- 674 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
KORSAN
Korsan taksici yasası 31 Mayısta yürürlüğe girmesinden sonra ağır para cezaları kesilmeye başlamış.Bundan rahatsız olan korsan taksiciler"Alternatif Ulaşımcılar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği" çatısı altında birleşmişler..Derneğe bir ayda 550 kişi üye olmuş.Korsan taksici olmayanlarda haklı, korsan taksici olanlarda haklı.Adam emekli olmuş korsan taksicilik yapıyorsa vardır elbet bir sebebi..Gençlerde iş bulamayınca ne yapsınlar...
Bakın birde korsan okuyucular var. Nasıl mı?Ben takip ettiğim yazarların yeni kitaplarını çıktığında verir paramı alırım..Hiç mi? korsana denk gelmiyorum şimdi boş verelim onu...Bu kitapları almamı bekleyen, korsan okuyucular var..Hatta bazı kitaplarımı daha ben okumadan bir çok kişi okur.Kitaplarımın ön kapağımın arkasına,"Okuyucu kardeşliği " diye başlık atarım.Her okuyan oraya adını yazar.Geçen gün Elif Şafak"ın "Baba ve Piç" kitabı elime geçti.
Tam yirmi üç kişinin adı var kitapta.Şimdi bunlar korsan okuyucu olmuyor mu?Gitsinler alsınlar kitabı..Emeğe saygı nerede kaldı...desem de,geçen hafta aldığım iki kitabım ev de yok.Beni de suçlarına alet ediyorlar..
Bir de korsan kuaförler var..Bir bakarım eşimin telefonu"Bak,akşama düğün var.Davetiye yeni elime geçti, gitmemek olmaz tamam mı?"Dedi mi itiraz yoktur demektir...Haydi bakalım şimdi ben bu saçlarla ne yapacağım zaman da yok..zaten kıvırcık,eskiden olsa jöle sürer savururdum.Kabarmasınada aldırmazdım...ama şimdi olmuyor.Hemen Hayriye gelir aklıma.hayriye kuaförlük işini bilen ama evde çalışan biri.Telefon açarım"Korsan kuaför hayriye bizim eve gelsene acele" derim hemen gelir..on beş dakika içinde benim saçlarımı örer ben de derli toplu olurum.Ben korsan kuaför Hayriyeyi çok seviyorum.Olmazsa olmazlarımdan...
Arz talep olduğu sürece korsanlığın önüne geçmek zor gibi görünüyor bana...
YORUMLAR
efendim sizlerde korsana meylediyorsanız söylenecek sözün yazılacak yorumun hiç bir anlamı yoktur bence saygılarımla selamlar
sareyaprak
bekir odaci
Güncel bir meselenin farklı alanlarda bir yazı ile anlatımı çok güzeldi.
yazı kendini okuttu.
Konu seçimi ve işleyiş bir o kadar güzelanlatılmış.
bu yazıyı okyunca hani gazetelerin iç sayfalarında biraz mizah katılarak güncel olayların yorumları yapılır ya onları hatırladım.Çokda benzerlik var.
kutlarım kalemi.Başarılar.
sareyaprak
Bana en ilginç gelen korsan taksicilerin dayanışma derneği kurmasıdır...
Korsan taksicilik bana şu elektriği kaçak kullananların faturalarını da namuslu vatandaşların ödemesini anımsatır.
Yani korsan taksiciler vergi vermezler, taksi plakası almak için gerekli işlemleri yapmamışlardır ama bunları yapan gerçek teksicilerin gelirlerine ortak olurlar.
Aslında bir nevi hırsızdırlar...
Düşünebiliyor musunuz, bir gün çıkıp da hırsızlar da dayanışma derneği kursunlar...
Veya kaçak elektrik kullananlar...
