- 1511 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
HÜZÜN DALGALARI
Bu sabah, imambayıldı yapmak için, bir sepet patlıcanı alaca soyup suya ıslatmıştım ki, hemen sağ tarafımdaki ofiste çalışan arkadaşım “Abla, postacı sana bir paket getirdi.” deyince elimi bile kurulamadan paketi almak için koştum. Paketin içinde ne olduğunu aşağı yukarı biliyordum. Önsezimde yanılmamışım. Paket, Bolu’daki arkadaşım, Nermin Kaçar’dan geliyordu.
Paketteki, beklediğim kitaptı. Heyecanla paketi açtım. Oysa bir sepet patlıcan kızartılmayı bekliyordu suyun içinde. Ama benim patlıcan falan görecek gözüm yoktu o an. Heyecanla sayfaları çevirmeye başladım. İlk okuduğum hikâye “Neredesin Meleğim” öyle çok etkilemişti ki beni, o hikâyenin roman olarak yazılmadığına hayıflandım kendi kendime.
Hikâyenin yarısına gelmiştim ki, öğleyin insanların başıma toplanıp benden yemek isteyecekleri aklıma geldi. Kitabı tezgâhın, kızartma tenceresini de ocağın üzerine koyduktan sonra, kitabı tekrar elime aldım. Mutfağa giren arkadaşlarım gülerek bana baksalar da benim bu halime az çok alışmışlardı. Ne de olsa on beş yıldır birlikte çalışıyorduk. Kızartma bittiğinde kitabın yarısı da bitmişti. Öyle akıcıydı ki, bir türlü elimden bırakmak istemiyordum.
Bir an duygulanıp ağladım. Nasıl ağlamam? Biz bu yola birlikte çıkmıştık. Birimiz bir öyküye başladığında, tıkandığı zaman diğerimiz ona fikir veriyor, yazdığımız konu hakkında saatlerce tartışabiliyorduk. Öyle ki, MNS den kamarayı açıp sesli çalışırken, benim yanımdaki divanda oturan kızımla, Nermin’in yanındaki divanda oturan kocası da ara sıra bizim açıkoturumumuza katılmadan edemiyorlardı. Kim ne derse desin, tam bir arkadaş dayanışması içinde, kıskançlık bilmeden çalışıyorduk. O günler aklıma gelir de nasıl ağlamam? Azmetmiştik. Yazı yazmayı, kurgu yapmayı öğrenecektik. Yazmak, bizim için yemek içmek kadar ihtiyaçtı çünkü. Ama bir gün kitap çıkaracağımızı hayal bile edemiyorduk. Bize çok uzak bir yol gibi geliyordu. Ama uzak değilmiş. Nermin’in kitabını elime alınca, azmin zaferini gözlerimle gördüm ve arkadaşımla bir kez daha gurur duydum.
Kitabın içeriği, birbirinden güzel sekiz öyküden oluşuyor.
İlk öykü, Meleğim; birbirini seven iki gencin aile baskısı yüzünden ayrılığı ve aradan geçen yirmi beş yıla rağmen aşklarının bitmeyişi ve bıkıp usanmadan aşkını arayan adam. Ve mutlu son!
İkinci öykü, Beyaz ölüm; bu hikâyede oldukça hazin… Kendisinin rızası alınmadan evlendirilen Fatma’nın hazin sonu… Bunu açıklamayacağım çünkü okurken beni ağlattı. Siz de kendiniz okuyun.
Üçüncü öykü, Durak; bu öyküdeki karakterler, bir durakta çalışan taksiciler. Birbirleriyle çok iyi anlaşan bu arkadaşların yine birbirlerine yaptıkları, tabiri caizse eşek şakaları anlatılıyor.
Dördüncü öykü, kitabın adını alan, Hüzün Dalgaları; bu hikâyede oldukça hazin… İftiraya uğrayıp hapishaneye düşen bir genç kızın kendini temize çıkarma çabaları ve hapishanedeyken yaşadığı acı tatlı anılar.
Beşinci öykü, Kasaba tiftişi; bu öyküde, görev aşkıyla yanıp tutuşan bir müfettişin olayı yerinde incelemek için tozlu yolları nasıl tükettiği ve görev yerindeki ilk gecesi anlatılıyor. Bu öyküde geçen bir cümle beni fena halde güldürdü “Kamyonet, öksürüğe yakalanmış gibi sarsılarak ilerliyordu” ne güzel bir düşünceydi bu; kamyonun sarsılması öksüren bir insana benzetiliyordu.
Altıncı öykü, Nar Çiçeği; bu öyküde eski bir konağın hazin sonu anlatılıyordu. Öyle bir anlatmış ki yazar, öykünün sonunda enkazdan bahsetmese bir sanatçıyı anlatıyor sanırsınız.
Yedinci öykü, Şaka Kurbanı; bu öyküde, yine şakacı bir adamın saf bir köylüye yaptığı ilginç şaka var. Onu da anlatıp cazibesini bozmak istemiyorum doğrusu. Çok komik çok!
Yedinci öykü, Okumak İsterdi; yazar bu öyküsünde annesini anlatmış. Elbette her insan okumak isterdi. İsterdi ama her insana her şey kısmet olmadığı gibi Nermin’in anneciğine de olmamış. Pek çoğuna olduğu gibi…
Değerli arkadaşımı yürekten kutlar, daha uzun soluklu romanlarını dört gözle beklediğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Çünkü yazmak, Nermin Kaçar’a yakışıyor.
