Lotus Pozisyonu
Lotus Pozisyonu
— Biraz daha kızarmış tavuk alır mısın?
— Teşekkürler, hayır. Evde ne yaptın bugün sıkılmadın değil mi?
Tabağındaki son yemek parçalarını çatalına toplarken kısa bir süre başını kaldırıp Eva’ya baktı. Karısı saçlarını her zamanki gibi tepesinde toplayıp bir kalemle topuz yapmıştı. Saçlarının bir kısmı gelişi güzel bu topuzdan firar etmişti. Bunun için istemsiz bir şekilde hafifçe gülümsedi. Gülkurusu, belden aşağıya doğru genişleyen, diz hizasındaki elbisesinin ona ne çok yakıştığını düşündü yine.
Eva gününün nasıl geçtiğini anlatıyordu ama Jack onu dinlemekten çok onu izliyordu. Eva’nın sorusuyla daldığı denizden çıktı.
— Benim için de gayet sıradan bir gündü, okul, öğrenciler... Bir haftadır ısınan havada gevşeyen dersler bugün havanın serinlemesiyle biraz toparladı diyebilirim dedi gülümseyerek.
— Bugün hava neredeyse on derece düşük dünden, bu sahiden şahane bir düşüş.
— Evet öyle, bundan hiç şikayet edemem dedi Jack.
Yemekten sonra birlikte film izlediler.
Sabah olduğunda Jack Eva’nın hayret ve neşe çığlıklarıyla uyandı. Gözleri yarım aralıklı Eva’yı aradı. Onu pencere kenarında görünce:
— Buraya gel Jack bunu görmelisin, koş hadi!
Jack istemese de kalkıp pencere kenarına doğru ağır aksak yürüdü. Yağan karı görünce :
— Bu mevsimde kar mı yağıyor? Bu hiç normal değil.
— İnsanlar iklimlerin bile dengesini bozdu ondan olmalı bu dedi Eva.
— Haklısın galiba, neyse ben bir duş alıp hazırlanacağım, sen bugün kendini nasıl hissediyorsun evde misin yine?
— Evet, bu sıralar evdeyim galiba Jack.
Jack duştan çıkıp merdivenlerden mutfağa doğru yol alırken Eva’yı kolları arkada, biri düz diğeri onu dirsekten tutmuş, gözleri kapalı, lotus pozisyonunda otururken buldu. Kendine bir kahve alırken onun da az şekerli kahvesini yapmayı ihmal etmedi. Yanına gidip, sehpaya kahveyi koyarken:
— Tatlım kahven burada, benim şu gri montum neredeydi? Havaya bakılırsa bugün gerekebilir gibi.
Kollarını bırakıp, gözlerini açan Eva:
— Ben onu kaldırmıştım havalar artık ısındı diye, küçük odadaki dolaptaydı. Kahve için teşekkür ederim dedi kahvesine uzanırken.
Jack montu alıp aşağı indiğinde televizyonda yerel bir kanalı açtı. Hava durumundaki bu anı değişikliğin nedenini belki orada bulmak umuduyla… Açtığı ilk kanalda tam da bu konu üzerinde konuşulduğunu görünce durdu. Yetkili bunun ani bir soğuk hava dalgası olduğunu, korkulacak bir durumun olmadığını söylüyordu.
Jack arabayı garajdan çıkarmadı, yürümeyi düşünüyordu. Sokaktaki herkesin bu soğuyan havadan fena halde memnun olduğunu gördü. Bunu yaz mevsiminde portakal yemek gibi diye düşündü. İnsanlar olmayan her şeyi özlerler. Sıcakta, soğuğu; soğukta, sıcağı.
Derslikte pencereden yağmaya devam eden karı izledi. Arabayı almadığı için ise pişman oldu.
…
Eve girerken bir yandan hızla montu çıkardı. Mutfaktan gelen yemek kokuları Eva’nın mutfakta olduğunu işaret etti.
