- 2619 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
BİTTİ.
Sevgili dostlar!
Yaklaşık onbeş gündür emek ürünü paylaşımlarıyla bu siteye katkı sağladığını düşündüğüm isimlere şiirler yazıyordum.
Bunu yapmaktan amacım bence değerli bu isimleri yeni arkadaşlara tanıtmak, onlardan faydalanmalarını sağlamak ve yeni dostluklara köprü kurmaktı.
Tüm bunları yaparken pek çok şiir kaçırdım, zîra dostlara şiir yazmak bütün boş zamanımı alıyor ve okumama zaman kalmıyordu.
Bir isime şiir yazmak, kurgu bir şiir yazmaktan daha zor, çünkü vârolan ve tanınan bir kişinin özelliklerini derleyip toparlayarak bir kalıba sokup şiir oluşturacaksınız yâni haraket alanınız kısıtlı, ayrıca bırakın okuyucuyu, acaba şiir ithaf ettiğiniz dostunuz beğenecek minin üzerinizde yarattığı baskı da cabası.
Niyetim tüm bu zorluklara göğüs gererek, içinde bulunduğumuz bu mübârek ay boyunca bu serîyi devam ettirmek ve daha pek çok değerli isime şiir yazmaktı.
Ama üzülerek bugün bu serîye son veriyorum, bu yazıya başlarkenki niyetim bunun nedenlerini uzun uzun açıklamaktı fakat düşündüm ki bu açıklama site içindeki dostluklara zarar verebilir, bu sebeple vazgeçtim.
Bu durum için şiir yazmayı düşündüğüm ve benden şiir bekleyen dostlarımdan tüm samîmiyetimle özür dilerim.
Maalesef tüm iyi niyetimle başladığım bu serî emeklerimin ve çabalarımın boşa olduğunu hissetmem sebebiyle bitti.
Selamla, sevgiyle, saygıyla, şiirle ve dostlukla.
4ağustosikibinon2.
.
YORUMLAR
okuyunca inanamadım ...yadırgadım doğrusu bu cezayı .kelimeler düğümlendi boğazımda.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Çalıkuşu34
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN EN İÇTEN SAYGI VE SELAMLARIMLA
Benim geç gördüğüm bir yazı. İşlerim nedeniyle sık sık giremediğim için göremedim belki de.Son şiirlerinizi okuyunca bu yazıya geldim ne bitti onu görmek için.Aslında kim kime küs kim kiminle atışıyor onu da pek bilmem ama sizi sürekli takip etmeye çalışırım Mustafa bey.Şiire olan emeğinizin farkında olduğumdan belki ve şunu da eklemek isterim taşlamalarınızı da okudum bir çoğunu, hedefi hiç bir zaman anlamadım çünki hedef belirtmezdiniz.Hatta yorum yazdığım zaman kırılanlar bile olmuştu nasıl anlamadınız diye ama hep derim ben şiire şiir olarak bakarım. Şiir olarak değerine bakarım, değerliydi şiirleriniz, şiirdi.Belki bilenler alırdı payını. Şiirleriniz arasında sürekli deftere olan bağlılığınızı okurduk burası evim derdiniz. Şimdi gelinen durum çok üzücü. Bir an önce aramıza dönmenizi dilemekten başka da yapacağımız bir şey yok. Keşke bu yanlış anlamalar hiç olmasaydı keşke...
Üzgünüm...
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Merhaba Sayın Mustafa Çetiner...
Bir vesile ile bu yazıya yeniden geldim...
İlk başta sadece zararsız bir sitem ve iç döküşü gibi gözükse de sonrasında yapılan yorumlara verilen cevap ile bazı konulardaki tavrınızın yanlış olduğunu gördüm...
Afet Kırat'a verdiğiniz cevap bence talihsiz bir cevaptı!...
Zira sitede adımıza yazılan yazılar ve şiirler oluyor. Ve herkes gel/e/miyor o paylaşımların altına düşüncelerini yazmak için...
