- 4343 Okunma
- 21 Yorum
- 2 Beğeni
UMUTLARIMIZ KADARDIR HAYAT
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bazı insanlar; Ellerinde sevgi ve insanlıkla yanan bir fenerle çıka gelirler hayatınıza.
Yaşama dair umut ve beklentileriniz istediğiniz yönde gitmediği anda üstelik.
Kendilerinden emin, ceplerinde hayal kırıklıkları ve kalplerindeki kırgınlıklarla çalarlar kapınızı.
Biraz ürkek,biraz tedirgin. Ama kendileridir, yani oldukları gibi, hiç yanıltmazlar sizi.
- İşte bu dersiniz gördüğünüzde, buydu beklediğim.
Hayal kırıklıkları yaşamazsınız, her saniyesi yaşanası bir zaman dilimidir birlikte geçirdiğiniz vakit.
Zaman dursun isterseniz, geçmesin dakikalar dersiniz. Güzeldir hayat bu insanlarla, yormazlar bizi, kırmazlar, kıyamazlar. Doldurur ruhumuzda oluşan boşluğu,
bu bize fazlasıyla iyi gelir...
Sımsıkı kapattığınız kapılarınızı, hiç zorlanmadan sonuna kadar açıverirler.
Sanki hep beklemişsinizdir onları, bir yerlerden çıkıp geleceklerine dair beklenti ve umudunuzu hiç yitirmemişsinizdir. Yıllar boyunca sıkıca ördüğünüz ve hiç geçilmeyecek sandığınız surlarınızı bir tek sevecen bakışlarıyla yıkarlar. İçten ve samimi tek sözcükleri,alt üst eder insanlara dair olan olumsuz düşüncelerinizi.
-Yok dersiniz,o kadar da kötü değil hayat...
Yaşadığı coğrafyanın izlerini taşır bazı insanlar, sert ve hırçın. Ama sonra bir bakışında yakalarsınız, aynı coğrafyanın sizi sarıp sarmalayan sıcaklığını ve içtenliğini. Çocuksu bir gülümsemesinde duyarsınız, toprağa düşen ilk damlaların yarattığı o muhteşem kokuyu.
Dilinize doladığınız türkülerin can buluşunu seyredersiniz sesinin derinliğinde.
Aynı türkünün içinde nefes alır geleceğiniz.
Bazen acımasızca geçen bir yaşamın izlerini görürsünüz avuçlarının içinde. Ama aynı avuçların sahibidir, tüm sıcaklığıyla sizi yakalayıp, sarıp-sarmalayan, sahiplenen.
Dostunuzdur, arkadaşınızdır, sırdaşınız belki de sevdiğiniz kişidir, aynı anda kalbinizin çarptığı...
Belki...
Belki de çok şeyinizdir bazen!
Sorgularsınız akıp giden yaşamınızı, ve o insanların hayatınıza kattığı anlamı.
Biliyorum ki; O güzel insanlar var.
Ve evet
’’iyi ki varsın’’ dediklerimizdir çoğu zaman...
Hayat.İşte
YORUMLAR
Hayat.İşte
hayat hep gülümseyen ,umut dolu yüzünü göstersin bizlere.
teşekkür ederim
sevgimle..
Hayat.İşte
iyi ki var dediklerimdensin,biliyorsun..
sevgi ve dostlukla...
Hayat.İşte
seygiyle kalın..
yaşadığımız coğrafya'ya benzeriz bu çok doğru bir tespit
yalnız en çok yaşadığımız insanlara benzeriz, o insanların bizdeki etkileri hiçte küçümsenecek boyutta değildir. vardır şimdi sizinde hayat akışını etkilediğiniz birkaç insan
saygılar
Hayat.İşte
teşekkür ederim ziyaretiniz için
saygımla..
Hayat.İşte
sevgiyle kalın..
Hayat.İşte
saygımla..
Hayat.İşte
sevgiyle kalın..
Forumlarda ve yorumlarda gördüğüm bir kalemin ilk paylaşımını okumak büyük keyifti.
Devamını dilerim en kısa sürede...
Hayat=Umut.
Yaşamak, yaşama sarılmanın ilacı umut etmek.
Hayat denilen, bazen aklına gelmeyenleri yaşatan. Bazen keşkeler, aldanmalar. Acıtan yaralayan yürekte bıraktığı-kalan izler...
Ve.. Tüm aldanışlara keder üzüntüsü acılarına hepsine herşeye rağmen tutunmak gerek yaşama. Ve hepsine inat yaşam ak diyebilmek gerek.
