- 675 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ORADAN BURADAN
Dünden kafama takılanlar var.Bu gün kendi kendime çözüm arıyorum;ama bulamıyorum.Şu Kuran yakılma meselesi.Hep birlikte toplanıp pankart taşıyıp bağırıp protosta ettiğimizde Kuran yakılmayacaksa, tamam yapalım bunu emin olun büyük bir çoğunlukta katılır.Bence bu olay bütün İslam aleminin davası olmalı ve güç oluşturulmalı..Hükümetler nezdinde girişimlerde bulunulmalı..kalıcı çözümler aranmalı.Kutsal değerlere saldırılar ağır suç kapsamına alınmalı…Bence bu da çözüm olmayacaktır.Valla adamlar korsan televizyon kurup gözümüzün içine baka baka Kuranı yakıverirler.. ve nereden yayın yaptığını da bulamayız..Aynen siyasetçilerin porno kasetlerinin dağıtıldığı ip numarasını bulamadığımız gibi.Savaşalım o zaman onlar bizi biz onları öldürelim..Değer mi ya bir iki haddini bilmezin yaptığı bu iğrençlikler yüzünden dünyayı kana bulamağa..Sağduyulu olmalıyız diyorum ben…
Cami ve mescitlere gelince.
Bizim buralarda bir gölet alanı var.Yaz geceleri şehir boşalır ve herkes oraya gider.Bazı özel gecelerde kırık binin üzerinde insanın gittiği yetkili makamlarca açıklanır..Gölet alanına yakın mesafede iki tane cami var.Sağ olsun belediyemiz oraya bir de mescit açmış..Lakin..adamlara bakıyorum karı koca çimlerin üzerinde namazlarını kılıyorlar. Yeter ki amaç üzüm yemek olsun..Mescit nemi oluyor derseniz..Kışın orada fuhuş yapıldığı iddiaları var.Ben duyduklarımın yalancısıyım…Şimdi diyeceksiniz eee oraya mutlaka bir görevli atanmalı.Tamam ona da varım zengin bir devletimiz var nasılsa..
Aklımda dünden kalan başka şeyler de var,Hasan Sabah.Hayyam ve Gazali Selçuklu devletinden günümüze gelen parlayan yıldızları..Gazali..Yaşamını Kuran ahlakını derinleştirmeğe ve İslam ahlakının güzelliklerini insanlara anlatmağa adamış büyük İslam alemi. Gazalinin bin kadar eseri vardır.Ben bunlardan her biri tuğla kalınlığında olar dört ciltlik İHYA –U ULUMİDDİN i yirmili yaşlarımda okumuştum.Öğrenilenler tekrar edilmeyince unutuluyor.Tabi ki aklımda kalanlar var bu kitaplardan.Bak bir tanesini yazayım.”Eğer yemeğinizin içine bir sinek düşerse iki kanadı yemeğin içine gelecek şekilde bastırın.Bir kanadında mikrop varsa,diğer kanadında ilacı vardır.”Ben bu konu ile ilgili sinekler üzerinde bilimsel deneyler yaptım.Hiç bir sinek pisliğin üzerine tek kanadı ile konmuyor.İşte bunu bir türlü çözemedim.Zaten benim aklım yetmez mutlaka benim anlamadığım bir şey vardır.Diyorum.Gazali den öğrendiğim en güzel şey ”En önemli bilginin insanın kendisini bilmesidir” olmuştur…ve ben her zaman kendimi ve ve haddimi bilirim..
Zannederim küreselleşme 1870 li yıllarda başlayıp 2.Dünya savası sırasında sekteye uğramış.Günümüzde de tüm hızıyla devam etmektedir.Bu konuda da İran ın duruşuna hayranım.Şimdi bak gene ne alaka diyeceksiniz..Benim anlayamadığım “Hz Musa “Ey İsrailoğulları bana ihanet ettiniz.Gökyüzündeki yıldızlar gibi dünyanın dört bir yanına dağılın ve hiçbir zaman huzur bulmayın” demesine rağmen 1948 yılında küresel güçler tarafından vaat edilmiş topraklarda İsrail devleti kuruldu.Peki o zaman o topraklarda yaşayan Filistinlilerin suçu neydi. Topraklarını satmak mı?
