- 1377 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İDRİS HOCANIN HİKAYESİ
Ahmet AYAZ
GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ
6.AĞUSTOS.2012
..........................................................
İdris hoca,Devlet Hastenesine cami imamlığından gelmiş,bir cenaze hocasıydı.Hatır kırmayan,günahtan kaçınan,sosyal bir insandır.Gücünün yettiği kadar da yardımsever,elinden gelen iyiliği hiç bir kimseden esirgemez.
İdris Hoca otuz beş yaşlarında,genç ve bedenen güçlü bir pehlivandır.İki kız çocuğu var.Eşi yaz kış demez,evin içinde yalın ayak temizlik yapar.Bu sebepten de üşütmüş rahmi iltihaplanmış,çocuğu olmuyor.İdris Hoca’yla da hergün kavga ediyor.Hanım, arkadaşlarımın hepsi senin cenaze yıkarken korktuğunu söylüyorlar. O’nun için senin çocuğunun olmadığını söylüyorlar. Yazıcıkta bir hocanın muskası bütün dertlere deva imiş, beraber gidelim de sana bir muska yazdıralım diye.İdris Hoca’nın başını beynini yiyip bitiriyor. .Hanım ben hocayım.Böyle bir şey dinimizde de yok, tıp ilminde de yoktur! dese de, eşi,bu kadar insan yalan mı söylüyor? Diyerek,İdris Hocayı zora sokuyor. .İdris Hoca çareyi tamam demekte buluyor. Evine kurbanlık aldığı koçu arabasının arkasına alıyor, eşini de yanı bindirip, Gaziantep’in Yazıcıktaki Mahallesindeki muskacı hocanın evinin .kapı ziline basyorlar. Kapı açılıyor. Bir küçük bahçeli,tek odalı ve iki katlı bir ev. Muskacı hoca üst evde,eşi alt evdeler.Koçu evin bahçesine bırakıyorlar. İdris Hoca’nın eşi alt eve hanımların yanına giriyor, İdris Hoca’ da yukarıya muskacı hocanın yanına çıkıyar.
İdris Hoca bir bakıyor ki, iri gövdeli, sakalı tam göğsüne kadar inen, astım hastası bir adam oturuyor. İdris Hoca, bak hocam;sana önce benim hoca olduğumu söylemem gerekir.Senin muskaların her derde deva imiş. Bu iş nasıl oluyorsa bana anlat.Sana hediye olarak bir koç getirdim.Kesinlikle tekrar alıp götürmeyeceğim. Sana helal hoş olsun.Yalnız bana işin doğrusunu söyle deyince, muskacı hoca şöyle sesleniyor,"Hocam benim halimi görüyorsun.Ben eski yazı da bilmem.Kuranı Kerim de bilmem. Latin Alfabesini de bilmem. Hiç bir yerden gelirim de yoktur.Beni komşudaki Hattuç bacı muskacı hoca olarak her tarafa reklam yaptı.Bir dua okuyorum,bir boş kağıdı da muska yapıp veriyorum.Muskayı sakın ha açmayın.Şayet bir yanlışlık yapar da açarsanız, muskanın tılsımı bozulur" diyorum.Aldığımız muskanın parasını da Hadtuç Bacı ile birlikte harcıyoruz.Sizden özür dilerim,uzatın elinizi öpeyim deyince,İdris Hoca,Hocam koç sana helal hoş olsun demiştim.Senden bir tek ricam var; Bu bana söylediklerini,eşimi de söyle deyince,aynısını muskacı hoca,İdris Hoca’nın eşine de söyler. İdris Hoca,hoşça kal deyerek eşini de yanına alıp,arabaya binip de .daha ikiyüz metre gitmeden,İdris Hoca’nın eşi,İdris Hoca’ya dönerek;Cenazeden korkup ta tohumunun döküldüğünü kapatmak için hoca efendiyi öğretip,bana karşı öyle konuşturdun.Koçu da hoca efendiye,öyle konuşması için rüşvet verdin değil mi? demez mi? İdris Hoca’nın dünya başına yıkılıyor ve çareyi imam nikahlı bir kadınla evlenmekte buluyor.
İdris Hoca,kocası Almanya’da trafik kazasında ölen bir kadınla evleniyor. Aradan çok zaman geçmeden birde oğlan çocuğu oluyor. .Kadına Alman Hükümeti maaş bağlamış,para çok.İdris Hoca’yı bir damat gibi giydiriyor,besliyor.Kadın çok güzel,hanımlığı da iyi biliyor.Bu defa İdris Hoca’nın birinci eşi yine başlıyor kavga etmeye; Benim üzerime nasıl kuma getirdinse,bunun üzerine de bir kuma gelecek,sana üçüncü hanımı da ben bulacağım diyor da, başka birşey demiyor. .En sonunda bir tane buluyor ve İdris Hoca’yı üçüncü hanıma kavuşturmayı başarıyor. .Bu defa İdris Hoca dünyadan bıkıp usanıyor. Hangisinin yanına gitse,kavga,kavga,kavga, başka hiç bir şeyyoktur.
"Dün gece onunla sabahladın,bugün bana bir şeyin kalmadı" değil mi? Diyorlar. .Üç hanımı olan İdris Hoca,otellerde yatıp kalkmaya başlıyor. Aylar geçiyor ,yıllar geçiyor .İdris Hoca’nın sabrı bitiyor ve üç hanımın üçünden de tamamen ayrılmak zorunda kalıyor. Hani derler ya,“ Kadının fendi,erkeği yendi.” Böylece hanımların fendi de İdris Hoca’yı yeniyor. Bizim İdris Hoca’mız yıllarca evinin anahtarı cebinde bekar hayatı yaşıyor. Hocam artık bir münasiplisini bulsanız iyi olmaz mı? diyenlere,“ İllallah.Kadın mı, kadın mı,kadın mı?” Allah korusun diyerek cevap veriyor ve bekar hayatına devam ediyor.
YORUMLAR
bu güzel hikayeyi bizimle paylaşan üstadıma teşekkür ederim.yaşanmış bir olay olmalı sanırım.
kalemi kutlarım.
Ahmet Ayaz
BİR İMAM ARKADAŞIMIN HAYATINDAN BİR KESİTTİR.
AHMET AYAZ
idris hocanın hikayesi gerçek bir hikayeden alıntı mı yoksa sizin hikayeniz mi acaba?
Ahmet Ayaz
BİR ARKADAŞIMIN HAYATINDAN BİR KESİTTİR.
AHMET AYAZ