- 1988 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"İsyanlardayım" dedi, Oysa İmtihanlardaydı...
O tek büyük Sevgili’ye duyulan aşk... O aşk kolaylıkta nasıl ispatlanabilir? Zorluk olacak ki aşk, vefa, kalbi bağlılık ortaya çıkacak. Ateşle imtihan olacak ki insan, değersizlikleri eriyip gidecek, "değer" olarak kalacak.
Mümin, Allah’ın imtihanından sevinç duyar. Zorluk zamanında o isyanlarda değil imtihandadır. Yaşadığı olayda kim ya da ne sebep kılınmış olursa olsun her imtihanın arkasında Allah’ın bulunduğunun farkındadır. Ne güzeldir ki Rabb’i onu "unutmamıştır."
İnsan büyük bir yanılgı içinde yaşamını kendisinin şekillendirdiğini düşünüyorsa huzur bulamaz. Yıllarca çalışıp didinerek edindiği eve, paraya, işe ve aileye kavuşan kişi, idealine ulaştığı halde kalbi tatmin olmaz. Farklı korkular yaşamaya başlar. Ya tüm bu kazandıklarını bir gün yitirecek olursa?.. Kuruntuları nedeniyle bu kişinin ruh hali, cehennemin bela dolu zifiri karanlıklarında ’ne ölebilen ne de diri kalabilen’ insanlarınki gibidir.
İmtihan mekanında karşılaşılan her zorluk, her musibet ya da hastalık, insanın Allah’a yaklaşması için birer vesiledir. Zorluk zamanlarında samimi iman sahipleri Allah’a daha gönülden sığınır, daha halisane teslim olurlarken, kimileri isyanı seçerler.
İmtihan, hayatın son anına kadar devam eder. İnsan her sözünü, her davranışını ve aklından geçen her şeyi ahirette karşısında bulacaktır. Hayırdan ya da kötülükten yana yaptıklarıyla karşılık görecek, hiç kimse ‘hurma çekirdeğindeki iplikçik’ kadar dahi haksızlığa uğratılmayacaktır. İsyanı seçen, zorluklar karşısında sabır ve tevekkül göstermeyen kişinin ise Rabb’ine döndürüldüğünde yaşayacakları çok daha zorludur.
"İsyanlardayım" dedi. Hayır, imtihanlardaydı. Fark etseydi kurtulacaktı." (Mevlâna Celaleddin)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.