Dolayısıyla bu gelmeyişlere neden olarak sizin söylediğiniz "çekememezlik" olayını öne sürersek emin olun sitede ne huzur ne şartsız paylaşımın ruhu kalır...
Ben özelin yani kişisel sıkıntılarımızın yazılara ve şiirlere aksettirilmemesinden yanayım...
Bu site aracılığı ile benim kızım ya da bir çok öğrencinin şiir okumak için, bilgi edinmek için sayfalarımıza girdiğini biliyorum... Onlara Edebiyatın bize sunduğu donanımı, birikimi ve şiiri sunmak varken neden gereksiz ve yanlış anlaşılacak önyargılı düşünceleri çoğaltalım...
Derdimiz, ustalarımızın bize emanet bıraktıkları edebi hazineleri kendi edebi emeklerimizinde rengini alarak geleceğe taşımak adına olsun...
Saygımla...
Mehtap ALTAN tarafından 8/11/2012 5:13:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Sizi hangi vesile bu yazıya günler sonra yeniden getirdi ama benim yaptığım ne kadar hataysa, ceza almış ve cevap veremeyecek birine bu yorumu yazmanız da bence sizin hatanızdı, buraya çok şey yazabilirdim ama geçti artık.
Mehtap ALTAN
İkincisi düşüncelerimi söyledim size saygısız bir tavrım olduya söyleyin lütfen...
Saygılar...
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner)
Mehtap ALTAN
Farkında mısınız hâlâ size yorumumda yazdığım gereksiz konulara giriyor ve edebiyatın yara almasına vesile oluyorsunuz...
Ceza almışsınız!
Bu zaman zarfında bir özeleştiri yapabilirdiniz...
Bir dönem vefa bahçesi oluşturup şartsız güzellikler doğuran bir insanın bu anlamda polemikler yaşaması üzücü...
Saygılar...
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner)
Öncelikle yazılar bölümü birilerine duyuru yapma alanı değildir.
Diğer yandan yorumları ve cevaplara baktığımda şiir dışında yaptığınız çalışmalar ve sitemizin kurallarına aykırı durumdan dolayı üyelik onayınızı 7 gün alıyorum. Bu site de insanları birbirine düşürmeye ve üyeler arası polemik yaratmanın anlamı yoktur. Burada yazılanlar ve bu duruma gelmesine neden olmanın edebiyat ile uzaktan yakından alakası yoktur.
Yok beni telefonla aradılar. Yok yüzünüze gülenler yok bilmem ne. Bırakın bunları artık. Sonra neden edebiyat yapılmıyor cümleleri kuruyorsunuz. Hepsi bu yüzden.
Tekrarı halinde üyeliğiniz iptal edilecektir.
ANSIZIN tarafından 8/11/2012 4:26:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Olmadı Mustafa Bey.
Ben sabah yazınızı okuduğumda yorumlara bakmamıştım. Afet Hocam'a verdiginiz cevabı açıkcası hiç yakìştıramadım size. Özelikle de iyi bir şeyler yaptığınızı düşünürken...
Üzgünüm ama bu biraz da kaş yapayım derken göz çıkarmak olmuş. Ne gerek var şimdi insanları bu şekilde suçlamaya?
Ben Aynur'a yazdığınız şiire yorum yazmadım diye onu çekemiyor muyum yani?
Sayfanızda onlarca isim var. Hepsine yaklaşımınız bu mu? Ben Aynur'a yaptığı güzel işlerle zaten destek oluyorum. Yanlışı olursa da yine tepkim beni bağlar. Sizin sayfanız aracılığıyla bunu neden yapalım ki? Bakın durup dururken Aynur'u da bu düşünceye sevk etmişseniz bence cidden yaptıgınız işle çeliştiniz.
Cidden olmadı bu. Böyle zanlarla suyu bulandırmak olur bu. Cidden üzüldüm.
(Mustafa Çetiner)
Aynur hanıma gelince kendisini kişilik olarak çok fazla tanımam ama bana karşı hep saygılıdır ve kalemine büyük bir hayranlığım var.
