- 2319 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
ROMA DÖNEMİ OPEL ŞEHRİ ŞİRİN SARIKAYADAN İZLENİMLERİM
Merhaba şair ve yazar gönül dostlarım sizlerle Yozgat Sarıkaya şiir şölenimizdeki yüce duygularımı paylaşmak istiyorum yüksek müsadenizle....
Ben Batı Karadenizin incisi Sinop merkezinde ikamet ediyorum.Saygı duyduğum sarıkaya şair ve yazarlar derneği başkanımız Sayın Kelami Akdemir kadim dostumuzun daveti üzerine sarıkaya şiir şöleni etkinliği yolculuğuna başladık oğlum ile beraber. Sinop’tan sabah saat dokuzbuçukta Samsuna giden araca bindik.Samsun’a saat on iki buçukta ulaştık .Samsun dan Yozgat ’a giden otobüsümüz saat birde hareket etti ve heyecanlı bir yolculuğa devam başladık.Yozgat a giderken ay çiçek ve gelincik tarlasını izliyordum harika bir görüntüsü vardı doğa güzelliği bambaşka oluyor.sabırsız saatler geçtikten sonra Yozgat a ulaştık şiir şölenimizin yapılacağı ilçemiz sarıkaya ya devam ettik ve sonunda sarıkaya terminaline geldik sağ olsun sayın başkanımızın talimatları üzerine kardeşim Murat bizi terminalden aldı .Ve Sarıkaya’nın beldesi olan Kınalı Hasan’ın köyü Karayakup kasabasına yola çıktık. orada inanılmaz duygulara boğuldum sayın başkanımla konuşurken dünya tatlısı Mahlazı Toynak olan secaattin abim geldi yanımıza ve hasretle sarıldım Üç yıl aradan sonra çok özlemiştim tüm değerli şiir yürekli dostlarımı .Osman amcam Sayın Ahmet sargın abimiz ilgilendi ve birbirinden değerli şair dostlarımızla tanıştım çok mutlu oldum. Köy muhtarımızın organize ettiği yurt dışında yaşayan bir dedenin evinin önünde özel eğlenceler düzenlenmiş birbirinden güzel ikramlar ve yöresel araç ve gereçlerle tasarlanmış bir kır eğlencesi yapıldı.Oyunlar oynadık kimi zaman duygulandık .Bizlere bu güzelliği sunan Edebiyata gönlünü vermiş şair yazar ve gazeteci ; Mahlazı ’’Ben sana yandım ’’olan Sayın Kelami Akdemir idi.
Köy de programımız bittikten sonra geç saatte Sarıkaya şair ve yazarlar derneğine gittik orada şiirler okuduk şarkılar söyledik bazı arkadaşlarımız yatmak için yerlerine bırakıldı ben se oğlum uyuya kaldığı için dernekte kaldık dernek ev sıcaklığı gibiydi mutfağı her şeyi vardı. Ben hiç uyumadım sabaha kadar sohbet ettik Saygıdeğer Sarıkaya’nın sanatçısı ;Turan Gürel bey vardı ,bağlama çaldı ve şarkı söyledi büyük bir keyif aldık.Sabah oldu saat altıda kahvaltı hazırladım ve dostlarımız geldi sekize doğru kahvaltı yaptık.Ve Hisarbey köyü yaylasına gitmek için yola koyulduk arabamız gelesiye kadar tarihi yerleri gezdik Sarıkaya kaplıcalarını ve tarihi Roma Hamamını her gittiğimiz yeri resimlerle ölümsüzleştirdik.Hisarbey yaylasına götürecek olan servisimiz geldi ve tüm arkadaşlar arabaya bindik arabada benim dikkatimi çeken Mahlazı’’DAMLA’’olan şairimiz Yeter Bektaş vardı. O kadar eğlenceli esprili ve cana yakın olduğu gibi görünen bir dost arabada bize neşe saçtı ...Edebiyatın da o kadar güçlü bir şair ki ;anlatamam.Evettt geldik yaylaya ve ağaçlarla dolu içinde berrak içme suyu olan çeşme vardı suyundan içtikçe bir daha içmek istiyordu insana ferahlık veriyordu.Ya oranın havasına ne demeli tek kelimeyle müthiş ve büyüleyici idi.Müzik eğlence yapıldı şarkılar oyunlar oynadık .Sayın başkanımız her zamanki gibi ikramlarda bulundu yemek yedik kır havasında meyveler yedik.Karpuz yeme yarışması yaptık :)) sütlü mısır közledik ben bu arada değerli gönüldaşlarıma mısır közledim .Yayladaki maceramız bittikten sonra dönüşte köyde nişan törenine