- 966 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
SİNSİ KATİL
SİNSİ KATİL
Her uzvun, bedenin, sende emanet
Emanete zarar vermek haramdır
Bilki fayda vermez, yarın nedamet
İçenlerin sonu, acı dramdır
--------------------------------------------
Sigra; hammaddesi tütün olan, içerisinde çok çeşitli zehirli ilaçlar barındıran, kimi markaları şarapla yıkanmış, cüssesi küçük, düşmanlığı büyük, insanoğlunun sağlığını elinden alan sinsi bir katil.
Bendeniz yıllarca tütün üreticiliği yapmış bir ailenin ferdiyim. Zıkkımı tiryakisi olarak hiç içmedim. Onu bir düşman bilirim kendime. Peki o zaman niye ürettniz derseniz. Birincisi ben o yıllarda henüz çok gençtim, ikincisi üretecek alternatif üründe yok gibiydi. Zatende devlet kota koyunca, köyde kimse kalmadı. Diyeceğim şudur ki, taa üretim aşamasından itibaren paket haline gelişine dek hangi evrelerden geçtiğini yakînen bilirim. Böcek olmsın diye, iyi kurusun diye, çabuk büyüsün, çabuk olgunlaşsın diye vurduğumuz zehirli ilacın haddi hesabı yoktu. Biraz mide bulandıracağım belki ama, kurusunu balya yaparken tavlansın, yani yumuşasın diye ahıra götürür, hayvan pisliğinin üstünde bir gece bekletirdik. Hayvanın pisliğinin buharında yumuşatıp balya yapardık. Allah aşkına soruyorum içenlere bu denli pis evrelerden geçen şeyi içmekte ısrar etmek akıl kârımı.
Birde zıkkıma verilen paralarla neler yapılmazki. Ona verilen parayla dünyadaki tüm yoksullar doyar.Daha neler neler yapılır. Mesela bir müslüman bir yıl içmediği sigara parasıyla umre yapabilir, on yıl içmese hacc vazifesini yerine getirebilir. Ya çol çocuğunun nafakasını pis zıkıma verenlere ne demeli. Akşam eve geldiğinde çol çocuk elini gözler. Baba veya anne bize ne aldın dediklerinde param yoktu evladım der. Halbuki dönüş yolunda bakkala uğramış zıkkımını almış ve yarinki alacağının parasınıda cüzdanın bir köşesine sıkıştırmıştır. Ne diyelim Allah ıslah etsin.
Bu sinsi düşman dinen bazı alimlere göre haram, kimilerine görede mekruh denilmiş. Sonuç itibariyle ikiside dinen sakıncalı bir durum. ama ne yazık ki; mekruhu mübah gibi addedip içenlere şahit oluyorum.Adam diyor ki, hocam içmiş bende içerim. Be adam hocan günahdan beri bir adammı. Hocası sanki peygamber. Sanki mekruh iyi birşey. Ben şahsen haram diyen alimlerin içtihadından yanayım.Bu mesele hakkında iki alim arasında geçen bir hadiseyi anlatmadan geçemeyeceğim.
Bir gün sigara haramdır diyen A.. hocaya derlerki falan yerde B.. hoca var içebilirsiniz mekruhtur dedi diye haber getirirler.A.. hoca der ki;
-Sigaranın mekruh veya haram olduğunu bir kenara bırakalım. Ben size iki soru soracağım. Doğruya siz karar verin. Benim bir elimde süt, diğer elimde hamidiye su olsa Peygamber Efendimiz sav meclisimize teşrif etseler, ben gönül rahatlığıyla buyur Ya Resulullah sav sütmü, sumu tercih edersiniz diyerek ikramda bulunabilirim. Doğrumu? Cemaat;
-Doğru efendim, edebilirsiniz. Hoca;
-Pekii; B.. hocanın bir elinde pipo, öbür elindede kıçı pamuklu olsa, buyur Ya Resulullah sigaramı, pipomu tercih edersiniz deyip ikramda bulunabilirmi? Cemaat hep bir ağızdan;
-Hayır olmaz öyle şey. Resulullah kabul etmez, derler. A.. hoca;
-Resulullah’a teklif edemeyeceğimiz birşey ne olursa olsun içilmemelidir, der.
Hadi diyelimki mekruh. Eğerki bir kişi kul hakkına girerek bu zıkkımı tüketirse mekruh olsa dahi bu melanet yüzünden harama düşer.
Sigara yüzünden kul hakkına girmeyende yok gibidir.Mesela; hamile veya emzikli kadın, kapalı ortamda içmeyenlerin yanında içenler. Çok önemlidir, karı-koca arasında birinin içip diğerinin içmemesi. Aynı yatağı paylaştığın insan sabaha dek kokarca gibi kokacak burnunun dibinde. Bunlar yevmi mahşerde hep karşımıza çıkacak.
Birde şunu anlamıyorum. Bedene zarar veren birşey dinen haramdır. Sigaranın zarar verdiğide muhakkaktır. Bir müslüman doktor bunu içme sağlığına zararlı derse kesinlikle haramdır. Burda iki şeye dikkat çekmek istiyorum. Birincisi insaf sahibi hangi müslüman doktor içilmesini tavsiye eder. Bence hiçbirisi tavsiye etmez. İkinci dikkat çekmek istediğim şeyse, sigara bana zararlımı, bu bana harammıdır acaba deyipte bir tabibe baş vurana hiç rastlamadım. Ya siz?
Gelin kendinize bir iyilik edin. Şu mübarek günlerinde desteğiyle o sizi bırakmadan siz onu bırakın.
Selam, dua ve saygılarımla...
Hüsnü Önder
YORUMLAR
yasal uyarı sigara sağlığa zararlıdır desekte çok daha tatlı geliyor olmalı, ben bilmiyorum bilemiyorum da. içmediğim için ama şuna şahit oluyorum işim gereği; bizim burda ekmek 40 kuruş ekmek alırken eli titriyor para gidecek diye. bir ekmek fazla almıyor eve, ama ismini de söylemek istemediğim pahalı sigaradan 2 paket alıp 17 tl veriyor. buna çok kızıyorum ama elimden bir şey gelmiyor.bir kaç müşterime bıraktırdım şimdi bana allah razı olsun diyolar. satmakta istemiyorsam da ben de bu günaha bir nebze de olsa ortak oluyorum. rabbim inşallah bana da satmayı bıtaktırır selam ve dua ile...
Ya faydaları...
Ondan bahseden yok !
Bence yalandan zararsız...
İhanetten hafif...
Dedikodudan zevkli...
Riyadan samimi...
Bir de bırakabilirsem daha çok sevecem de...
Hadi hayırlısı...
Annem de eskiden beri o kadar SAğlık Bakanlığının propaganda filmlerinden seyrettirdi ,yine de içtik.
Allah'tan çocuklarım içmiyor.
sağolun uyarılarınız işe yarayacak inşaallahhh :
HÜSNÜ ÖNDER
İnşallah bırakırsınız.
Değerli yorumunuz için teşekkürler.
Selam ve dua ile...
Konuyu enine boyuna anlatmışsınız inşallah kullanıcılar vaz geçer zararın neresinden dönülse kardır efendim
parasını el alır
dumanını yel alır
üstelikte can alır
karı bunun neresinde....?
İçenlerde aslında bunun farkında ama kararlılık ve irade çok önemli sigarayı bırakmada saygı ve selamlarımla