- 1005 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
3. MEKTUP
Bismillahirrahmnirrahim
Sayın Birsen Güler hanım. Sırkapısı ve benzeri programlar hakkın da yazdığınız yazının uslubunun sert olduğunu belirtmek isterim. Ancak ben aynı uslubla yazmayacağım. Beni hatırlarsanız sert bir uslubla da yazacağımıda bilirsiniz.
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Bu tür programları bende mecbur olmadıkça izlemiyorum ancak kumanda büyüklerimde olduğu zaman izliyorum. Bu tür programları izlemememin nedeni orada anlatılmak istenenleri ya zaten biliyorum yada aşırı hayal perest buluyorum. Oradaki bazı yanlışlıkları sizinle paylaşmak istiyorum.
Birincisi;hemen hemen her bölümde iyilik yapan iyilik buluyor veya kötülük yapan kötülük buluyor. Oysa Allah her yapılanın (iyilik veya kötülük)karşılığını bu dünya da vermeye biliyor. Siz iyilik yaparsınız yaparsınız ama karşılığını bu dünyada almaya bilirsiniz veya kötülük yaparsınız zulum yaparsınız bu dünya da rahat yaşarsınız. Rivayet odurki ilahlık iddiasında bulunan ve israil kavmine büyük zulum yapan Firavun’un birgün dahi başı ağırmamış. Eğer Allah kafirlere veya günahkarlara veya zalimlere -kur’an daki -tabirle sineğin kanadı kadar değer verseydi onlara bir damla su dahi vermezdi. Zalimlerin bu dünyada gerekli cezayı göreceği ümidi ahiret inancını köreltmektedir. Ahiret inancının köreltilmesi yanlıştır. ama o kardeşlerimin bu amacı kesinlikle güdmediklerini biliyorum.
İkinci yanlış ise yine bu tür programlardan olan büyük buluşmada ise insanları cennet veya cehenneme gönderiyorlar. bu kimsenin haddi değildir.
Gelelim doğru olan kısmına;gerçek şu ki bu kardeşlerimiz(-ki gönül den bir kez Allah diyen ve onun için çalışan herkes benim kardeşimdir ve onlara duacıyım) profesyonel iletişimci senarist prodüktör değiller. Elbette ki hataları var fakat onlar Allah rızası için bir şeyler yapmaya çalışıyorlar. aslını isterseniz onlar islami tv yayımcılığın emekleme dönemindeler inşallah ilerde daha güzel şeylere imza atacaklar. Amaçları doğru ama yöntemleri yanlış. amacın doğruluğu yöntemin yanlışlığını unutturuyor. programın yapımcısı yola çıkarken "faydalı olamıyoruz bari zarar vermeyelim" mantığıyla yola çıktıklarını söylüyor.
Sizin avrupa yakasını yaparken ki amacınızın eğlendirmek güldürmek olduğunu düşünüyorum. doğrusunu isterseniz bunda da başarılı oldunuz. ama siz eğlendirmek ve güldürmekten başka hiç bir şey vermediniz. belki insanların zamanlarını çaldınız. Oysa zaman hızla tükeniyor ve ölüm kapımımızı her an çalabilir ve yapacak çok işimiz var. düşünen ve inan insanların ise zamana ihtiyacı var. Sizce avrupa yakasını izleyipte iyi insan olmaya karar veren kimse var mıdır?. Yoktur. Zaten sizinde böyle bir iddianız yok. Para kazanmak istediniz ve kzandınız.Ama sizin eleştirdiğiniz programları seyredip belki küçük çok küçük te bir ihtimal da olsa bir kişi iyi bir insan olmaya karar verebilir. bunun emin olun size de faydası dokunur ama zararı dokunmaz. sizi rahatsız eden şey onların reyting kazanması yoksa iyi birşeylerin yapılmaya çalışılması mı?
Oysa o programları yapanların para kazanmak gibi bir amaçları yok. zaten kazanmıyorlar da. Onun için iyi yönetmen, iyi oyuncu,senarist, çalıştıramıyorlar. Sizin reklam gelirinizin onda birini elde edemiyorlar. O kanalın reklamlarını seyrettiğinizde bunu sizde anlayacaksınız.
Anlatılmak istenen şeyler sizin deyiminizle "yutturulmaya" çalışılmıyor. Açık ve net bir şekilde iyi insan olun diyorlar. Ama iletişim kodlarının düzenlenmesi sizin gibi pek kültürlü ve amerika görmüş bir yazara göre düzenlenmediği için siz yanlış anlamlar çıkarıyorsunuz.
Bir örnekle açıklayayım kod hatasını. bir sosyete insanı veya elit tabakadan biri için kötü beslenme nedir?. yağlı yemekler, kızartmalar, kırmızı et yemek falan.Bu yanlış beslenme insanı zor durumlara sokabilir. Şimdi gazeteden küçük bir haberi aktarıyorum" afrikada her yıl
yüzbinlerce çocuk kötü beslenme yüzünden ölüyor" şimdi burada afrikalı çocukların yağlı yemekler yüzünden öldüğünü düşünüyorsunuz . Hayır afrikalı çocuklar günlerce belki aylarca buğday ununa su karıştırıp kaynattıktan sonra yiyorlar. bu çocuklar gerekli protein vitamin vs... alamadıkları için ölüyorlar. işte iletişimde kod hatası bu. Sizin için kötü beslenme başka anlama geliyor, afrikalı çocuklar için başka anlama geliyor. Yani o programda anlatılmak istenenler sizin beyninizde bulunan kod çözümleyiciler tarafından yanlış anlamlandırılıyor. yani anlayış farklılığı.
