- 643 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YANLIŞLAR : 3
YANLIŞLAR : 3
Bizlere söylenen öyle sözler vardır ki,o sözü incelemeden hemen doğru olarak kabul ederiz.. Bunlardan birisi de : "Yaratılanı severim yaratandan ötürü" sözüdür. Ne demektir bu,biraz açalım : "Tanrının yarattığı her şeyi severim,bunları Tanrı yarattığı için..." Bu söz çok yanlıştır.Ben Tanrıyı tabii ki severim ; ama şunu veya bunu yarattığı için değil,Tanrım olduğu için. Ama Tanrının yarattığı her şeyi sevmek zorunda değilim. Esasen Tanrının,onun yarattığı her şeyi sevmemiz gerektiğine dair bir emri ve isteği de yok!.. Meselâ,Tanrıyı sevmeme rağmen,O’nun yarattığı yılanı,timsahı,akrebi ve daha bir çok hayvanın yanı sıra katili,kadını dövenleri,hırsızı,memleket ve millet hainlerini sevemem,sevmiyorum...Bu yüzden de Tanrının beni yargılayacağına ihtimal vermiyorum.
YORUMLAR
''Yaratılanı hoş gör Yaratan'dan ötürü'' diye duydum ben o sözü...Yunus Emre'nin bir sözü bildiğimiz gibi...Hoş görüyü ön plana çıkarmak için...Allah için sevmek , Allah için buğz etmek...Yaratan'dan ötürü kötüyü sevmemek var zaten...Bu bir kural...Hatta Allah'ı inkar edenlere karşı ve ona hakaret edenlere karşı, emirlerine uymayanlara karşı cihad var dinimizde...Sevmek zorunda değiliz elbette...Bunları hoş görmek de mümkün değil zaten...Araştırıp ona göre tavır almak en iyisi tabi ki sizin de bahsettiğiniz gibi...Kaleminiz hiç susmasın efendim ...Saygılarım sonsuz...