DÜŞÜNDÜĞÜN HER ŞEY GÜZELDİR.
(Bir zaman iki mekân)
Every mortal has the right to peace and security
Dünyanın kuruluşu ile birlikte oluşmuş olan gezegen sisteminin özellikleri yavaş yavaş bilim insanları tarafından çözülmektedir. Gezegenler dünyamız dâhil birkaç sayıdan ibarettir. Zaman zaman yeni gezegen bulundu açıklamaları bilim insanlarının çalışma varlığını göstermektedir. Bir insan olarak elimizdeki imkânlar çerçevesinde faydalanmak istediğimiz şeylere yorum yapabilme olanağını yakalayabilmek amacıyla ulaşabildiğim yerlerde resim çekmeyi, bulunduğum ortamın tarihi, turistik değeri ve coğrafi açıdan özelliklerini incelemeyi doğal güzelliklerini tabiat değerleriyle ebedileştirmeyi sevmekteyim. Zaman zaman güneşle ay görüntülerini de elde etmeye çalışmaktayım. Tabii ki işin ustaları gibi değil. Bazı meraklı konuları araştırmaya yönelik çalışmaları da severim. Bu yıl(2012) mübarek Ramazan Ay’ı Temmuzun ve Ağustosun kavurucu sıcaklarına denk gelmiştir. Ramazanın ortalarında olduğumuzdan ay hareketleri her ay ortalarında olduğu gibi bir başka görünümde geceleri. İşte bu vesile ile çektiğim fotoğrafı da sizlere sunmaktayım.
İnsan doğal olarak hoş olan görüntülere hem meraklı hem de isterikli bir hisle odaklıdır. En ucuz insan bile güzel manzaranın veya karşı cinsin güzelliği karşısında dona kalmaktadır.
Bir yol haritası çizmek istiyorum bakalım varacağım liman, terminal veya havaalanı neresi olacak.
Denizlerin korkunçluğu kadar güzelliği de ayrı bir konudur.
Bir insan düşünün memleketinde olmayan denizi nasıl seyredebilir ki. O ancak ya ormanları ya kayalıkları veya doğal güzellikleri seyretmekten başka ne yapabilir. Ama deniz kıyısında yaşayan insan Güneşin veya Ay’ın doğuşunun ve batışının doyumsuz zevkinden haz alabilmektedir.
Yurdumuzun coğrafi konumu nedeniyle öyle güzellikleri içinde barındırmaktadır ki her yönü ile yaşa yaşayabildiğin kadar. Bu özellikleri nedeniyle dünyanın tüm insanlarının kem gözleri bu kutsal topraklara doğru bakmaktadır.
Doğal güzelliklerini bahşeden yüce Allah(cc) yurdumuza sanki özel bir ilgi göstermiştir. Bilakis bu ilginin sebebi o’nun kutsal dini ve kitabının sancaktarlığını yapanların bu topraklarda yetişmesinden dolayıdır. Kutsal sancağın yere düşmeden elden ele teslim edilmesindeki mana budur.
Biz kendi çehremizden iz sürerek yola devam etmek istiyoruz. Dünyanın en güzel akşam güneşini Akçakoca da izleyebilirsiniz. Şimdiye kadar bu güzelliği başka yerler için anlatan kelimelere rastlamadım. Keza Afyon Bayat, Dinar ve Sandıklı da dolunayın tepsi gibi süzülmesini dünyanın hiçbir yerinde izlemeniz mümkün değildir. Muğla’nın Fethiye ilçesindeki ölü denizde Köyceğiz Bodrum Halikarnas’ta Marmaris’te sahil boylarında deniz keyfini yaşatan bu beldelerin denizlerindeki o güzelim yakamozları gözlerinize nakşetmenin zevkini yeryüzünün bir başka yerinde yaşamak asla mümkün değildir. Tuz gölü bile insana bir başka haz yaşatmaktadır. Yeşilırmak, Kızılırmak, Sakarya nehirleriyle birkaç ülkeye hayat veren Dicle ve Fırat’ın deli dolu ve süzgün akışları tıpkı can verdikleri ülkeler gibi boydan boya aşabilene de yaşam motivasyonunu (isteklendirmeyi) sağlar. Kelebekler vadisi ve Kapadokya Ihlara’nın güzelliği Düden Manavgat Saman dere şelalelerinin o güzelim korkulu akışlarındaki hazın Hatay Bahariye şelalesindeki öğle yemeğinin tadıyla birleşmesi insana bir ömür yaşadığının farkını anlatmaktadır. Adana ve Antalya da güneşin o güzelim doğuşunu seyrederken bu günkü ulaşım imkânlarıyla Akçakoca da güneşin batışını seyretmeniz mümkün olurken İstanbul, Çanakkale Bitlis, Van ve Balıkesir de güneşin veya ayın doğuşunu ve batışını seyretmeniz mümkündür. Hatta Bitlis ve Van da iki kez Muğla da ise birkaç kez izlemeniz mümkün zamana yetişebilmek koşuluyla. Keza Marmara denizinin doğal güzelliklerinin gözlerdeki hayal perdelerinde film yapmanız bir başka güzelliği ortaya çıkarır. Bunları olağan bir şey olarak düşünmeyin olağanlık her yerde vardır. Ancak benim bahsettiğim deniz kıyısında yüzünüzün denize dönük haliyle düşünmenizi ve hayallerinizi ona göre geliştirmenizi tavsiye etmekteyim.
Yurdumuzun coğrafik ölçütleriyle, mevsimlik olayları sosyolojik durumu ve sosyoekonomik dengesinin bugünkü durumu diğer ülkelere nazaran belki kişi başı geliri az olabilir ama genel anlamda en iyi düzeyde seyreden ülke olması genel klasmanda tarihsel yönden de irdelediğimizde dünyanın gözdesi olduğunu anlarız. Şehit kanlarının hamur olduğu bu coğrafi kesim sınır boylarımızdaki ülkelerle niyetleri kötü olan ülkelerin düşüncelerinin ne olduğunu anlamamak ancak saflığımızı anlatır. İç ve dış olgularla her yönden ellerinden gelen kötülükleri serpiştirmeye çalışanların niyetleri bu güzelim memlekete sahip olabilme düşünceleri iyi niyet hesapları değildir. Bu yüzden birlik ve beraberliğimizi kimseye bozdurmamak için asla kimseye prim vermeyelim.
Dünya’ya mesajımız Her fani barış ve güvenlik hakkına sahiptir.
(Every mortal has the right to peace and security).
Zekeriya ÇAVUŞ
Teaching Assistant Researcher, Writer
[email protected]
Düzce 04.08.2012 – 04.52
Yararlanılan kaynaklar(İnternet siteleri):
www.google.com.tr/
www.cografya.gen.tr/harita/turkiye-siyasi-haritasi.htm
www.diyanet.gov.tr
www.duzcedamla.com/?option=com,
www.duzcepusula.com/haber-detay.asp?id=1402
www.duzcekulturturizm.gov.tr/foto.asp?id=179
Not: Akçakoca resmine dikkatli baktığımızda bulutların TÜRKİYE haritasını kısmen oluşturduğunu görürsünüz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.