Daha önce yazdıklarıma fikir beyan eden insanların bu şiire sessiz kalmalarının bence iki nedeni olabilir:
1-Aynur Engindeniz'e sevgi gösterisinde bulunanların gerçekte onu o kadar da sevmedikleri.
2-Benim çok değer verdiğim bu kardeşimizin bir şekilde bu insanları incittiği.
Her iki durumda da benim bunca emeğimin boşa olduğunu düşünüyorum.
Belki yine dostlara ara ara şiir yazarım, ama rahat bir şekilde, zaman kısıtlaması olmadan, içimden geldikçe.
Umarım beni anlamışsınızdır.
Selam ve sevgimle.
Angie
Mustafa Bey
Ben bir önceki yorumda zaten bunun sıkıntısından bahsetmiştim. Ki bunun baskısı büyük işiniz zor.
Ancak konuyu Aynur'a yazılmayan yorumlara bağlamanız ilginç. Yani bu şekilde insanları karşı karşıya getirmek cidden çok yanlış. Siz kendi köprünüzü kurarken başkalarınınkini yıkıyorsunuz o ithamlarınızla. Emin olun herkes yorum hesabı yapmıyor. Ben insanlara yorum yazarken sayfama gelenlerin ziyaretini yapmıyorum. Ayrıca yetişebildiğim ve beğenim ölçüsünde şiir nesir ayırmaksızın keyif aldıgım sayfalarda bulunurum. Afet Hocam'a verdiginiz cevabı cidden yakıstıramadım.
Kolay gelsin efendim.
Hayırlı ramazanlar.
Aynur Engindeniz
Söyleyebileceğim tek şey bu:
üzgünüm.
Aynur Engindeniz
Yoksa bana yorum gelmiş, adımı gören sayfayı terk etmiş, umurumda değil. Ama Mustafa Beyin dostluklar sahte tespitine sonuna kadar katılıyorum. Elbette bu yorum yazmamakla alakalı değil, çok daha organize işler bunlar. Sema'nın da yorum yazmayan çekemiyor anlamına gelmez tespitine katılıyorum. Ayrıca ikinizin de aynı fikirde olduğunuz ortada.
Ben birilerini incitmiş olabilir miyim? Olabilirim tabi, melek değilim. Birilerinin nasırına basmış da olabilirim.
Bunlar önemli mi? Hiç değil. Önemli olan ne için burada olduğumuzu unutmamak. Ya da ne için burada olmak istemediğimizi...
Neyse kendi adımı görmekten sıkıldım artık.
Sevgiler Sema, saygılar Mustafa Bey.
(Mustafa Çetiner)
Hakkımda ne düşünürseniz düşünün ama ben bu seriyi bitirmekle ne kadar doğru bir karar aldığımı birkez daha anladım.
Bu konuyu uzatmak istemiyorum.
Her ikinize de selam ve sevgimle.
(Mustafa Çetiner)
Şu kadar diyeyim, gösterdiğiniz hedef isabet aldı, tebrikler.
Angie
Ayrıca ceza aldığİnız tarihle yorum tarihine bakın. Ve düşünün. Beni hedef gösterecek kişilwrin bu durumdan faydalanması daha kolat
y. Siz de bu kolaya düşmüşsünüz.
Elbette keyfiniz bilir. Ama bilin ki ben o kadar aptal degilim.
(Mustafa Çetiner)
onca insanı memnun etmek kolay değil elbet..bence kararınız çok doğru..sitedeki herkes bir beklenti içersinde olacaktı yoksa tüm şairlerimiz de birbirinden değerlidir fakat sitede yüzlerce şair var ve buna zaman ve zemin de dayanmazdı. Bu arada bana da ithâf ettiğiniz o şiiriniz için çok teşekkür ediyor ve adına şiir yazılmamış şair dostların haklarını helal etmesini rica ediyorum. Teşekkürler,selamlar,saygılar dostum...
oktayzerrin tarafından 8/4/2012 5:32:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.
