- 777 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
RAMAZAN MİZAHI-2
Üç ayların en hayırlısı Ramazan ayı içerisindeyiz.. Ramazan Bayramı’ndan önce hepimiz hayırlı bir aydan, yani sınavdan geçiyoruz. Mübarek ramazan ayı ve oruç sınavında ne kadar başarılı olduk, oluyoruz? Gerçekten bayram etmeyi ne kadar hak ediyoruz, acaba?
Genel anlamda, ibadet konusunda biz Müslümanlar çeşitli gruplara ayrılırız. Mesela; Cuma Müslümanları, Ramazan Müslümanları, Hac Müslümanları v.s gibi; ayrıca Ramazan Müslümanları’nın da kendi arasında grupları vardır. Bu grupları şu şekilde, mizahi bir dille, kötüden iyiye doğru sıralayabiliriz.
1- (OT-G): Yani; Oruç Tutmayanlar Grubu: Her ne kadar isimleri “OT” olarak kısaltılmış ise de bunlar ot değillerdir, bunlar ramazan ayında Müslüman olmalarına rağmen, oruç tutmayan kesimdir, bunlara söylenecek tek bir söz yoktur. Allah onları beni ve hepimizi affetsin. Âmin
2-(OT-NK-G):Yani: Oruç Tutup da Namaz Kılmayanlar Grubu: Bu grupta, şöyle psikolojik bir durum vardır.”herkes oruç tutuyor, eh bari biz de tutalım, ayıp olmasın.” Bu grup oruç tutar ama neden oruç tuttuğunu da pek bilmez, bazen kendi kendine düşünürler ve kendilerince bir anlam veremezler neden oruç tuttuklarına, ama yine de oruç ibadetine sadıktırlar. Bu gruptan örnekler görmek istiyorsanız, gündüz maalesef bulamazsınız çünkü gündüzü yatmakla geçirmektedirler. Bunlar için hayat iftardan sonra, kahvehanelerde, oyun salonlarında başlar, meşgul-i gafletleri sahura kadar devam eder. Bunlar oyun salonları sahiplerinin de en sadık müşterileridirler. Bu grubun bir özelliği daha vardır; bunlar bayram namazına gitme gayretini de gösteremezler, arife günü, geç saatlere kadar çarşı-pazarda oyalanırlar, sabaha doğru kuaförde traş olurlar ve bayramın ilk gününü uyumakla geçirirler. Ancak bayramın ilk gününün akşamına doğru, son derece afili kıyafetleri ile dudaklarının arasında Marlboro ya da Mal-boru gibi sigaralarıyla, ateş böceği gibi dolanıp dururlar.
3- (OTSCNK-G):Yani; Oruç Tutup da Sadece Cuma Namazını Kılanlar Grubu: Bu grup ramazan ayı boyunca son derece kendilerini mü’min hisseder, tuttuğu oruç ve cuma’dan cuma’ya kıldığı namazın işlediği tüm günahlarına kefaret olacağını sanırlar çok huzurlu ve mutlu olurlar. Ramazan bitiminde yine aynı haltları yemeye devam ederler. Bu grup genelde orta yaş ve civarıdır.
4- (RADMO-G): Yani; Ramazan Ayında Dört Dörtlük Mü’min Olanlar Grubu: Marka gibi bir isme sahip olan RADMO’lar; bu ayı son derece sağlam bir ibadetle geçirirler, namaz-niyaz tas tamamdır, günah sıfır oranındadır, fakat eksikleri, ibadeti bir aya sığdırmaları ve bu aydan sonra yüz seksen derece dönmeleridir. Bu grubun temeli biraz sağlamdır, kökleri temizdir, bu nedenle bu gruptan her yıl yüzde iki oranında kişi ibadete sarılır eskiye dönmez kendini kurtarır. Bu grubun yapısı ortam adamlığıdır, bunun için maalesef bu kötü huylarından vazgeçmeleri zordur. Bu grup yer yer doğu bölgelerinde görülse bile daha çok ülkemizin batı bölgelerinde görülür.
5- (M-G): Yani; Mü’min Grup: bu grubumuz ise beşinci ve son gruptur. Bu grup yılın on iki ayı da Müslüman olduğunu unutmazlar, ibadetini ve dini tüm vecibelerini yerine getirirler, asıl görevlerini bir aya sığdırmazlar, hayır hasenatlarını eksik etmezler. Mü’min olduğunu hiçbir zaman unutmazlar ve yaptığı ibadetten de kibirlenmezler.
Allah hepimizi beşinci gruptan olan kullarından eylesin diyelim. Amin…
Bayram öncesi siz değerli okuyucularla, bizim için son derece önem arz eden ramazan ayına mizahi bir şekilde yaklaşmak istedim. Ya da kimsenin ibadetini ölçecek, puanlayacak değilim, ibadeti ölçmek kimsenin haddi olmadığı gibi, benim de hiç haddim olamaz. Saygılarımla…
Yüce Allah’ın, bu Mübarek Ramazan ayı boyunca yaptığımız ve yapacağımız tüm ibadetlerimizi, kabul buyurması dileği ile HAYIRLI BAYRAMLAR…29.07.2012
B.WANİ