Sevgilerimle…
Kitap temin etmek isteyen arkadaşlar aşağıdaki ilişimi tıklayabilirler.
www.imge.com.tr/bestseller_list.php?selector=1
31.07.2012/ Emine UYSAL
YORUMLAR
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygımla
Çok güzel bir tanıtım yazısı.Akıcı duru ve sade, kitabın ön sözünede yakışırdı hani....Kutluyorum. Kitabı verilen adreslerden birinden internet aracılığıyla istedim. Kitab olmadığını söylediler ve kitaba ulaşamadım. Sizin vermiş olduğunuz adresten deneyeceğim. Saygıyla selâmlar..
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ayrıca yazıma ettiğiniz iltifata da teşekkürler. Bakarsın ikinci baskı için düşünürüz:)
saygımla...
bildiğim....taktir ettiğim..... ve çok sevip saydığım bir kalem...kitap elimde okuyorum...her hikayesi değişik mesajlar veriyor...satışlarda bayağı yer edinmiş duyumlar çok güzel...bu sitenin temel taşlarından biri...hayırlısı olsun.... bu güzel yazın için seni bir kez daha tadir edip kutluyorum usta sağol varol....saygılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
Seni hepimiz seviyoruz. selam ve saygımla...
Benim kankalarım iyi yazardır... Hem de kusursuz...
Eskiden yazar olmayı o kadar zor ve uzak mesaferlerde bir yer olarak değerlendirirdim.
Gençlik yıllarımda denemelerim olurdu, beğenmez yırtar atardım, beceriksizim diye :)
Ama zamanla yazmanın tadını aldıkça her şey kendiliğinden geliveriyor. Tıpkı iki can kankamın amatör ruhla başlayıp, yüreğimizden ustalık belgesi alana kadar... sonrası eserlerin geniş kitlelere kitap olarak ulaşma mutluluğu ve gururu...
Aslında bizlerin gururusunuz sizler. Sizler halkımıza eserler verdikçe beni çok mutlu ediyor...
Edebiyat Defteri'nin büyük katkılarınıda göz ardı edemem! Bizlere büyük desteği oldu, olmayada devam ediyor. Onlardan Allah razı olsun, bizlere her imkanı sundular ve yazma sanatımızın gelişmesine vesile oldular. Ve daha niceleri bu sitemizden yazarlar, şairler çıkacak...
Nermin kardeşimi yürekten kutlarım... Vefası her daim yanıbaşımızda olan kardeş kankam Emine'mize teşekkürlerimi yollarım bu güzel eseri bizlere tanıttığı için...
İyi ki varsınız can kankalarım benim :)
Selamlarımı ve saygılarımı iki usta yazarımıza ama benimde can kankalarıma tehirsiz acil posta ile yollarım... uzaklardan...
direnis tarafından 8/1/2012 1:50:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Selamlarını aldım ben de yolladım.
Değerli arkadaşım.
Her ikinize de çıktığınız bu yolda başarılar dilerim.
Selam ve sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygımla...
Ablam öyle samîmi yazmışsınız ki sanki yine sizinle sohbet ediyorduk.
Öyle güzel yüreğiniz var ki bir dostunuzun kitabının çıkmasi sizi en az onun kadar heyecanlandırmış.
Her ikinizin de kitaplarının iyi yerlere gelmesini, emeklerinizin karşılığını almanızı dilerim.
Selam ve saygımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle...
Emine ablamızın öykü kitabından sonra ilk okumak istediğim kitap Nermin Hanımın kitabı oldu. D & R da satışının olduğunu öğrendiğim zaman sevindim. Dilerim güzel bir satışa ulaşır.
Bu arada imrendiğim arkadaşlığınızı da yine güzel bir kitapta okumayı dilerim.
Sevgiyle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle
Dost dayanışmasının vefa göstergesi bir paylaşımdı. Akıcı anlatımıyla çok güzel bir tanıtım olmuş hemşehrim. Yazar arkadaşımıza ve size daha nice eserlerde kolaylıklar ve başarılar diliyor, gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiler...
Canım arkadaşım, ablam, dostum... Duygulanarak okudum yazını. Hele o kameradaki öykü tartışmalarımızı asla unutmam, unutamam. Ben buraya geldiğimde öykümsü yazılar yazabiliyordum. Herkesten bir şeyler öğrendim. Ve cesaretimi toplayarak, erken olduğunu düşünsem de önümdeki gölee girmeye, derinliğini ölçmeye karar verdim. Bu kararı vermekte çok zorlandım. Nihayet, günahlarıyla sevaplarıyla bebeğim dünyaya geldi. Siz dostlarım her zaman olduğu gibi yine yalnız bırakmadınız. Kitabın çıkışından bu yana gönül dostlarım tanıtmak için sanki birbirleriyle yarıştılar. Bunu asla unutamam. Ve sen Emine Ablacığım, sitede ilk tanıdığım insanlardan birisin. Yanımda olduğun için çok teşekkür ederim. Allah nasip ederse daha romanlar da yazacağız. Bu bir kara sevda, asla bizi bırakmaz. Bu arada dostlar da Hüzün dalgalarndan bıkacaklar :)))))) Öpüyorum ablacığım.
Emine UYSAL (EMİNE45)
kitabına bol okurlar dilerim canım.
çok sevgimle
Tebrik ederim Nermin arkadaşı ve sizi güzel bir dostluk dayanışması ve gelinen başarı örneği her iki değerli kalemi yürekten kutluyorum sevgiler arkadaşım..
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle
Kitabın önsözüydü adeta daha teferruatlı şekilde anlatılan.Her iki kalem erbabı dostu tebrik ediyorum.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygımla
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
çok sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Arkadaşının başarısından gurur duyan iyi kalpli arkadaşım.
Kitabı,kısa parağraflarla çok güzel özetlediniz.
Darısı başınıza.
Sağlıcakla kalınız...
Emine UYSAL (EMİNE45)
birimiz, hepimiz için, hepimiz birimiz için varız bizz.
Saygılar hocam