Bence verilen emek övgüye değerdi.İlgiyle okuyordum. Bazen olanları anlayamıyorum, ben mi gerçekten safım diye düşünüyorum.. Gereken değeri ve yeri bulmuştur diye ümit ediyorum.
Özellikle adına şiir yazdığın kişilerce, çünkü bu kişiye değer vermenin en güzel kanıtı.
Bir süre ara verip devam edebilirsiniz..
selâm ve sevgilerimle..
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
Farklı bir rüzgârdı esen...
Şu dönem incinmişliklere kapı açan birçok olayın inadına sizin sayfanıza gelmek ayrı ayrı renklerin tablosunu çizen bir duygu ressamının bahçesi gibiydi...
Kimseyi tam anlamıyla mutlu edemeyen hayat başedemedi sitemlerle siz mi başedeceksiniz Mustafa bey...
Harcadığınız zaman size huzur olarak geri döndüyse bu rüzgârın kanadına yen isimler takmaya devam edin yoksa elbette şiirin sesini çevirin başka edebi konulara...
İyi ki bu anlamda bir güzelliğe imza attınız sayenizde biçok dostun bir şiirdeki duruşunu okumaya şahit oldum...
Saygımla...
(Mustafa Çetiner)
Neyse bu kadar da yeter ilerde ara ara yazarım belki yine ama her güne bir iki şiir yetiştirmek beni yordu, şiir okuyamaz oldum.
Bu güne kadarki destekleriniz için teşekkürler Mehtap hanım.
Selam ve sevgimle.
Bence siz eleştirmekten tenkit etmekten daha zor bir işi üstlendiniz. Çünkü eleştirilmeyen kimse beni neden eleştirmedi diye düşünmez ancak takdir edilen bir isim listesi varsa ben listede neden yokum diye düşünebilir. Ki aslında bu da çok insani. Sizi sevenlerin tarafınızdan takdir görmeyi beklemesi çok doğal. Ancak bunun sonu var mı?Ben buna cevap vermektense oldukca zor bir işi yüklenmekten ciktiğınızı söylemek istiyorum. Cidden zordu birçok açıdan. Onca gün başkaları için bir şeyler yapmak büyük özveri.
Siz yine de denize atın. Elbet bilen olacaktır.
Selamlarımla.
(Mustafa Çetiner)
kızmak alınmak yok...... senin yerin bizlerde çok farklıdır....sen zoru seversin kolay sana yakışmaz..... şu sitede kaç kalem senin gibi.. yazar hiç düşündünmü.....saygılar can...
(Mustafa Çetiner)
Selam ve saygımla.
kesinlikle, hiçbir emeğiniz boşa gitmedi ...
sayenizde tanıma fırsatı bulamadığımız değerleri tanıdık ...
dediğiniz gibi belirli bir konuda yazmak kurgudan kat be kat zordur ... ve siz bun u en güzel şekliyle başardınız her seferinde ... çıkış amacınız da hedefi buldu az çok ... devam etseydiniz çok daha iyi olurdu ama ... bilemediğimiz sebeple şevkinizi kırmış olmalı ...
saygımız sonsuz Zorgeneralim... seri kapsamında olmasa da arada yazarsınız yine değer verdiklerinizi ... biz de seve seve okuruz yine ...
sevgi ve saygılarımız sizinle ...
her daim ...
(Mustafa Çetiner)
Bu seri inan ki ruhumu yordu, tüm boş vaktimi almaya başladı, şiir okuyamaz oldum, şuna yazsam şuna yazmasam n'olur, filanca küser mi, falanca darılır mı? Hesapları da cabası.
Ve bu arada tekrar üzüntüyle gördüm ki birbirine dost görünen bazı insanların gerçekte birbirini çekemediği, birbirlerinin başarılarından mutlu olmak yerine hasetlendikleri ve böyle bir ortamda dostluk adına kendimi paralamamın bir anlamı yok.
