- 898 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAMSA BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN
Ramazan ayının ortalarına yaklaşmakta olduğumuz şu güzel günlerin ardından beraberinde bayramı da kutlamak nasip olur dileğimle bir kaç düşüncemi sizlerle paylaşma ihtiyacı hasıl oldu bende.
Oruç tutuğumuz da zaman zaman dünyevi düşüncelerden uzaklaşıp mana aleminde geziniriz .İnsan olarak vazifelerimizi hatırlarız ve kendimizi sorgularız, bu orucu tutmanın amacı nedir diye.Bu gün dünyanın dört bir yanında açlık ,ölüm ,sefalet ,katliyamlar yaşanırken biz bu olayların neresindeyiz ne kadar ilgiliyiz bu gibi önemli konularda ,üzerimize düşen sorumlulukların bilincindemiyiz sorusu aklıma geldi.
Bayram yapacağız da neyin bayramını yapacağız ...hangimiz bu gün bir yetimin başını okşadı ,yüzünü güldürdü , ya da hasta ziyaretinde bulundu ?Dünyanın gelişmemiş ülkelerinde açlıktan ölen onlarca insan var ki bunların çoğunluğunu çocuklar oluşturmakta.Bizler burada çatlayıncaya ,patlayıncaya kadar yemek yerken,diğer taraftan hazırlamış olduğumuz sofralardaki onlarca nimeti gözümüzü kıpmadan çöpe atıyoruz ve bunun adına medeniyet diyoruz. Oysa ki o bir lokma ekmeyin hayalini kuran uyuyamayan kaç körpe beden bunu yiyemeden ölüp gidiyor.Evlerimizde her şey tamam ,eksik olan bir şey var ki o da ŞUUR.
Biz annelerin çocuklarına yaptığı en büyük kötülük nedir biliyor musunuz ? çocuklara oğlum ,kızım canın ne istiyor onu pişireyim sorusu.. Açlık çeken çocuklar bu soruya ve yiyecek bir lokma ekmeğe AÇ.Sofrada onlarca yiyecek varken anne kalkıp çocuğunun gönlünden geçeni pişiriyor bu nasıl bir yanlış.
Bayram geliyormuş bize ne çevremizde insanlar sıkıntı içerisindeyken .Silahların gölgesinde yaşayan çocuklar... .Televizyon ekranlarında evladını kurşunlardan korumaya çalışan bir babanın yavrusuna sarılışını ve aklını yitirmesini ,ardından yaşamını kaybetmesini bunları hiç düşündünüz mü ? ..BAYRAMSA BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN. hasta olduğu zaman ilaç alamayan annenin feryadını kaçımız yüreğimizde hissettik ?
Ramazan ayı insanların kendilerini sorgulama ayı olmalıydı . Akşama kadar aç kalıp akşam olunca tıka basa yemek yenen bir ay olmamalıydı ..Yardımlaşma ,dayanışma ayı olmalıydı .İçimizden bir kaçımız diyebilir bana ne ,ben ne yapabilirim tek başıma ? evet tek başına yapılacak işler olduğu gibi birlik ve beraberlikle de olabilecek güzellikler mevcuttur .
Ekonomik şartları ileri sürüp geri çekilen onlarca duyarsız insan var içimizde.Bir kaç arkadaş birleşip yetim bir çocuğa bayramlık elbiseler alabiliriz .Biriktirdiğimiz az çok harçlıklarımızdan yoksul ve kimsesizlere kumanya yardımında bulunabiliriz , bir sıcak çorba sizin için belki bir şey ifade etmeyebilir ama onlar için hayalin gerçekleşmesidir .Bizler onların yerinde olsaydık acaba ne yapardık sorusunu sorma zamanı diye düşünüyorum.Bu şekilde nasıl bir bayram geçirmeyi düşünürdünüz ? Asıl bayram bu sorunlar ortadan kalktığında yaşanan bayramdır.
İki günü bir birine eşit olan zarardadır..Gelin bu gün bir fak atalım günün eşit olmadığını kanıtlayalım dün yaptığımız yardımlara bu gün bir tane daha ekleyerek insani görevlerimizi yerine getirelim.Yardımın büyüğü küçüğü olmaz yeter ki buna niyet edin ve harekete geçin .O zaman bayramın lezzeti yüreğinizde başka olacaktır.
HERKESE ŞİMDİDEN İYİ BAYRAMLAR
Birselamver25 /İST /2012
YORUMLAR
Bayramların ve orucun amacını çok güzel yazmışsın kızım.
Doğru olan ve bizlerden istenen de zaten bunlardır.
- Bayramları tatil gibi görüp tatil köylerine gidenler
- Kurban bayramlarına adet yerini bulsun diye kurban kesip kendisi gibi kurban kesen ahbaplarına dağıtan... (aslında bu bir paslaşmadan başka birşey değildir. Ben sana vereyim, sen de bana!)
- Oruç tuttuğu halde iftar sofrasında bu nimeti bulamayanları aklına getirmeyenler...
Ne bayramlardan, ne de oruçtan birşey anlamışlardır...
Kadir Tozlu
yüreklerde şuur olsaydı İslam aleminde kan ve gözyaşı olurmuydu.