Ve... Ömrümüzde; Ne güzel-özeldir iyi ki varsın diyebilmek. İnsanın bunu diyebileceklerinin olması. Birinin varlığından duyulan memnuniyeti mutluluğu ona ihtiyacı olduğunu, güvendiği inandığı olduğunu anlatır 'iyi ki varsın' cümlesi.
Lakin önce var olmak ve 'iyi ki varım' diyebilmek gerek. Çünkü; var olmazsan nasıl denecek 'iyi ki varsın' diye:))
Kutlarım içtenlikle.
Son derece samimi içten duru bir yazıydı. Hayatın içindendi.
Sevgiyle...
Hayat.İşte
çok teşekkür ederim sevgili Sera
sizler gibi usta kalemleri okumak bana her zaman büyük bir keyif veriyor.
düşünceleriniz de son derece değerli benim için.
teşekkürler desteğiniz ve güzel kalbiniz için.
sevgimle hep..
İyi ki varlar...
Sabah aynada yüzümüze baktığımızda
Yürüdüğümüz yolda
Tebessümler de
Huzur da
Adım da
Zaman da
...
İyi ki varlar...
...
Öyle profil sayfanız boş durmasın, bakın ne güzel şeyler çıkmış:)
Söyletene şükürle...
yitikhatıra tarafından 8/1/2012 11:31:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hayat.İşte
yüzümü aydınlattı güzel sözcüklerin
sevgiyle kal..
Bazan öyle anlar yaşarsınız ki bir kapı kapandığı zaman farkından olmadan bir kapı açılır, açılan bu kapıdan geride bırakmış olduğunuz yaşadığınız her ne varsa bırakırsınız çünkü tekrardan yaşadığınız hissine kapılırsınız, ne olursa olsun asla umutlarınızdan vazgeçmeyin, umutsuz yaşanmıyor, iyikine umutlarımız var ve umutlarımızla birlikte bizlerde bu hayatın içindeyiz.
Selam ve sevgilerimle...
Hayat.İşte
çok teşekkür ederim sevgili Ayşe, ziyaretin ve değerli yorumun için.
sevgiyle kal..
bazen
hayalden çıkıp gelmesini beklersiniz
yada
o hayalin içine girmek için
bir ömür yol kat edersiniz
ümitle...
hayat işte
ne yapacaksınız
ne ümitsiz/ne de hayalsiz olmuyor
çok içten ve samimi duygularla kaleme alınmış güzel bir yazı
saygıyla
Hayat.İşte
Ümitlerini ve hayallerini kaybetmemeli insan.
teşekkür ederim sevgili şairim
sevgimle..
Tebrikler... Hoş bir yazı olmuş. Bir yazı yazmak için. neden bu kadar beklediniz, merak ettim doğrusu.
Hayat.İşte
açıkçası bekleme nedenimi bende bilmiyorum,bugüne kısmetmiş diyelim.
saygımla..
Hayat.işte; rumuzu hayatı basitseyip, olağanlaştırmayı çağrıştırsa da.. Siz bu isim altın da, hayatın ve hayatların ne kadar özel olduğunu çok güzel anlatmışsınız..
Yazınızı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum arkadaşım :)
Hayat.İşte
saygımla..
UMUT VE BEKLENTİLERİN HİÇ UMMADIĞINIZ, HİÇ BEKLEMEDİĞİNİZ BİR ANDA GERÇEĞE DÖNÜŞMESİ MUTLAKA ŞAŞIRTIR, DÜŞÜNDÜRÜR İNSANI. KUŞKULARIN YANINDA SORGULAMAK DUYGUSU DA YAŞARSININ. HEPSİNİ YALNIZCA US'UNUZDA ANALİZ EDİNİZ DE, SAKIN OLA YAŞAM SEVİNCİNİZİ ÖTELEMEYİNİZ. UMUT VE BEKLENTİLER MUTLULUĞUN TAZE YAŞAM ÇİÇEKLERİDİR. ONLARIN GELİŞMESİ ÇOK YOĞUN VE ÖZENLİ EMEKLERİN VERİLMESİNİ GEREKTİRİR.
UMUT VE BEKLENTİLER, HATTA HAYALLER, EN DOĞAL YAPISIDIR İNSANIN. ONLARSIZ GELİŞİP BAŞARILI BİR BİREY OLAMAZ İNSAN.
HİÇ BİRŞEY DURUP DURURKEN GELİP AVUÇLARIMIZA KONMAZ. ÇABALAERIMIZ, YETKİN, ETKİLİ VE ANLAMLI EYLEMLERİMİZ HAKKETTİKLERİMİZİN KAZANILMASINI SAĞLARLAR. iNSAN İÇİN EN DEĞERLİ YAŞAM SEVİNCİ "MUTLULUK " BU KAZANIMLARIN EN BAŞINDA GELENİDİR.
