- 2970 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARKADAŞ VE DOST OLMAK
“ İyi bir arkadaş olabilirsen, her zaman iyi bir arkadaşın var demektir “.
İnsanın, hayatta karşılaşabileceği en tehlikeli seçimi arkadaşıdır bana göre. Hayatının en değerli zamanlarını geçirebileceğin, birlikte bir şeyler paylaşabileceğin kişidir arkadaş. Arkadaş olmak hiç de kolay değildir aslında. Ayaküstü muhabbetlerin aranan adamı arkadaş olamaz, ya da birkaç gün önce tanıdığın bir kişi de arkadaş olamaz. Arkadaşlık çok zor bir müessese, zaman ister, yüreklilik ister, sevgi ister, güven ister, bağlılık ister, fedakarlık ister, her önüne gelen bir kişi arkadaşın olamaz.
Eğer birileri seninle çıkar için arkadaş oluyorsa uzak dur. Sevgili babamın bana bir lafı vardır, hiçbir zaman unutmam, unutamam, bak oğlum der, “eğer arkadaşının cebinde gözü varsa, o senin arkadaşın değildir ”. İyi gününde yanında olup ta, kötü gününde hatırlamayan arkadaşı neylesin gönül.Arkadaşlık öyle bir şey ki, insanı rezil de eder vezir de. Eğer ki arkadaşının ailesini biliyorsan ve tanıyorsan, o senin en iyi arkadaşındır. Ailesini tanımadığın bir kişi senin geçici arkadaşındır. Geçici arkadaşlıklar hiçbir zaman sağlıklı değildir. Toplumun kabul etmediği ve vuku görmediği kişilerle arkadaşlık kurmak ta doğru değildir. Arkadaş dediğin seni en iyiye en güzele götürendir. Seni pisliğe ve bataklığa sürüklüyorsa ondan uzak dur, kendisine faydası olmadığı gibi sana da faydası olamayacaktır. Arkadaş dediğin derdini, kederini paylaştığın, senin kahrını çeken kişidir.
“ Arkadaş, ne yapacaksan yap bana kabul, canım sana feda olsun, yeter ki yere düşmesin yüzüm “.
Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.