Mutfağa yöneldi, Eva salata yapıyordu, ona arkasından sarıldı.
— Ooo epey üşümüşsün, iyi ki çorba var yemekte dedi Eva.
— Hımmmm… Birlikte ısınmayı tercih ederdim, o yok mu menüde? dedi Jack, hınzırca gülerek.
Elindeki yeşillikle Jack’ın başına vuran Eva:
— Hadi Jack, üzerini çıkar ıslanmışsın ve şunları masaya taşı.
Jack hızla yukarıya çıktı üzerini değişti. Üşümüştü küçük odaya kaldırılmış kışlıkları karıştırıp kendine yeşil bir hırka bulup giydi. Aşağıya indiğinde masa çoktan hazırdı.
Sohbet eşliğinde uzun bir akşam yemeğiydi.
…
Elindeki kitabı yanındaki etajerin üzerine koyup gözlüğünü çıkardı. Eva’nın örtüye sarılıp büzüldüğünü görünce kalkıp dolaptan ikinci bir örtü çıkarıp Eva’nın üzerine örttü. Ayağa kalkıp pencereden sokağa baktı, kar neredeyse yarım bacak boyu olmuştu.
— Bu çok fazla, çok… Neler oluyor böyle bu şehre? dedi.
Gördüğü bu manzara iyice uykusunu kaçırmıştı. Aşağıya inip televizyonu açtı. Yerel kanallarda ani kar yağışından dolayı halk uyarılıyordu. Kar yağışından dolayı iki gün tatil olduğunu ve kar yağışının devam edeceğini söylüyordu. Ama bu ani hava değişikliği ulusal bütün kanallarda da vardı. Hatta sadece bu ülkede değil, Çin, Rusya ve daha nice ülke aynı ani değişimle karşı karşıyaydı.
Bu sırada telefonu çaldı. Arayan ulusal bir kanalda habercilik yapan eski bir arkadaşıydı. Arıyor olması yeterince şaşırtıcıyken bu saatte arıyor olması iki misli şaşırtıcıydı.
— Jack, orada mısın?
— Erick nasılsın? Uzun zaman oldu...
— Dinle beni Jack, fazla vaktim yok, çok ciddi şeyler oluyor, şu hava değişikliği… Onun nedeninin dünyanın yörüngesinden çıkıp güneşten uzaklaşması olduğu gibi bir söylenti var. Bunu bilen herkes ekvatora yöneldi. Bunu bilmen gerek diye düşündüm Jack. Eva’yı al ve ekvatora doğru gidin yaşamak istiyorsanız şayet. Duyuyor musun beni Jack?
Jack hiç bir şey diyemeden telefonu kapattı, hızla üst kata Eva’nın yanına çıktı. Eva hala uyuyordu.
Sinem Ilgın Omay (Nun)
YORUMLAR
-Anne gel bak sana bir yazı okutacağım
-Ya git işine uşağım bu sıcakta başlatma yazısına şimdi
-Hadi, hadi, hadi ama ölümü gör bak kızzz
-Sus ağzından yel alsın eşşek sıpası seni, göster bakayım ne yazısıymış bu
-Gel gel şurayı bi okusana
-Nereyi
-Nah şurayı işte
-“E-ri-c-i-k na-sıl-sın? U-zun za-ma….