katıldık çok muhterem sıcak kanlı çiftlerdi Allah’ımdan mutluluklarının devamını dilerim.Ve orada ben çok tatlı anne kız ile tanıştım canım benim ya bizlerle oynadı ve resim çekildim .Nişan töreninde şiirler ve şarkılar okundu.Tabii ki bizde her zamanki gibi kurtlarımızı döktük...Orada sevimli çiftleri tebrik ettikten sonra derneğimize gittik.Dernekte Rıfat abimin eşi ve ben kaplıcalara gittik harika bir yerdi kaplıcalar : Romatizma ağrıları ve cilt hastalıkları başta olmak üzere, eklem kireçlenmeleri, bel fıtığı ve buna bağlı siyatik ağrılar, ağrılı kadın hastalıkları, spastik ağrıları, karaciğer ve safra kesesi taşları, nevrit- sinir ucu iltihabı hastalıklarına da iyi geldiği bilinen; ayrıca şifalı suların yanı sıra 1.Etap Roma Hamamı arkeolojik kaba kazı çalışmaları ile ortaya çıkan kalıntılarını incelemek için tatile gidenlere tavsiye ederim Yozgat Sarıkaya ’ya gidip te kaplıcalara girmeden dönmek bence en büyük kayıp demektir. Sonra kaplıcalardan ayrıldık derneğimize gittik hazırlandık Oranın ileri gelen çiftlik sahibi Kadir beye davetliydik birkaç arkadaş çiftliğe gittik akşam programımız için hazırlandık Kadir beyin çok tatlı iki tane karabücük kızları vardı şeker mi şekerdiler eşleri ise dünya tatlıları misafirperver hanımlardı hoş sohbetten sonra Kadir bey yemek yemek için Sayın Başkanımızın bizler için ayırttırdığı lokantaya gittik ikramlar yapıldı sonra bizi Hacı Hasan Bor Parkına getirdi masalar hazırlanmış itinayla Sarıkaya nın duyarlı halkı parka gelmişlerdi kalabalığı görünce çok mutlu oldum ben bu kalabalığa baktıkça gözlerim doldu.Sunuculuğunu Şair abim Rıfat bey ses sanatçılarımızdan Turan Gürel Sayın başkanım ve Ankara dan katılan değerli sanatçılarımızın eşliğinde programa başladık ayrıca Yerköy belediye başkan adayı ve işadamı Sayın Ayhan Çelik bey vardı .Sunum yapıldıktan sonra ilk olarak beni sahneye çağırdılar şiirimi okumak için ama ben kalbim çarpıyordu hazır değildim henüz şiirimi okumaya büyük bir şaşkınlık ile sahneye gittim kalabalık karşısında heyecanlandım kendimce başarılı olamadım okuyorken ellerim titriyor kalbim çarpıyordu hayırlısıyla şiirimi okudum.Sonra sırasıyla şair ve yazar dostlarım sahneye eserlerini okumaya çıktı içlerinden beyin cerrahı uzmanımız mahlazı ’’DUYGUSALŞAİR ’’ olan şairimiz Bilal Yılmaz o güne özel bir şiir yazmış henüz masada izlerken programı harika bir eserdi burada yürekten kutluyorum saygıdeğer abimi.Ve şiirler sohbetler derken gecemizin buruk bir hüznüne kapıldık artık son gecemizdi ertesi gün her kes memleketlerine gideceklerdi oradan ayrıldıktan sonra derneğimize gittik sohbet ettik ben ve Mücella hanım diğer şairlerimizin birkaçı Kadir beyin çiftliğine gittik kalmak için sağ olsun bizleri misafir etti evini açtı ekmeğini paylaştı o gece kaldık ertesi sabah da kahvaltımızı yaptık ve yolculuk için yola koyulduk Kadir abim bizleri terminale getirdi ben biletimi aldım derneğe geçtim sohbet ettik bazı dostlarımız evlerine gittiler ben ve Bilal bey dernekte şiirleri okuduk şairimizin duygusal şiirlerini telefonun dan sesli olarak dinledik gözyaşlarımı tutamadım Mahlazım ’’ağlayüreğim’’ yürek küçükte olsa bu yürekte iç dünyamdaki acı ve tatlı anılarımı sığdırdığım yürek.Ve Sinop a gitmek için vedalaştık Gözyaşlarımla aralarından ayrıldık yola koyulduk Yozgat tan Samsuna geldik sonra Sinop a gece dörtte otobüs vardı Sinop a yol aldık ve çok mutluyum sayın başkanıma sonsuz teşekkürlerimi bir borç bilirim ....
