- 3581 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
GÜL BAHÇESİ
Burası edebiyat defteri olunca düşünce çeşitlerinin zaman zaman ya şiirle ve ya deneme, makale türü yazılarla dile getirildiği yerdir bu güzel mekan .Bu güne kadar okuyabildiğim kadar yazı ve şiir okudum.Dikkatimi en çok çeken noktalardan bir tanesi hiç yorum almamış sayfalar zaman zaman kendi kendime sordum neden bu sayfalara hiç yorum yapılmamış .. o kadar güzel şiirler okuyorum ki gerçekten şaşkınlığımı bir zaman üzerimden atamıyorum ..kalemi ,kelamı şiirdeki vurgular ,ölçü vs ne ararsınız var ama bir Allah kulu girmemiş o gül bahçesine ve ya görmemezlikten gelerek çekip gitmiş.
Bazı sayfalara giriyorum şiir sıfır çekiyor ama inanılmaz yorum... bunu anlamış değilim Sitede yayınlanan günlük şiirlerin okuma sayısına bakıyorum sayfadaki yorumlara bakıyorum beni bir gülmek alıyor niçin mi..? millet profil meraklısı şiirle ilgilenen yok gibi zaman zaman dostlarımızdan duyuyoruz şiirimi yayınlıyorum şiirimin altında ziyaretçilerin isimlerini görüyorum ama niçin yorum yok ..bunu bilmek istiyorum .. bu düşünceye katılmamak mümkün değil. Bazımız duygu ,bazımız şiirin tekniği iyi ve ya kötü varsa şairimizin şiirdeki sıkıntısı kırıcı olmadan bir kaç cümleyle dile getirelim.Güzelse tebrik edelim her şey paylaşılınca güzel .
Gereksiz didişmelerle sitede cadı kazanı kaynatarak bu bunu demiş ,şu şunu yapmış deyip zaman kaybedinceye kadar gerçekten şiirle meşgul olmak en güzeli olsa gerek.
Burası bir gül bahçesidir her şairin bahçesi ayrı bir güzellikte kokar o bahçeleri sıkça ziyaret etmekte fayda var sıkça ziyaret edilmeyen gül bahçelerini diken ve çalılıklar bürür .Acemi olan bizlerden tutun da usta olan şairlerimizin sayfalarına varıncaya kadar hepsinde az çok emek var her şairin ve yazarın bilgisi nisbetinde.
Hak edilen sayfalar hak ettiği övgüyü almalı ve zayıf olan kalemler de usta kalemler peşinde olmalı utanma sıkılma gibi düşünceleri bir tarafa bırakarak anlaşabildiğimiz hocalarımızla karşılıklı fikir alış verişinde bulunabiliriz .Ben şahsen bunu yapıyorum ve onların yardımlarıyla gurur duyuyorum bu vesile ile kendilerine teşekkür ediyorum.
Emek verilmeyen şiirlere de kesinlikle alkış tutmama taraflısı olduğumu açıklamak isterim.
Burası sohbet yerinden ziyade gerçekten kalemlerin topluma parlak fikirler sunacağı onların dertleriyle derleneceği sevinçlerini paylaşabileceği sosyal paylaşım sitesi olmalı.
Gerek yazı gerekse şiirlerle ışık tutmalıyız topluma..
Birselamver25 /İST/2012
YORUMLAR
Melda Kızım, bazı şiirlere yorum yazılmamasının nedeni muhtemelen şairin favori üye listesi olmamasıdır.
Diğer bir neden şu olabilir ki, şair kimsenin şiirine yorum yazmıyorsa başkaları da onun şiirlerine yorum yazmaz.
Yorum yazmak karşılıklı bir alışveriş değilse de insan insan oğlu emeğine karşılık bekler. Başkalarını bilmem ama bir şiiri okuyup uygun bir yorum yazmak bayağı zamanımı alır benim. Şiiri anlayıp, şiirdeki duyguları yaşamak gerekir ki yorum yazılabilsin. Hatta şiirdeki yazım hataları bile gözümden kaçmaz, zaman zaman şiir sahibini bu hatalar konusunda uyarırım.
Böylesine emek sarfetmişken o kişiler benim sayfama uğramazlarsa elbette ki benden aynı duyarlık beklenemez...
