GAVURUN GÖZÜYLE TÜRKİYE
Yıl 2009 yer POLONYA.
Üniversite eğitimi için gittiğim bu ülkede yaşadıklarım,gördüklerim,duyduklarım beni her ne kadar mutlu ederse etsin yinede bazen çok üzüldüğüm zamanlar oldu.Mutluluğumun da üzüntümün de tek sebebi TÜRKİYE CUMHURİYETİ vatandaşı olmaktı.
Ortalık kebapçı kaynıyor.Onların gözünde esmer olan herkes Arap.Peki farkımız neydi ?
Polonya’da hırsızlıklarıyla,pislikleriyle,çapkınlıklarıyla,çıkardıkları kavgalarla meşhur olan Araplar sayesinde hepimiz birer pis Araptık.Gece kulüpleri bile içeri almıyordu bazen Türkleri kavga çıkarırlar diye.Asıl sorun o insanlarla aynı dini paylaşıyor olmak.Benim Araplara karşı kötü bir niyetim yok ancak Polonya’da ki yaşadığım sorunların hepsi Araplar yüzünden olunca doğal olarak sinirlerime hakim olamıyordum.Bir gün bar’da bira içiyorum.Bir Polonyalı kız geldi yanıma,tabi bende kirli sakal var hemen Arap damgası yiyebilecek durumdayım,bir anda bana şunu sordu;
- Sen Müslüman değil misin ? neden bira içiyorsun ?
Aslında haklı.Günah.Ama kızla sohbet ettikten sonra anladım ki eski sevgilisi Arapmış.O kadar aşırı dinci biriymiş ki , kıza baş örtüsü giydirmek istemiş.O yüzden gözünde canlandırdığı TÜRKİYE’de kızların başı örtülü,erkeklerin hepsi sakallı,bira bile içilmeyen,mini eteğin suç ilan edildiği bir ülke.Ben bu tarz olayı çok insanda yaşadım bu sadece içlerinden bir tanesiydi.Peki bu insanların gözünde biz böyle isek,turizm nasıl patlıyor ?
Cevabı basit. Yurt dışında yaşayan cemaatçi kesim ve Araplar sayesinde aşırı dinci bir ülke gibi olsak da , her yaz ucuza harika tatil yapılabilecek tek ülke de TÜRKİYE.İnsanlar geliyorlar ülkemize , görüyorlar hiç bir şey söylendiği gibi,bilindiği gibi değil,hemen aşık oluyorlar ülkemize.Ondan sonra " Ben Türkiye’ye hayranım,her yaz geliyorum".Ülkemize o kadar çok aşık insan var ki,Milli takım formamızla dolaşan çok insana şahit oldum.Ve gördükçe gurur duydum.Yeri geldi Türk olduğum için mutlu oldum gurur duydum,yeri geldi üzüldüm,sinirlendim.Bir taraf dinci tanıtırken ülkemizi başka taraf modern tanıtınca,milletin aklı allak bullak olmuş bunu anladım.
Her ne kadar gavurun gözüyle dinci TÜRKİYE olsak da,ülkemizi doğru tanıtırsak bazı şeyleri daha rahat aşarız.Çünkü biz AB için can atıyoruz,AB bizim için can atıyor. Değerlerimizi göz ardı etmeden,yaşadığımız ülkenin ne kadar modern olduğunu tanıtmak şart,bunu bildim, bunu gördüm.
YORUMLAR
Değerli arkadaşım, farklı inançlardaki toplumları kafalarımızda ki ön yargılarla değerlendirmek yanlış olur. Bu nedenle "Gavur" sözünüzü doğru bulmuyorum. Elbette ki Avrupa toplumları bizlerden farklı, inanç, kültür gibi. Hatta ekonomik olarakta. Kalemler her zaman insan sevgisine hizmet etmeli diye düşünüyorum.
bkomurcu
Dediklerinizin çoğuna katılıyorum yalnız. AB konusunda hemfikir değilim. Aslında biz AB için can atmıyoruz çünkü bizim fazla bir karımız olmayacak sadece vizesiz avrupa ülkelerini gezebileceğiz. Peki AB'nin bizden neler sağlayacağını düşünelim. Ağır sanayi, ekonomik sömürü, müslüman desteği vs. Özgürlük diye bakıyoruz ama özgürlüğümüz AB'ye girersek daha da kısıtlanacak..