- 559 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YANLIŞLAR :II
Y A N L I Ş L A R : ıı
Türk kökenli şair ve fikir adamı Mevlâna şöyle der: " Yine gel,yine gel,her ne olursan ol yine gel. İster kâfir,ateşe tapan,putperst ol yine gel. B izim bu dergahımız ümitsizlik dergahı değildir. Yüz defa tövbeni bozmuş olsan da yine gel."
Bu meşhur sözü bazıları (ama özellikle dindar geçinenler) gerektiği yerde kullanırken hep , işlerine geldiği için yanlış yorumlarlar. Derler ki : " Mevlâna bu sözleri ile ırkçılığa karşı çıkmıştır,hangi soydan olursan ol,yine gel demektedir." Yalanların en büyüğü bu iddia !...
Açıkça görüldüğü gibi cümlenin içinde tek bir yerde ırk ve soy kelimesi yoktur. Kendisi Türk olduğu için ,dergahına çağırdıklarına "Hangi dinden ve inançtan olursan ol,gel..." demektedir. Zira Türk’lerde önemli olan soy’dur inanç değildir. Mevlâna bu sözünde hangi inançta olursa olsun herkesi davet etmiştir ama, hangi soydan olursa olsun dememiştir ve soy birliğine olan inancını açıkça belirtmiş oluyor...
Buna rağmen bizdeki malum çevrelerin gerçekleri nasıl çarpıttıklarına güzel bir örnektir...
YORUMLAR
Dinimiz belli bir zümreye gelmemiştir.Cihan şümul bir dindir...Hatta Peygamber Efendimiz de bir hadisi şeriflerinde;''Ben arabım, fakat arab benden değildir''Buyurmuştur...Burada İnançlı olmayan bir çok Arap olduğu vurgulanıyor bir yerde...Dinde Irkçılık yok...Tövbe eden her k...esimden insana açık...Mevlana da bunu vurgulamıştır zaten...Hiç bir insan takvada ayrımcılığa tabi tutulmamıştır...
şaşırtıcı bir yorum. fakat sizi destekler nitelikte bir söz dizimi de görülmüyor. 72 milletle haşır neşir bir anadolu mozayiğinde yorumunuz derya misali geniş bir insana sınır çizmek olmuş. "her ne olursan ol yine gel" fazla söze gerek yok. "dindar geçinenler"e bakmayın o ayrı.