Size birşey anlatayım. bir gece uyumadan önce "Allahım bana hayırlı rüyalar göster " diye dua ettim ve uyudum.Gece rüyam da bir örümceğin beni yemeğe çalıştığını gördüm ve bende bir kafesteyim. Gece saat 03 00 de korkuyla kalktım. kendi kendime Allah Allah ben hayırlı güzel bir rüya görmeyi murad ettim . Allah bana korkunç bir rüya gösterdi. bunun hikmeti ne dedim. biraz oturdum sonra hazır kalkmışken 2 rekat da nafile namaz kılayım dedim (normalde nafile namazları anlatmak riyaya girer ama misal diye anlatıyorum).Namaz kıldım ve dua ettim. Sonra içimden bir ses " seni Allah a ibadet ettiren rüyadan daha hayırlı bir rüyamı var" Allah ’şükrettim ve yattım. O rüyadan kazancım olmuştu. Oysa sizin için böyle bir rüya korku ve endişedir.
Bir örnek daha verip bahsi kapatacağım. Geçenlerde "v for vendetta" isimli bir filme gittim. Güzel bir filmdi. Film teoride gelecekte insanların özgürlüklerinin ellerinden alınacağını ve ifade özgürlüğünün , farklılıklar kavramlarının değiştirileceğini insanların tutsak edileceğini öngürüyor. Ve kahramanımız v insanların özgürlüklerini geri verilmesini sağlamaya çalışıyor. Bunun için parlamento binasını , adalet sarayını, televizyon kulesini havaya uçurup başbakanı öldürüyor.
Aslında kodları düzenleyenler burda anlatılmak istenin batı medeniyetinin aslında büyük bir kriz de olduğunu ve bundan çıkış yolu bulamadıklarını aslında demokrasi insan haklarının bir masal olduğunu, iletişim yoluyla doğrunun - yanlış gibi gösterebilineceğini anlatıyorlar.
bunun bir çok batılı mütefekkirin ortak görüşü olduğunu biz lise yıllarında(1995) BİHMED fikir klübünde çok değerli hocam Halil KEMERLİ ’den öğrenmiştik. Filmi bu Bakış açısıyla izledğimizde maskeli adamın neden parlemento binasını, adalet sarayını,tv kulesini, havaya uçurduğu daha bir anlam kazanıyor.
Ezcümle (özetlersek): sizin birkaç senedir rastladığınız bu tür programlar hiçbir sakıncalı gruba girmiyor. Bu programlarda oynayanlarda en az sizin kadar oyuncu.
"doğru dürüst oyuncu yok " sözü biraz haksızlık olmuyor mu.
Ayrıca mufazakar kesim "bilmem ne" hazretlerine adak adamaz. Allahtan başkasına adanan adaklar küfürdür. Ayrıca biz kimsenin bahçesinde altın falan aramayız. siz anlatılmak istenenleri anlamamışsınız. bu tür programlar mecaz kullanılarak anlatılmak istenen ler anlatılıyor. Biz Ahfeş ’in keçisi miyiz ki her anlatılana inanalım.
iyilik yapan iyilik bulur amerikan kökenli karma felsefesinin savunduğu bir fikirdir.. ayrıca sizin tabirinizle "bu zırvalıklar" dini ve ahlaki konularda yol gösterici olma iddiasında değildir. Elbette ki insanlar inanmıyorsa ve iyi biri olmak istemiyorsa onlara zorla bir şeyi benimsetemezsin. Örnek Birsen Güler.
Çok yanıldığınız bir noktaya değinmek istiyorum. "yoksul ve muhafazakar kesim................................ bir yerden gelecek süpriz serveti bekliyor.
Şunu iyi bilin ki biz yanlızca Allah korkusu ve cennet ümidi ve cehennem korkusuyla yaşar. Yanlız Allah ’a ibadet ve yanlız ondan yardım isteyen rızkın helal olanını alıp haram olanından sakınan insanlarız. biz bizim peygamberimizin (salat ve selam onun üzerine olsun) buyurduğu gibi: "hiç kimse elinin emeğinden daha hayırlısını yememiştir." gerçeğiyle çalışrak üreterek neslimize helal lokma yediriyoruz.
Evet huzur ve ümit buluyoruz. İmanlı olduğumuzdan ibadetimizden dolayı ümitliyiz.
Ümitliyiz zalimlerin bir gün muhakkak surette belki dar-ı ukbada ama muhakkak surette zulumlerinin karşılığını bulacağını ve Allah’ın müntekim sıfatıyla onlardan intikam alacağını biliyoruz ve onun için ümitli ve huzurluyuz.
söyleyeceklerim bu kadar bu arada ben sadece fikirlerimi söyledim muhafazakar kesimde benim gibi düşünmeyenler olabilir ayrıca o kanalın mensup olduğu cemaate müntesip de değilim
baki selam eder size yüce Allah ’tan mağfiret hikmet ve hidayet niyaz ederim.
Muhammet Hanefi TAŞKIN
Yaylacık köyü/nilüfer/Bursa
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.