Yıllar içersinde birçok dosta şiir yazdım, vakti zamanı geldiğinde yine yazarım elbet.
Bu serî fikri sana yazdığım şiirle doğmuştu ama ömrü bu kadarmış:)
Herşey için teşekkürler dostum.
Selam ve sevgimle.
(Mustafa Çetiner)
Böyle bir ortamda bu seriye çaba harcamak boşuna.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
AYSE 09
öyle bir zaman dilimindeyiz ki
ne yazıkki her şey çıkar uğruna oldu
fikirlerinize saygı duyarım
Sevgili dostum.
gerçek dostluklar öyle kolay zarar görmezler ama seninde nelerle karşılaştığını bilmediğimiz için pek irdelemiyor yüreğinin sesine uyacağını düşünerek fikrine saygı duyuyoruz.
sen doğru bildiğini yaparsın.
insanların ne düşündüğünden çok senin nasıl mutlu olduığun huzur bulduğun mühimdir.
şimdiye kadar yazdıklarınla kazandıkların tartışılmaz bunu bil yeter. daha nice şiirlerde buluşabilmek dileklerimiz var.
saygı ve selam ile...
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler dostum.
Selam ve saygımla.
Emeğinin boşa gittiğini neden düşünüyorsun bilmem kardeş, gerçekten takip ediyor ve arkadaşları tanımaya çalışıyorduk. Ben cesaret edemezdim, gerçekten zordu yaptığın. Önünde saygıyla eğiliyor teşekkür ediyorum.
(Mustafa Çetiner)
Bu sebeple bitirmeye karar verdim.
Teşekkürler ablam.
Her zaman selam ve saygımla.
Afet İnce Kırat
(Mustafa Çetiner)
Selam ve saygımla.
İşinin ehli kalemleri tanımaya başlamışken dostluklara zarar verebilecek boyutu olmasından ziyade insanların vefasızlığı ön plana çıkıyor avarelik olunca yalın ayak ,baş açık koşuyoruz. Ama arkadaşlar bakın bir sorun var sitede herkes el atsın da şu kalemler bir düzelsin çağrısına icabet ne zormuş ..bunun için kırılan kırılsın...zaten o dostluk dostluk değildir.
Bu site çay ,kahve mola yeri değil, Adından belli Türk diline hizmet amaçlı açılmış bir site .Dostluklar ikinci planda olmalı sıralama hatası sıkıntıların başında geliyor..okuyucu sıralamayı öncelik olarak şiir ve yazılara gösterecek...kalan enerjisini de başka yerde harcasınlar yazacaklarım çok ca ama tepki almak istemediğim için susuyorun
saygı ve selamlarımla can abim
(Mustafa Çetiner)
Burada büyük bir çoğunluk için şiir, edebiyat, dostluk falan bunlar hikâye.
Amaç şakşak, pohpoh, gruplar kurup dostçuluk oynayarak ego tatmin etmek ve eğlenceli vakit geçirmek.
Bu arada emek verip başarılı olanları, biraz yükselenleri de paçasından tutup aşağıya çekmek.
Ve böyle bir ortamda benim emek verip yazdığım bu ithaf şiirler boşuna.
Teşekkürler can kardeşim.
Selam ve sevgimle.
Birselamver25
DEVAMINI BEKLİYORUM CAN ABİMDEN BÜYÜK RİCAMLA SAYGI VE SELAMLARIMI SUNUYORUM
Kolayca zarar görebicek dostluklar zaten dostluk değildir, çıkarların örtüşmesinden meydana gelen bir birlikteliktir değerli şair. Siz elinizden geleni yapmışsınız. Kendi adıma teşekkür ederim.
Umarım, kötü olan ne varsa kaybolur gider zaman içinde. Zaman en iyi elektir.
Gelecek güzel hecelerinizi bekliyor olacağız.
Saygılar.
(Mustafa Çetiner)
Bakalım bundan sonra kalem ne yazar.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.