KADINLAR NEDEN SEVİLİR?
Kadın, yaşlansa da neden seviliyor sorusunun yanıtı çok basit. Konuşuyor. Çok konuşuyor, her şeye müdahale ediyor ama dili batmıyor. Eskiden koca karı, kaynanaydı. Kaynana ve koca karı olmasına rağmen, gençlere konuştukları gıcık olmasına rağmen ana olması sebebiyle çabuk af ediliyor. Erkeklerde; babalarda, dedelerde böyle bir şansı yok.
Kadının hiç susmadığını söyleye biliriz. Düşünceleri ve hayalleri ile birçok alternatif geliştirir. Bir olaya, duruma değişik yönlerden bakabilir. Farklı çözümler üretebilir. Doğası gereği duygusaldır. Eninde sonunda dediğini kabul ettirir. Ağlamak gibi bir silaha sahiptir.
Başka bir silahı da gülmektir. Her kadın gülmekle, etrafındaki insanları etkiler. Kendini dinletir. Sevgisini aleni olarak gösterir veya yapmacık hareketlerle gururunu okşayarak kendinin sevilmesine saygı gösterilmesine propoganda yapar. İster barış sağlar isterse kan çıkarır. İyi bir propagandacıdır. Çabuk kaynaşır. Bunun anlamı iletişim ve konuşma becerisinin yüksek oluşuna bağlayabiliriz. Etkileyici, gönül alıcı konuşma yapar. Bir türlü ikna kabiliyeti var.
Evliliklerde kadın, önce isteğini söyler. Erkek isteğin yerine getirilmesini kabul etmezse, tamam der. Kavgayı önler ama bu istek ileri zamanlarda tekrar tekrar yinelenir. Erkek bu isteği kanıksar ve sonunda alışılıp bıkılarak istek yerine getirilir.
Çocuklarla iletişim kurabildiği için genç ebeveynler yaşlı kadını sever. Çünkü hizmet ediyor. Erkekler ise hizmet bekliyor. Üretmeyen insanın sözü çok batar. İyi kötü yemek yapabilen daha da sevilendir. Çünkü sevginin yolu mideden geçtiğini iyi bilir. Yaşlı kadın, çocukların ne istediğini iyi bilir. Kırmaz onları, hizmet eder. Bunun için nineler unutulmaz, dedelerin sözleri anımsanır orta yaşlarda. Sıkıntılı zamanlarda anımsanır dede sözleri. Ders niteliği taşır. Mutlaka yaşlı birisinin geçirdiği yıllara ait zamanın deneyimleri var. Vücut eskiyor, kırışıyor, sarkıyor. Elbette güzelliğini yitiriyor, çirkinleşiyor. Herkes yaşlanacak. Bu bakımdan yaşlılara da hak ettiği değerin verilmesi elzemleşiyor. İnsan davranışları taklit ve kopyaya dayanır genellikle. Güzel övülüp takdir edildiği sürece yücelir.
Dini inanç, Türk Toplumunun getirdiği adet ve iyi hasletlerden biri ana babaya yanında bakımdır. Tanrı için, insanlık için… Bu versiyon son zamanlarda ayrı evlerde bakım şekline dönüştü. Gündüzleri mesai saatler içinde; toruna bakan, seven, hizmet eden ana baba. Torun da gelin ya da damat tarafından güvenilip ana babaya verilmişse. Akşamdan akşama gelip uğrayan evlatlar. Bunun başka bir nedeni doğurganlığın azalmasıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.