Bu etkinliğin hazırlanmasında emeği geçen tüm dostlarımı başta Sayın Belediye Başkanı Ali Osman ERBİR olmak üzere sayın Kaymakam Yaşar DÖNMEZ’e Belediye Başkan Yardımcısı sayın Saadettin ÖZTÜRK’e Belediye meclis üyesi sayın İlhami GÖNÜLALAN’a,Sarıkaya gençlik derneği başkanı sayın Engin Cihangire,Karayakup Kasabası halkına değerli muhtar İskender KARACA’ya derneğimizin yönetim kurulu üyeleri Kaşif Kani ERTÜRK,Osman ESER,Necati BALTA,Nihat ARSLAN,Osman BAĞCI,Osman AVŞAR,Osman AKSOY,Necip ŞAHİN,Ünal DOĞAN,Harun SADIK,Mustafa TEK ve ismini sayamadığım değerli dostlara şahsım adına sonsuz teşekkür ediyorum.Saygılarımı sunuyorum.
SONGÜL BOSKA ÖZGÜN(AĞLAYÜREĞİM)
TARİH:04.08.2012 SAAT:14:20
GELİNCİK MAHALLESİ /SİNOP
YORUMLAR
Songül Hanım teşekkürler muhteşem etkinliği katılanlar adına kaleme alıp yaşanan duyğularımızın tercümanlığını yapmanız benim adıma ayrı bir özellik ve güzellik sizlerle olup Memleketimin havasını farklı bir şekilde solumanın mutlulugunu yaşadım ve siz dostları tanıdım sizin yazınız vesilesiyle emeği geçen ve katılan tüm şair ve yazar dostları sayğıyla selamlıyorum hayırlı ramazanlar selam ve dualarla sayğılar
ÇOK DEĞERLİ SONGÜL HANIM MERHABALAR;
VEFA ADINA ÇOK İNCE BİR DÜŞÜNCEYLE KALEME ALINMIŞ DOST GÖNÜLLERE TAVSİYE NİTELİĞİ GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR YAZIYDI..BUDA GÖSTERİYORKİ HENÜZ BİRİNCİ DEFA OLMASINA RAĞMEN ETKİNLİK AMACINA ULAŞMIŞ..SİZİN GİBİ ÇOK DEĞERLİ VE SEÇKİN İNSANLARIN KATILIMIYLA MAKSAT HASIL OLMUŞ GÖZÜKMEKTEDİR..BUNDA EMEĞİ GEÇEN HERKES HER MANADA PAYINA DÜŞENİ ALMALI.DİYOR...GEREK BAŞKANIM VE GEREKSE YÖNETİM KURULU ÜYELERİ ADINA SENEYE İKİNCİSİNİN KESİNLİKLE DAHA ORGANİZE, GÜZEL VE İHTİŞAMLI OLACAĞI İNANCIMDAN ZİYADE SÖZÜNÜ VERİRKEN ..
CEVAP YAZAMAYAN DİĞER EKİP ARKADAŞLARIM ADINA SELAM VE SAYGILARIMI SUNUYORUM.
ağla yüreğim
ne güzel bir etkinlik bizde gidebilsek böylegüzel etkinliklere şiir gününü anlatan güzel bir yazı olmuş sağlıcakla kalınız