- 717 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HALİKARNAS ‘TA İÇ SES 5
ARKASI YARIN
Şimdi hayal edin kaptan ırz düşmanı isimli kedi , yolcu caferiye is ne bulsa yiyen bir kedi ona gel mama de yapamacağı yok her ikisi de hırslı fazla hırsın sonu iyi değildir. Sonunda hepimizn gideceği yer cennet olsa keşke diyelim dümeni cennet koyuna kıralım oradan masala başlayalım
Cennet koyuna vardıklarında ırz düşmanı azgın azgın bağırıyor , film artisti yağlanmış yatın kıçında yatıyor Caferiye ise orada onu sevenlere binbir türlü şaklabanlık yaparak mamalar istiyor ne bulursa yiyor . ırz düşmanı üç , beş kedinin peşinden koşuyor . Bir anda cennet koyuna bir karanlık çöküyor öyle bir karanlık ki bütün Halikarnas şaşırıyor . herkes korkuyla kaçışmaya başlıyor ama kaçamıyorlar sanki bir güç onları karanlığa çekiyor . ben diyeyim masal perisi, sende Rabbimin meleği gelip herkese fazla hırsın sonu iyi değildir kiminiz sürekli yiyip içmek istedi, kiminiz yanıp kapkara olmak, kiminiz üç beş kedi peşinde koşmak hepiniz hırs ettiniz hırs sonunda cennet koyu böyle kararır der herkes yeminler eder ağlar . Bir daha yapmayız diye Rabbım dualarını kabul eder cennet koyuna eski güzelliğine kavuşturur.
Düzen bir gün iki gün iyidir , hırs kol gezdiğini , edep , ahlakın kalmadığını, yine görürsün . Sözde hepimiz inançlıyız , iyi insanız ama herşeyi Rabbım bilir.
Bugünü de bir dörtlükle tamamlayalım çünkü yazar billur türker bugün düşünmekten çok yorulmuş
Söz şair billur türker’in
Fazla hırslanma Halikarnas
Bir tövbe açmaz cennet kapısını
Edebi sakın kaybetme Halikarnas
Kaybedersen o deniz kabuklarından çıkmaz
YORUMLAR
Lokman Hekim'e sordular:
"-Edebi kimden öğrendin?"
Lokman Hekim cevap verdi:
"-Edepsizlerden öğrendim. Şöyle ki, onlar insanların hoşuna gitmeyecek bir şey yaptıklarında ben onlar gibi yapmamaya çalıştım."
Ben de nacizane bu paylaşımla katkıda bulanayım istedim.
Arkası yarınlara abone olduk :)