Anlattığınız konulara aynen katılıyorum değerli arkadaşım.
Bir kaç gün önce,(Şaire yazık) şiirimle aynı konuyu dile getirdim.
Siteye yeni gelmiş bir şair arkadaşın şiirini okuyorum.Şiir,ölçülü,kafiyeli ve çok anlamlı yazılmış.
Okuyup yorum yazan 1 veya 2 kişi.Bu arkadaşımızın morali bozulmaz mı?
Oysa ona destek olmamız gerekir.
Sitede kullanılan ölçü ve tartılar bozuk maalesef.
Esen kalınız...
Birselamver25
BİR SIKINTI VAR ORTADA .. HALLEDİLEMEYECEK SORUNLAR DEĞİL DİYE DÜŞÜNÜYORUM .. SAYGI VE SELAMLARIMLA BİZ GENE ÇAĞRIMIZI YAPALIM SAĞLIKLI YORUMLAR İSTİYORUZ ( BOL ALKIŞ İSTEMİYORUZ ) ...ŞAHSEN BEN BUNU BAŞARDIM ARKASI GELİR İNŞALLAH DİYORUM .
Site gerçeklerine parmak basan çok önemli bir konuydu yazınız..
Benzer sorunlarla hepimiz karşılaşıyoruz..Kimse mükemmel değil..
Önemli olan kendini bilmektir..Emeğe saygı herşeyin önündedir..
Değerli şair ustalarımızın katkılarını ben de beklemekteyim..
Umarım istediğimiz yönde gelişir davranışlar arkadaşım..
Duyarlı ve yerinde tespitleriniz için teşekkür ederim..
Selamlar İzmir'den..
Nedendir bu çekişmeler nedendir çekememezlikler.Bazen düşünüyorum Bu siteler birer imtihan yerimidir yoksa bazılarınca insanlara sorguya çekme yerimidir.Neden hepimiz bir Bütün olamıyoruz.Özelllikle Öğretmenlik yapmış edebiyatla ilgili arkadaşlar neden bilgilerini dobra dobra paylaşmazlarda hep eleştiri hep eleştiri.Şimdi burası insanların kendi yürek akıntılarını kaleme alıp ortaya koyduğu edebiyat sitesi.Herkes birbiriyle dost arkadaş olsa,birbirlerinin açıklarını kapatsa kötümü olur iyimi olur.Aretık ben düşünemiyorum. Böyle bir yazıyı ele aldığınızdan dolayı Tebrik ederim.
maalesef çok haklısınız.
şairlğin köşesine gelememiş ben dahi okuduğum ve gözlemlediğim eserlerde aynı sıkıntıları görmekteyim.
dile getiren kaleme teşekkür ederim.
Toplum öyle bir haldeki,sokakta dolaşan yalaka ve yalancılar,evlere saklanmış,güzel ve doğru inanlar.
bu durum toplumda tüm kurumlara ve genel anlayışa yansımış
ne demek istediğim anlaşıldı sanırım.
Bu güne kadar okuyabildiğim kadar yazı ve şiir okudum.Dikkatimi en çok çeken noktalardan bir tanesi hiç yorum almamış sayfalar zaman zaman kendi kendime sordum neden bu sayfalara hiç yorum yapılmamış .. o kadar güzel şiirler okuyorum ki gerçekten şaşkınlığımı bir zaman üzerimden atamıyorum ..kalemi ,kelamı şiirdeki vurgular ,ölçü vs ne ararsınız var ama bir Allah kulu girmemiş o gül bahçesine ve ya görmemezlikten gelerek çekip gitmiş.
BU TİP SİTEMİ ÇOK DUYUYORUM HATTA ŞİİRİ VE ANLATIMI HOŞ OLMAYAN (BENİMKİ GİBİ) KİŞİLERDE BUNDAN ŞİKAYETÇİ
HOŞ TAMAM YAZILSINDA BURDA HER GÖNDERİYE BAKMA ŞANSI YOK. İKİNCİSİ HERKES KENDİ ŞİİRİDE OKUNSUN GÖRÜLSÜN BİR ŞEYLER SÖYLENSİN İSTİYOR İSTER, SEN YAZ O SANA YAZAZSa bir iki dayanırsın üçüncüdee ister istemz sana yorum yazanlara cevap yazayı sonra onların şiirlerine bende yorum yazayım ki oda okunmaya muhtaç bekler derken başka şiirlere vvakit kalmıyor. üstüne üslük birde favori listesi yapıyoruz mecburen kaçırmamak için anca onlara vakit kalıyor .. emek vermek güzel lakin herkes kendine göre emek veriyor. hatta hatta begenmedigimiz benim şirler gibi olanlar daha çok emek veriyordur neden çünkü acemi şairiz. öteki usta, kalemi aldımı döküyor maşallah.
yazınızın bu kısmı ile iktifa edeyim güzel bir yazı yüreginize sağlık kaleminize bereket.