-Ericik değil anneee! Erik,erik doğru oku şunu
-Saçmalama oğlum ne okuduğumu bilmiyor muyum ben, ericik işte nerden çıkardın eriği kirazı şimdi
-Aman anne, peki birde şurayı oku bakiim
- o yok mu me-nü-de? De-di Ja-c-ı-k
-Gene yanlış okudun anne
-Oğlum onlar yanlış yazmış, cacık yazacaklarına Ja-cık yazmışlar
-Anneciğim Jacık değil o Jak , jak. Sen yazılışına bakma okunuşuna bak
-Diyosssun
- :-)
Not.: Annem diyoki
1-“Bunu bilen herkes ekvatora yöneldi. Bunu bilmen gerek diye düşündüm Jack. Eva’yı al ve ekvatora doğru gidin yaşamak istiyorsanız şayet. “
Cümlesinde tam anlayamadım dünyanın güneşten uzaklaştığını duyanlar Mars’ın ekvatoruna gidiyorlar değil mi? Dünyanın ekvatoruna gitçek kadar sıyırmadılar inşallah, hani panikliyorlar ya ondan felan. (Ben demiyom annem diyo)
2-Yav bide şu isimleri düzgün seçsin okuyamıyomuş. Mesela “Alen, Paspartu, Melisa, Lovra” gibi. (iiahi anacıım olacak işmi bu)
Ha bide diyoki
3-Lotus motus derken, bu yazarın çakraları kapalı mı ne, bi okutsun kendini.
Öyle diyoo :- )
Naçizane ben de diyorum ki bilim kurgunun sınırlarını bayağı zorlamışsın yani tebrikler.
Şaka, şaka
Sakın ha sen bana bakma.
Tekrar tebrikler. Selamlar kardeşime
O qué
kural 1
benim hikayelerimi annelere, kızları ya da oğulları okusun piliz.
kendime öneri ise,
tamam kararlıyım bundan sonra türk karakterleriynen uğraşacam böylelikle yabancı isimlerle ilgili gelebilcek eleştirileri direk bertaraf edebilirim :)))
ama şimdi İsmet Abi bu hikayede jack erick eva olmazsa olmazdı ya.
ne bileyim hani bu whooper'i tereyağlı yemek gibi ya da lavaşa sarmak gibi olurdu, ya da kokoreçi hamburger ekmeğiyle servis etmek.
düşün mesela 2012 filmini atıl kurt karakteriyle Kartal Tibete şaaptırdiğimizi :D
nerde bi dünyanın sonu geliyo orada amarikan vatandaşı olmalı
çok bi zekiler ya bakalım napacaklar , biz mi biz iyiyiz ya bizi Allah korur zaten :)))
çakralarım çanak anten gibi açık :d
Çok çok teşekkür eder,
saygı selam hürmet ne varsa yolluyorum sana.
Yörüngeden çıktıktan (kurtulduktan) sonra dünyadaki hayatın süresi tahmini on iki saat. Bu sırada yapacağımız şey, boşluğun içinde dev bir uzay gemisinde yolculuk olacaktır ve yıldızları hiç görmediğimiz güzellikleriyle görebileceğiz. Bu açıdan muhteşem bir on iki saat geçireceğimizden eminim. Yörüngeden kurtulduktan sonrasına dair yoğun kar yağışı ve ekvatora kaçarak kurtulma öngörün için ise "allah kabul etsin" dışında diyecek bir şey bulamadım.
Bu öyküdeki anlatımına gelince, geçişleri çok hızlı yapman kopmalara neden olsa da hikayedeki dilin okumaya zorluyor ve bence bu çok iyi. Ufak tefek bir kaç şey daha var; kıllık olsun diye söylemeyeceğim. Ama hikayeyi sevdim, bilesin.
O qué
İkinci bölümdeki yoruma gelince ona bazı noktalarda kesinlikle katılıyorum.
Teşekkür ederim yorum için.
lacivertiğnedenlik
Ben olayı çözdüm ki.
Bu Erick var ya...İşte o çok uyanık bir herif...Herkese böyle telefon edip onları ekvatorsa yollayacak...Onlar tabii alışmışlar o soğuk havalara Ekvatordsa ölüp gidecekler . Erick de onların boş bıraktıkları arsa ve arazileri yok pahasına kapatacak...Vay uyanık vay...Yemezleeerrr...Dünya yörüngesinden oynar mıymış hiç...Hem oynasa anında kıyamet kopar...Di mi ama...
