- 1418 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Yetim
Gurbet ve yasam sartlari sizi ayirmissa, rüzgâri ile savurmussa çok uzaklara, yetimsiniz demektir yüreginizde hep derin bir aci birakmissa.
Okulda veli toplasinda herkesin anne-babasi varken, sizinki sadece bir yakininizsa ya da bayram alisverislerinde o çocukça kaprisleri yapamiyorsaniz ve küçük dünyanizda boynunuz bükükse… Iki yilda sadece birkaç haftaligina anne-babaya sahipseniz, her zamanki gibi yine yetimsiniz demektir.
Basinizi oksayacak, ya da bir yeriniz acidiginda, gözlerinize sevgi ile bakacak bir çift göz yoksa, her dem diger çocuklara imrenerek, uzaktan izlemeye mahkumsunuz.
Trafik kazasinda anne ve babanin yaralandigini ögrendiginde, o minicik yasinda gözyasini saklayabilmek için yüklük ardina saklaniyorsan… Seslerini duyabilmek için, o günün imkan dahilinde kasetlere kaydedilmis sesler, aylar sonra elinize geçiyorsa ve dinlerken gizlenip usulca agliyorsaniz, ellerinden tutup basiniz dik- gururla, bunlar benim annem-babam diyemiyorsaniz… Yine her halükarda yetimsiniz iste
Illâ da anne- babanin ölümü farz degil ki yetim mahlasiyla ünlenebilmek için.
Yüklük: Yatak- yorganin durdugu bölüm
Cobanyildizi_sessizsabir
YORUMLAR
Cobanyildizi_sessizsabir
Yazınız çok güzel olmuş tebrik ederim... bahsettiğiniz gibi bir çocukluğu yaşayanlar için okumak çok garip geliyor. çünkü zamanında bunları o kadar çok haykırdım ki şimdi uzaktan göz atıyor olmak insanın zoruna gidiyor. Allah'm kimseye böyle bir çocukluk yaşatmasın gerçekten '' çocuktur bir şey anlamaz '' ifadesini asla kullanmayalım çünkü ben ne anladıysam çocukluğumda anladım ve şimdi ne kadar büyümüş olsam da o günleri hatırladığımda beni sadece gözyaşlarım anlatır olmuş... tekrardan tebrik ederim bu güzel dizeler için yüreğinize sağlık.
Cobanyildizi_sessizsabir
Cobanyildizi_sessizsabir
Sürükleyici ve etkileyici bir yazı.acı gerçeklerin anlam dolu sunumu çok güzeldi şairim.
biraz daha uzatabilseydiniz nefis bir makale olurdu.
Yaşanmışlık var yazıda.
Burada kendi hayatımdan bir alıntı yapacağım affınıza sığınarak.Çünkü herkesle paylaşmadığım bir yaradır.
Oğlum kuleli askeri lisesinde 3 sene okudu bitirdi.Öğretimin yapıldığı aylarda Yanına hiç gitmedim.Ben o zamanlar Amasya da kalıyordum.
bana bir gün dedi ki;
3 sene boyunca yanıma hiç gelmediniz.Çok bekledim,bir gün gelirler diye.ama gelmediniz.Ana babası gelen arkadaşlarımı gördükçe onlara imrenirdim dedi
bu söz öyle içime oturdu ki yıllar geçti aklıma geldiği her an duygulanırım.Yaptığım hata asla affedilemez.Kendimi hiç affetmedim ve oğlumu her gördüğümde san ki bana sitem ediyor gibi gelir.
yazıyı yazan kalemi tebrik ederim.
Cobanyildizi_sessizsabir
evet malesef cocuklarda anne-babain yeri cok derin.oglunuza ve size huzur dolu gunler diliyorum.beni yanliz birakmadiginiz icin sagolun hocam.
Cobanyildizi_sessizsabir
Cobanyildizi_sessizsabir
Illâ da anne- babanin ölümü farz degil ki yetim mahlasiyla ünlenebilmek için.
Yüreğinize sağlık güzel olmuş.
Cobanyildizi_sessizsabir
yurekten dızelere dokulen harıka bır eserdı yazan yuregınız ve kalemınız daım olsun sevgılerımle