- 403 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇ OLMAK
“ Bir ülkenin, bir milletin genç neslini ele geçirmek demek, o ülkeye hükmetmek demektir“.
Çocuklukta, kurtuluşun başladığı zaman dilimi genç olmaktır. Gençlik, bütün hırsıyla gözü kara her şeyi yaşamak değildir. Genç olmak nesil olmaktır. Gençliğin getirmiş olduğu yanlışlar aslında birazda ailelerin hatalarından kaynaklanmaktadır. Genç diye her şeyi ellerine verdiğiniz çocuğunuz, size ya hüsran doğuracaktır ya da bela, çünkü kendi başına terk ettiğiniz taze bir beyin çok sağlıklı düşünemeyecektir. Ama doğru yönlendirilmiş bir taze beyin ne öğüt alırsa o yoldan ilerleyebilir. Bu da demektir toplumun temel yapısını ve geleceğini oluşturacak olan genç nesil ne kadar da doğru ilerlemektedir. Yarın bir gün büyüklerin yerini alacak ve devletin kademelerini yönetecek olan genç neslin en çok özen gösterilmesi ve eğitilmesi gerekenler olduğunun altını çizerim.
Oysa ülkemizde vurdumduymazlığın ön saflara geçtiği şu günlerde, genç neslin ne kadarda büyük bir beyin göçünün içinde ve ahlaki çöküş içinde olduğunun seyircisiyiz. Mustafa Kemal Atatürk’ün gençliğe hitabesinden, Mehmet Akif’in İstiklal Marşın’dan bir haber olduğumuz aşikar.
Genç olmak, hayata bakış açısıyla, topluma karşı duruşuyla, büyüğü küçüğe saygı ve sevgisiyle, vatana olan aşkıyla, bir aile olabileceğinin farkına varabilen kişilerdir. Elinde tesbih, ağzında sakız başka dayatma fikirlerin, şekilciliğin içinde boğulmuş, saçma sapan partilerin, alkol masalarının zevk ve sefanın esiri olmak gençliğin vermiş olduğu tecrübesizlik değil, bize oynanan oyunun büyük bir parçasıdır. Verebileceğimiz en güzel cevap çok okumak, çok çalışmak, çok paylaşmak ve birlik beraberlik içinde olmaktır.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.