Bence Jack hani ısınmak için bir şeyler düşünüyordu ya işte o fiili hemen başlatsın...Yapılacak en doğru şey o.
Selam ve sevgilerimle.
NOT: Yav şu siteye biraz daha sık uğra...Çok uxzun aralar veriyorsun.
O qué
Sevgili Sami hocam yine epey bir gülümsetti senin keyifli yorumun okurken
Bu güzel yorum için, sebeb olduğu tebessümler için çok teşekkür ederim .Sen ne diyosan öyledir kesin Erick pis bir fırsatçıdır:))
Not : bu not için de ayrıca teşekkür ederim
Saygılar, selamlar...
Finalde bir sıkıntı var
öykünün devamında çözeriz
bu ani bitiş neden:))
Sevgimle canım
O qué
Çok teşekkür ederim sevgili yazarım güzel yorumunuza.
Sevgimle
İşte hayal gücü, sıcaklardan bunalan yazarım yaz ortasında karı da yağdırdı. Okuması bile serinlemeye yetti inan. Öyküyü resmetmiş sin.
Tebrik ederim, sevgimle...
O qué
Çok yaşayın sevgili Emine yazarım:)))
Sahiden öyle oldu galiba, teşekkür ederimi çok çok sevgimlee
Sular
sular dolacak yine acik kalan camdan iceri, disarda yagmur var..
-bu öykünün devamini da okumaliyim-
O qué
Bir kere sana çok teşekkür ederim, ben sayfana yorum düşemesem de sen hep o cömert, güzel yorumlarını sayfamdan eksik etmedin.
Gerçekten çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle daimi
güzel ama geri kalanı nerede ki sinem hanım
ama siz her konuda yazabliyorsunuz bu çok hoş doğrusu
bende bilim kurguyu severim
hatta yazmayıda b,r gün size göndereyimde bi bakın isterseniz
eğer isterseniz tabi
O qué
Yazınızı buyrun defterimize asın severek okur yorumlar yazarım buna emin olun ..
saygılarımla
kutsaltoprak
aslında evrenin sırrı ve
ne olabilir ki
birazcıkta olsa bilim kurgu sayılır okursanız seviniri.
görüşürüz
O qué
Donan arabalar, donan yiyecekler, evler, hayvanlar ve insanlar.
Çok teşekkür ederim yorumlarınızla "ben buradayım demeniz" çok mutlu edici.
Sevgimle hep.
Dolormin
Sevgili Sinem,
Günün kısa bir kesiti belki de.Çok doğal geçmişsin kağıda.
Eline sağlık.
O qué
saygılarımla
kar dalgası ve başlayan bir kaçış.
umarım gerisinide gelir bu güzel yazının....
elinize sağlık...kutlarım...saygılarımla...
O qué
DİLEK YILDIZI
Bencede bu öykünün bölümleri gelmeli diye düşünüyorum.
şimdiden kolay gelsin size...
tekrardan saygılarımla...
plasebo
Bence oldukça harika olmuş sinem inan çok iyi kurgulanmış ama gelişme bölümü biraz yavan kalmış fakat ilgiyle okudum merak ettim hatta fakat bu gibi öykülerde finalleri bu gibi boşta bırakmak sanırım pek iyi olmuyor gibi. ama yine de çok beğenerek okudum çok . abartısız fazla dalmadan ve sanki seyreder gibi okudum... ellerine sağlık küçük yazar...
O qué
Aslında bu öyküyü bi filmden esinlenerek yazdım . Orada buna benzer bişey oluyordu.
Ama uzaklaşmıyordu, yakınlaşıyordu dünya güneşe.
O qué
bilmem beğenmedin mi ki :s
lacivertiğnedenlik
O qué
lacivertiğnedenlik
O qué
hum peki teşekkür ederim güzel yorumun için canım arkadaşım
Sevgilerr