Aylarca yıllarca şiirlerimde bunu anlatmaya çalıştım can kardeşim.
Çoğunun şiirle, şâirlikle alâkası yok, yaptıkları şey emek verilmemiş üçbeş dize karalamak, sayfa sayfa gezerek birçok şiire yalandan iltifatlar düzmek, favorisine almak ve bazen alenen kendi şiirine davet ederek yorum toplamak ve yazdıklarına karşılık aldığı yalan övgülerle kendini avutup egolarını tatmin etmek.
Bu sebeple bu tür alışverişlere girmeyen ama emek emek şiir işleyen pek çok ismin sayfalarının üstü yani şiir bölümü doludur ama altı, yani yorum bölümü boştur.
Dikkat edersen bazı isimlere her sayfada rastlarsın, iyi kötü bakmaksızın her şiire yorum yazarlar.
Ama bazı isimlerin yorumlarını öyle her sayfada göremezsin, onlar doğru zamanda doğru yerdedirler.
Bence az bulunan şeyler her zaman daha değerlidir.
Bu sebeple öyle her sayfada boy gösteren insanları ciddiye almam, ama az ama hak eden şiirlere yorum yazan insanların yorumları kıymetlidir benim için.
Bak meselâ günde seksen yüz sayfada resmini gösteren isimleri benim sayfamda göremezsin, çünkü yazdıklarımla onların yüzlerine ayna tutmuşumdur ve hoşlarına gitmemiştir gördükleri resim, riyâkarlıkları yüzlerine vurulmuştur çünkü ve bilirler ki Çetiner öyle bedavadan yorum dağıtmaz.
Önemli bir konuyu güzel işlemişsin, emeğini ve yüreğini kutlarım kardeşim.
Selam ve sevgimle.
Birselamver25
SAYGI VE SELAMLARIMI SUNUYORUM
derdi olan deva diler!
kimin derdi varsa devayı diliyor
derdi olmayan (şiir derdi, sanat derdi, kalite derdi v.s) gönül eğlendirir ego tatmin eder.
sayfama gelenlerin sayfalarına uğrarım
hataları varsa bazen mesajla bazen de açıktan yazarım..
konu ne biliyor musunuz?
şairlik nedir bilmeyenler dahi kendilerini şair sanırlar
oysa şairlik bir yetenektir
herkeste olmaz
zorlamayla şair olunmaz
bunu kabul etmeli yazamayan
ayıp bir şey de değildir..
en çok kızdığım şeyde yazdıkları beşpara etmeyenlerin ortalıkta fink atması
adam üniverste bitirmiş ama imla hatalarını bile bilmiyor..
laf ettiğiniz zaman günah işlemiş oluyorsunuz
dert mi ararsın?
çoookkk
paylaşıma teşekkürler
Birselamver25
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM HOCAM ŞEREF VERDİNİZ . YORUMUNUZ TAM BİR YAZI KONUSU OLDU.
SAYGI VE SELAMLARIMLA
O kadar önemli bir konu ki.Tespitleriniz yerli yerinde.Falanca beni ziyaret etmiş sayfama yorum bırakmış beni favorilerine eklemiş.Eh bari ayıp olmasın ona misliyle davranayım mantığı hakim hemen hemen pek çok şiir sitesinde.
Her şiir, yazı, makale, hikaye öykü neyse bir emek ürünüdür.Kişi onu hazırlamak için zaman harcamış kafa yormuştur.Belki çok güzel olmamıştır ama illa ki emek verilmiştir.O emeğe karşı bir teşekkür gerektiği kanısındayım.
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum.Böyle konuların sık sık gündeme gelmesi taraftarıyım.
Var olsun yüreğiniz.
Sağlıcakla.