İŞTE SİZ HARİKULADE GÜZEL VE GERÇEKÇİ BU YAZINIZLA EN ANLAMLI YORUMU GETİRMİŞSİNİZ, ÖZETLEDİĞİMİZ YAŞAM GERÇEĞİNE.
GELİP BİZİ ANİDEN YAKALAYAN MUTLULUKLARIN SARHOŞU DA, KESKİN SORGULAYICILAR DA OLMAMALI İNSAN. DENEY VE ANALİZ ERBABI OLDUĞUNU DA ORTAYA KOYABİLMELİ DİNAMİK VE DE DUYGUSAL İNSAN.
SİZİN BU KANIKSAR VE CİDDİ YAŞAMA SEVİNCİ VEREN YAZINIZI İÇİN ÇOK DAHA FAZLASI YAZILABİLİR. TEKRAR, TEKRAR OKUDUM DEĞERLİ DOST. KENDİMCE BU YETMEZ DİYORUM. YAZMAYA DEVAM ETNELİSİNİZ. UMUT VE İNSAN KANIKSARLIĞINI ÇOK GÜZEL VURGULAMIŞ BU ÇALIŞMANIZ. ESENLİK VE MUTLULUK DİLEKLERİMLE SELAMLAYIP KUTLUYORUM SİZİ.
KEMAL POLAT
.
kempol tarafından 7/31/2012 11:03:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hayat.İşte
yaşam sevincimiz ve değer verdiklerimiz hep olsunlar..
dostluğunuz ve desteğiniz çok değerli benim için.
sevgiyle kalın..
müthişti sevgili dostum çok geç kalınmış kalemsin sen seviyorum seni bir tanem:=
Hayat.İşte
iyi ki varsın bitanem..
Çeşminaz.
gönlünüze ömrünüze bin bereket..
'iyi ki varsın' dedikleriniz sayamayacağınız kadar çok olur umarım.
Hayat.İşte
aynı güzel dileğiniz sizin içinde olsun.
sevgiyle kalın..
Hayat, basamaklarının her birine mutlaka umudun kirpiğinden bir parça bırakan zor yolculuk!
Bu yolculuğu kolaylaştıran ve menzile varmamızda bize huzur yoldaşlığı yaptıranlar ise "iyi ki var!" larımızdır...
Yazının yüreğinden öptüm hayat...
Devamını bekliyorum zira nesire yabancı olmayan yanınla tanışmak çok iyi geldi...
tebirkler...
Hayat.İşte
sevgimle hep..
Mehtap ALTAN
bize de dolu dolu hoşgeldin demek kalır...
sevgimle...
Hayat.İşte
ne güzelsiniz,iyi ki varsınız...
Doğru olan, her zaman edebi unsurların yorumlanması olmasına rağmen, sözün yeri gelmişken bu kuralı bir defalığına kırıp, yazarın kendisine yine kendi kısa cümlesiyle yorum yapmak istiyorum..
i y i k i v a r s ı n . . .
Hayat.İşte
sen de iyi ki varsın..
İyi ki varsın...
Gerçek sevgiyi dostluğu , arkadaşlığı bulmak ya da bulamamak duygularının karşılığını alamamak veya almak herkesin bir şekilde yaşadığı tecrübeler aslında.
Ve hiç bir zaman bu arayış bitmeyecek...
Bazen öyle insanlar tanıyoruz ki yaşamda yakınımızda olan bir çok kişiden daha yakın veya uzağımızda olanlardan çok daha uzakta olduğunu hissedebiliyoruz tanıdığımız anda ama yinede biliyoruz ki; tanımak anlara sığmaz tanımak uzun süreli bir ilişkiyi gerektirir o bakımdan hepimiz yeni tanıdığımız insanlara daha yakından tanıya bilmek umuduyla hep bir şans veririz
Ve
Bazen iyi ki verdim o şansı deriz
Bazen de keşke vermeseydim
Tebrik ederim düşündürdü yazınız
Emeğe selam...
Hayat.İşte
ama ''iyi ki var'' ı yakalayabilmek için bu riski göze almak gerekiyor sanırım.
ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim değerli şairim.
sevgiyle kalın..
Taylan KOÇ
Hayat.İşte
saygımla.
Ne güzel başlık ve ne güzel yazı, sıcacık, içten.
Aslında çok şey var buraya yazılacak, hayat nedir, insanlar nasıldır, nasıl değerlendirilirlere dair da, şimdilik vaktim dar, fırsat bulduğumda yazarım.
Saygımla...
Hayat.İşte
Güzel kalbinize sonsuz teşekkürlerimle.
sevgiyle kalın..