- 12288 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
OKUL ARKADAŞLARI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"Evet dostlarım çok uzun zaman geçti. Birlikte sırlarımızı paylaştığımız günlerin üzerinden. Ama şimdi şunu daha iyi anlıyorum ki,
İnsanın yanındaymış hep okul arkadaşı..
.
Çünkü okul sıralarında hep yan yana otururlarda ondan.
evet
Çok değiştik. Önce tanıyamadıklarımız, hatırlıyamadıklarımız oluyor. Sonra bazı duruş biçimleri, yürüyüşleri, gülüşleri, tarzları değişmeden kalanlarımızla hemen birbirimizi hatırlıyoruz.
Bizler o üniversite yıllarımızdaki eylemlerde, haki renkli parkalarımızla, dudaklarımızı kapatan bıyıklarımızla, çağa ve geleceğe bakış açılarımızın bütünlüğünü nasıl paylaşmıştık.
Bunlar dönüp arkama baktığımda hatırlıyabildiğim yaşam kesitlerinin arasında en önemli yerlerini koruyorlar.
Şimdi merdivenleri hızlı hızlı çıkan biz sadece okul yıllarımızdaki gençliğimizden değil, o her şeyi paylaştığımız günlerden gurur duyuyorum.
Evet;
Nasıl da inanmıştık şaire.
"AĞIR AĞIR ÇIKACAKSIN BU MERDİVENLERDEN" demiş dizesinde.
Hani ağır ağır çıkacaktık merdivenleri...
o çok acelemiz olan okul yıllarımızda
ağır ağır çıkıyorduk yaşam merdivenlerini ve şikayet ediyorduk,
zamanın ağır akışına...
ama,
şimdi öyle hızlandı ki yaşam merdivenlerine tırmanışımız.
Ne kadar geri gitsede ayaklarımız, zaman bize inat hızlandı artık. Bizler de zamanla inatlaşmak için zaman zaman bazı mekanlarda bir araya gelerek Üniversite yıllarının o gençliğini aramıyor muyuz birazda !
Yaşadığımız her şeyi keşkelerin ipine sarılmadan iyiki yaşamışız diyorum. Yoksa bir elin parmaklarını geçmeyen dostlukların bile çok sayıldığı şu zamanda nasıl sizin gibi bunca dostu edinebilirdim.
Bu kadar yıldan sonra tekrar buluştuğum sizlerle birlikte olmaktan daha büyük zenginlik ne olabilir ki ?
Hepinizi sevgi ile kucaklıyorum."
YORUMLAR
"Şimdi merdivenleri hızlı hızlı çıkan biz sadece okul yıllarımızdaki gençliğimizi değil, o her şeyi paylaştığımız günlerden gurur duyuyorum. "
evet
orada bir cümle düşüklüğü var.
gençliğimizi
geçliğimizden
yapınca cümle düzeldi.
"Şimdi merdivenleri hızlı hızlı çıkan biz sadece okul yıllarımızdaki gençliğimizden değil, o her şeyi paylaştığımız günlerden gurur duyuyorum."
dikkatinize teşekkürler
edebi anlamda zayıf bir giriş ama sanki yazının ikinci kısmı varmışçasına bir anda ağırlaşan bir havası var ,ikinci "evet" satırından sonra.Konu olarak derin ama edebi olarak bir bütünlük yakalayamıyorum.sanki birbirini takip eden iki farklı yazı ve iki farklı edebi olgunlukta kişi tarafından yazılmış.
"okul yıllarımızdaki gençliğimizi değil, o her şeyi paylaştığımız günlerden gurur duyuyorum. "cümlesinde teknik bir sorun var.
şöyleki; birleşik cümlelerde ki anlamı cümle sonundaki fiil taşır.mesela yukarıda iki ayrı cümle ,tek bir fiilin altında birleştirilmiş.bunda bir problem yok.yalnız bunun kontrolünün yapılması için şöyle birşey uygulanır;virgülden önceki cümle ve virgülden sonraki cümle aynı fiil ile tek bir cümle olarak teker teker kurulur.
şimdi yaparsak;
-okul yıllarımızdaki gençliğimizi (değil) gurur duyuyorum.
-paylaştığımız günlerden gurur duyuyorum.
her iki cümledeki zamirde aynı hal durumunda olmalılar.
ikinci cümlede sorun yok ,yalnız birinci cümlede -gençliğimizi değil,-gençliğimizden olması gerekmektedir.
yani her iki zamirde ismin -den halinde bulunmalıdır.bu birleşik cümleler için kuraldır.
"okul yıllarımızdaki gençliğimizden değil, o her şeyi paylaştığımız günlerden gurur duyuyorum."
bildiğim birşeyi paylaşmak istedim.muhakkak ki sizde biliyorsunuz ama gözünüden kaçmış olmalı,bu vesile ile böyle bir konuya değinmiş olduk .
bunun yanında konu çok güzel.geçmişe bakmak ve insanın ne kazandığını görmesi çok etkileyici.
daimonia tarafından 11/21/2006 12:03:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
daimonia tarafından 11/21/2006 12:11:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
daha bizde bugün bu konuda konuştuk arkadaşlarla. sanki hep o yaşta kalacakmışız gibi geliyordu. şimdi bakıyorum ne çabuk geçtide yıllar özlemlere en büyük malzeme oldu...gelsin denilen geç gelmesin denilen çabuk geliyor sanırım...en güzel arkadaşlıklar okul yıllarındaki arkadaşlıklar hep devam etsin inşallah...çok güzel ve dünlere alıp götüren bir yazıydı...saygı ve sevgiyle kalın...