ANLAYANA
Hayat akıp giderken avuçlarımdan,ne dur diyebiliyorum ne de yeniden başla.Diyemiyorum çünkü biliyorum olmayacağını,olmayacak duaya amin demek gibi bir şey olsa gerek.Gerçi hiç de düşünmüş de değilim ya hani dur dediğimde duruverse neler yaparım ya da yeniden sıfırdan başlamak istediğim de.....Hani dilek kapısı açık olurmuş ya bazen,öylesine saçma sapan bir şey dilediğimizde,hiç olmaz dediğimiz şeyler birden bire oluverir kendiliğinde ve şaşar kalırız.Keşke başka bir şey dilesydim deriz hemen ardından.Tuhaf çok tuhaf hem de şimdi bir on yıl ya da onbeş yıl öncesine dönsem neler yapardım,neleri değiştirirdim hayatımda deriz çoğumuz.Ama eminim ki dönsek bir çoğumuz da hiç bir şeyi değiştiremeyiz her halde yine aynı tass aynı hamam.Sabah kalk işe git akşam gel yat,uyu sabah yine kalk işe git akşam yine gel uyu.Rutin bir koşuşturmaca içerisindeyiz.Ne için???
Hayalindeki araba,ev,çocukların geleceği,borçları ödemek ya da emekli olmak....Tabii olabilirsek.Ben de çooook hayal ediyorum mesela tam on beş yılım var emekliliğime.Belki azdır çoğuna göre göz açıp kayana kadar geçer der kime söylesem.Ama ne çare daha üstüne bir on beş sene daha yaşımı beklicem.Tabii Allah ömür verir de yaşarsam şayet...Nasıl bir hayat,nasıl bir düzendir bu süregelen anlamıyorum.İsyan etmiyorum.Çok şükür işim var en azından sabah kalktığım da bugün iş bulabilecekmiyim demiyorum.Ama düşündükçe çıldırıyorum neden diye?Ben sigortalıyken sigorta hastahanesinde bir muayene olmaya 5 tl ücret veriyorsam.Ve yine ben sigortasız insan bir ilacı 9tl ye alırken ben muayene oldum die aynı ilaca 10 lira veriyorsam nerde kaldı benim sigortalı olmamın avantajı.Hani ya benim maaşımdan sigorta pirimi kesiliyor ya,hani ya benim üç kuruşluk maaşımdan beş kuruş vergi kesiliyor ya.Açlık sınırının altında milyonlarca insan yaşarken 300 grlık ekmeği 250 gr’a düşürüp bir de üstüne hala 70 kuruşa ekmeği sattırıyorsa benim yetkilim.Bir de üstüne üstük kalkıp hiç utanmadan 4 çocuk yapın diyor.Eee çocuk yapmak kolay beş dakkalık iş ya sonrası,bana ne vaad ediyor bakıyor mu benim çocuklarıma ya da bakıcak mı hayır.Ya zaten bu hayat şartlarında kadınlar eşlerine destek olabilmek için,çocuklarını daha rahat yaşatabilmek için çalışmaktan çocuk yapmaya vakitmi bulabiliyorlar allasen.Yazıkdır günahdır ya insan biraz elini vicdanına götürür.Çocuğuna bakıcak insan yoksa bir kadının çalışması kadar zor bir şey yoktur.Tut ki iş buldu asgeri ücret 750 bakıcı parası 650....100 lira için mi çalışacak bu insancıklar.Kaldı ki bu bir çocuk çocuk arttıkça bakıcı ücreti de arttırıyor...Eee bu ne perhiz bu ne lahana turşusu....Benim maaşıma verdiği 60 liralık aile geçim indirimi ve 5 liralık çocuk parasınlamı bakıcam ben 4 çocuğa???Laf....Bekara karı boşamak kolay tabiii...Aldığı milyarları paylaşsınlar bakalım fakirlerle olmazz olur mu hiç.Olması gereken biz eşşek gibi çalışalım.Keriz gibi soyulalım.Çok iş az maaş.....
Üniversite,üniversite diyorlar.Benim ülkem de ilkokul mezununu bile sen kalkıp daha halen çoğunun ne bakanı bile olduğunu bilmediği bakanlığı layık görebiliyorsan,üniversite mezunu olmasına gerek yok ilkokul mezunu bile olabilir aklı çalışsın yeter diyebilyorsan,peki neden?Neden her yıl milyonlarca insan üniversite sınavına giriyor.Deli gibi paralar akıyor bu sınavlar için nerde...Yok arkadaşım yok hayat herkese acımasız değil hayat sana,bana...Senin benim gibilere acımasız...Zengin ana babanın çocuğu olsaydın,sen de benim gibi düşünüyo olmazdın.Ya da ben zengin olsaydım şu an bunları yazıyo olmaz,borsayı takip ediyor olurdum bu saatte...Fazla konuşmak da suç bu ülke de Allah mahafaza ergenekon diye alıveriyolar adamı yaka paça....Sanırım ben de daha fazla konumayacağım,Çünkü konuşursam yarın sabah belki benim de kapım da iki polis bitiverir neme lazım.Sanırım ben de herkes gibi aman bana dokunmayan yılan bin yaşasın deyip,kaderime boyun eyicem ve .................