse çok uzatmasam iyi olacak çünkü bu olaylar beni artık üzmekten çok öfkelendiriyor arkadaşım.
Sana ve tüm şehit yakınlarına sabır diliyorum ve yazının devamını bekliyorum. sevgilerimle arkadaşım.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
dlimiz lal.....hep aynı kesimin çocukları.....
yemen yolu çamurdandır
karavanam bakırdandır
zenginimiz torpil bulur
şehidimiz fakırdandır.........sağol eray...içimizi dağladın yine saygılar sevgiler
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar
Nue içinde yatsın demeyeceğim Eray,Nur içinde yattığını biliyorum..Allh Anasına sabır versin de demeyeceğim.Çünkü o ana ve binlerce ananın yüreğinde hiç sömmeyecek kor ateşler düştüğünüde biliyorum..acın,acım gibi yüreğimi acıttı...Bitsin artık diyorum..nasıl çözülecekse çözülsün diyorum..sevgiler eray..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
duygu yüklü yürekten anlamlı bir yazı.
Allah cümlesini cennetine kabul etsin.
Bu ülkede şehit kanının dökülmediği yıllara baktığımızda tarih isimsiz şehitlerle doludur.
Taki bu toprakları Vatan deyip yerleştiğimizden beri.
Bu şehitler de son olmayacak
kalemi tebrik ederim.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ÇOK TEŞEKKÜRLER
SEVGİLER
efendim yazınız oldukça iç acıtıcı okurkeniçim acıyarak okuyorum elimiz kolumuzbağlı misali öylece bakıyoruz olaylara şehit olanlara allahtan rahmet yakınlarına başsağlığı dilemekten başka saygılarımla selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
SAYGILAR
Ne demeliyim,nasıl yorum yapmalıyım bilmiyorum.Artık yeter! diyoruz,ama nafile..Rabbim Şehitlerimizi,n mekanını cennet etsin...Selamlar ablası
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
SAYGILAR
Yavaş yavaş ailesinde şehit olmayan kalmayacak .
O zaman sizin gibi bizim gibi insanlara "merhametten " ve "din kardeşliğinden " bahsetmek zor olacak.
O zaman vad'edilmiş topraklar vad'edilen millet tarafından işgal edilirken sadece seyredeceğiz.
Bu proje iki boy'un arasındaki kanı arttırarak ilerde olabilecek muhtemel birleşmeyi ve kardeşçe kavuşmayı önelemek için değil mi?
Bir tek askeri ölse kıyamet kopartanlar bu memleketin evlatları ölürken neden ses çıkarmazlar?
Biz de millet olarak bu meselenin çözümünde varız demedik ki hiç bir zaman.
Biz anca "bi oğlum daa var o da vatana feda " diyebildik.
İyi de vatan işgal altında mı?
Kaç cm toprak kazandık?
Allah rahmet eylesin.mekanı cennet olsun.
saygı ile.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
SAYGILAR
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
yok,sul
malum uykulu uykulu okuyunca hata kaçınılmaz olmuş...