Hak aramak adına tabi ki(!)
sareyaprak
Korsanlık konusu tartışma götürmez bir haksızlıktır... Emeğin gasp edilmesidir ve bu ülkede tırnak çakısını gösterip "bana bir simit alıver şuradan lo!" diyen adam gasp suçu işlemiş kabul edilerek yirmi yıl hapse mahkum edilmekte, ama hırsızlık yoluyla gasp işleyenlere zaten göze alıp tedbiren bir köşeye ayırdıkları para cezalarını (onlar devlete rüşvet, diyorlar) ceza olarak kesmekle yetiniyorlar...Korsanlık konusu, mafiadır, terördür, çünkü teröre kaynak oluşturmaktadır. Sahte kitap, sahte CD alıcılarının çoğu bilir, ya da aklından geçirir, ya da benim gibi birilerinden duyarlar bu gerçeği, ama üç kuruşluk menfaatleri uğruna onlara kaynak ayırmaktan aymazlar, utanmazlar; SIRF BU NEDENLE BU MEMLEKETTE TERÖR ÖRGÜTÜNE SİLAH TEMİNİNDE KATKI YAPAN PEK ÇOK VATAN HAİNİ MEVCUTTUR...selamlar, saygılar
sareyaprak
Kemnur
sareyaprak
korsan kitap satan tezgahların ne kadar kalabalık olduğunu..Peki o halka ne demeli..neyse nasıl olsa E kitaplar çıkmaya ve kullanılmaya başladı..kaset cd satışları çok az..çünkü herkes internetten o işi hallediyor aslında oda ayrı bir sorun valla bunun içinden çıkmak mümkün görünmüyor...saygılar...
Sevgili Arkadaşım.
Bence de çok önemli bir konuya parmak basmışsın.
Korsan taksiden başlayalım:
Bir taksinin ticari taksinin plaka bedelinin 800-900 bin yani eski tabirle 800-900 mİlyar lira olduğu bir memlekette taksisi ile insan taşımacılığı yapmak isteyen vatandaşa korsancılıktan başka alternatif kalıyor mu?: Devlet önce bu rezaletin, bu kapazeliğin, resemen tecavüz olan bu taksi plakası olayının üzerine gitmeli . Düşünün ki artık çok çok zengin para babaları ne altına ne dolara para yatırmıyorlar. Senelerdir en karlı yatırım aracı ticari taksi plakası.
Korsan Kitap olayı: Bu konuda sanırım en çok mağdur olan kişi Turgut Özakman oldu...Onun ''Şu Çılgın Türkler'i '' korsan rekoru kırdı...Eee normaldir Kitapçıda 20 Tl...Korsanda 5 Tl olunca...Benim anlamadığım bunu 5 Tl ye satan Korsan da para kazanabildiğine göre neden 5 Tl ye satılmaz da 20 Tl ye satılır...Ha bandrol, vergi, kitapevi ücreti filan tamam da en fazla olsun 10 Tl değil mi? Neyse...Ekonomiden çok da anlamadığım için bu konuda fazla yorum yapmayacağım ama...Korsan okuyucu olayı ülkede çok yaygın. O yüzden de çoğu zaman ben bile ''Efendim kitap okumuyoruz '' diye ahkam kesiyorum...Yok efendim..Biz millet olarak kitap okuyoruz ama opara verip satın alarak okumuyoruz...Bir vatandaş alıyor en az yirmi kişi okuyor o kitabı. Tabii ki kitap okuma oranıu satılan kitapla belirlendiği için oran çok düşük çıkıyor..Oysa o oranın en az on katıdır bizdeki kitap okuma oranı. Yani %8 değil %80...
Valla korsan kuaförlük...İyi fikir...Hiç aklıma gelmemişti...Bizim mahallede açmak lazım...Yahu bizim mahallede erkek saç traşı 25 lira...Ümraniye Merkez'e çıkınca 5 lira...Kafa aynı kafa, saç aynı saç o halde nedir bu aradaki uçurum....Ne olacak bizim mahelle sosyete mahallesi...5tl ye traş olurlarsa adamların klası sarsılır...Onların klası yüzünden de biz varoş tabaka mecburen Ümraniye merkezdeki berberlere gideriz...Hem zaten bizimkiler adlarına ne kadar ''Kuaför '' deseler de aslında berberdirler...Kuaför ise sosyeteye hizmet veren berberlere denir...Bayanlarınki ise her kesimde kuafördür sanırım.
Yok yok iyi fikir bu korsan kuaförlük...Bizim mahallede açmak lazım.
Selam ve sevgiler.
sareyaprak
sami biberoğulları
sareyaprak
sami biberoğulları
Arz talep olduğu sürece korsanlığın önüne geçmek zor gibi görünüyor bana...
güncel bir konuya değinmişiniz
kutlarım selam ve sygılar...