Mehmet Akif Batı dünyası için;
İşleri var dinimiz gibi,dinleri var işimiz gibi, derken,
bizlerin hangi şartlarda hayat sürdüğümüze ışık oluyor.Batı kendi insanını huzur ve mutluluk içinde yaşatmak için Dünyayı sömürürken,slam alemi kan ve gözyaşı ile boğuşmakta.
neden;O kadar bölünmüşlük varki müslümanlar arasında,
her birinin başında batı icadı idareciler ve uyutulan topluluklar.
Kitabımız hiç bozulmadan kalmış,hadisler ortada ama ne yazıkki İslamın güzelliği şuuru nefislere az gelmekte.
Bu kafayla bitmez mazlumun çilesi.
kendi Ülkemde onlarca şehit haberi gelirken eğlence mekanlarında coşku varsa, diğer ülke insanlarını kim düşünür.
Allahsonumuzu hayır etsin diyorumda,uyuyanların sonu resimlerdeki gibi oluyor.
Güzel bir yazı okudum.teşekkürler.
Ramazan bayramı ile Kurban Bayramı insanların bir biriyle ilişkilerini pekiştirmek, dargınların barışmasını, insan insan ilişkilerinde dayanışmayı ve yardımlaşmayı teşvik etmeye dönük bir güzel sosyal etkinlik olduğu kanısındayım,Bütün dinlerin amacı; önce Allah'ı aramaya ve anlamaya çalışanlara; Allah'a ulaşmanın yolunun, önce insanı sevmekten, sonra da; tüm yaratılmış değerlere değer vermekten geçtiği öğretisini benimsetmektir. Tabii bu; Allah'dan ve yaratılmış her şeyden ne anladığınıza bağlı.Oysa şu fani dünyada demek isterimki kırgınlık sitem öfke den uzak durulmalı vede bir birimizi sevmeliyiz sev kardeşim sevki sevilesinbu nedenle bu güzel yazıyı yazan o güzel kalemi gönülden kutlarım selam ve sevgilerimle uzaklardan uzaklara..............
Bayramda tüm insanlar mutlu olmalı bugün yine şehit haberleri onlara göre acı bayram.Bu işi yapanlar kesinlikle müslümanlıkla yakından uzaktan alakadar deyil.Allah onlara akıl fikir versin yarın Abd oradan çekilince yerli işbirlikçilerin hali nice olur.
tebrik ederim saygılarımla.
Birselamver25
Saygı ve selamlarımla efendim
ELBETTE Kİ BÜTÜN BU OLUMSUZLUKLARA RAGMEN ÇOK GÜZEL ŞEYLERDE OLMUYOR DEGİL
BİRAZ ÖNCE KİMSE YOK MU DERNEGİNİN SİTESİNİ İNCELEDİM YAPAN YAPIYOR GAYRETLİ ELLER ÇOK
LAKİN ETRAFIMIZDA HİÇ ELİNİ KIPIRDATMAYAN BİR ÇOK İNSAN GİDİŞATIN KÖTÜLÜGÜNDEN BAHSEDİP DURUYOR
ELBETTE HİÇ BİR ŞEY İSTENİLDİGİ GİBİ DEGİL, HİÇ BİR DEVİRDE DE OLMADI
KUTLADIM DUYARLI YÜREGİNİZİ
YAPILAN GÜZELLİKLERİN YANIDAN BİR TUGLADA BİZ KOYALIM
BİR LOKMADA BİZ OLALAIM DOSTLARA, KARDEŞLERE
Bozkır’ım söz değil, icraat göster;
Adalet, çalışmak, hem gayret ister.
Yüz verme zalime, ister bak astar!
Dönüşün Hakk’adır bu korku niye?
Uykuya dalmışsın, bana ne diye!
Adnan Sivri 01.08.2012
Birselamver25
BİZ NEDEN YOKUZ ??????????????
Çok teşekkür ediyorum dost saygı ve selamlarımla şairim.
İşyerindeyim uzun yazamıyorum ama duyarlı yüreğini kutlamak istedim kardeşim.
Selam ve sevgimle.
Birselamver25
Yüreğim burkuldu.İçim içimi kemiriyor zaten.Dünya müslümanları kan ağlarken bizler süslü iftarlar verme peşindeyiz.
Hangi zenginin iftar sofrasında neler var ve kaç kişi geldi.İşin garip tarafı bu zengin kişi işçilerine hala asgari ücret verip gönüllerini hoş eder.
Falanca filanca bir yana kendi soframız, gardolaplarımız....
İsrafın bu kadar yaygınlaştığı bir zaman dilimindeyiz.Rabbim bunu elbet hesabını soracaktır.
Bayrama kaç gün kaldı şunun şurasında.Ama yine ilgisiz,şefkatsiz, merhametsiz ve duygusuz geçecek bir bayram önümüzde.
Bu karamsarlık değil.Hayatın gerçegi.
Umutsuzlara umut olamadıktan sonra,hangi bayramdan bahsediyoruz.
Yalancı tebessümlerle birbirimizi nereye kadar kandıracağız.
Duyarlı yüreğini kutlarım.İçim dolu söylenecek çok şey var ya neyse....
Tebrikler.
Sağlıcakla.
Birselamver25
BAYRAM MI ? O DA NE ?
BUNLAR VARKEN BAYRAM MI OLUR HOCAM saygı ve selamlarımı sunuyorum teşekkürler