YORUMLAR
Sevgili Sareyaprak, FIKRA türünde yazdığınız yazınızı keyif alarak okudum.İçeriği ile ilgili düşüncelerimi sevgili dostum Sami Biberoğulları doğru olarak belirlediğinden tekrara düşmek adına yazmıyorum. Benim sizden istirhamım burada denediğiniz FIKRA türünde yazılarınızı sürdürmenizdir, zira bu sitede bu türün noksanlığı rahatsız edici boyuttadır. En önemli gazete köşe yazarları bu türün yazarlarıdır ve halkımızca çok okunurlar... Sadece ele aldığınız konularda fikir ya da bilgi alıntı ise, "falanca kaynakçaya göre" ibaresini kullanın ki, okuyanlarınız doğrudan sizi suçlama gereği duymasınlar. SELAMLAR, SAYGILAR
sareyaprak
1. Kuran yakma konusunu ilk defa duyuyorum. Ama onlar zavallılardır. O kitap ruhlara işlemiş. Onları da mı yakacaklar? Tabi ki yerleri bilinip cezalansalar iyi olurdu ama nasılsa ilahi cezadan kurtulamayacaklardır.
2. Nereden söz ettiğinizi anlayamadım. Ama mescit dururken çimlerin üzerinde namaz kılınması gösterişe girer. Mescit boş kalınca da fuhuşcular doldurmuş... Çok garip.
3. Sanırım pisliğin üzerine konma konusu ya dengeyi sağlamak için ya da yapışıp kurtulamama (b.. yolunda ölme) olmaması içindir.
4. Ben Filistinlilerin topraklarını sattığına dair yazılar okumuştum. Bazen millet ileriyi düşünmez. Ama bazen de düşünerek, ülkelerin dibini oymak için satılır topraklar... Boğaziçinde Arap şeyhlerine satılan villalar gibi...
sareyaprak
farklı konular ve konuların yazar tarafından eleştirilerek açıklanması.anlatım güzel,ve üzerinde düşünülmesi gereken dersler var.
bu gibi durumları hemen her gün izlemekte veya görmekteyiz.önemli olan dile getirilmesi.
eksikleri noksanları olsada güzel bir çalışma.
Başarılarınızn devamını dilerim..
sareyaprak
Değerli Arkadaşım.
Birbirinden bağımsız konular yine tek bir başlık altında toplanmış.Ama başlıkda da belirtildiği gibi oradan buradan olunca çok da göze batmıyor.
Bazı şeyleri paylaşarak hatta kınama yazıları yazarak o kınadıklarımıza ulaşmamız, onların bizi duymasını ve nazar-ı dikkete almasını sağlamamız neredeyse imkansızdır...Aynen Kur'an yakan Rahip için yazacağımız, çizeceğimiz hiç bir şeyin ona ulaşamayacağı gibi. E o halde hiç bir halt etmeyelim. Böyle itleri nazar-ı dikkete almayalım mı?
Bakın bir örnek vererek sanırım ne demek istediğimi daha iyi anlatabileceğim.
Japonya'da bir işyerinde çalışanların daha ,isteki ve bverimli çalışmaları için şöyle bir uygulama yapılmış: Bir oda ve o odada işverenlerin ve amirlerin büstleri var..Çalışan hangi amirine veya patronuna kızıyorsa o odaya gidip onun büstüne hakaret ediuyor, yerlere etıyor, kırıyor hattta ve rahatlamış olarak çıkıyor...Kısa sürede iş yerindeki verimin iki-üç kattığı gözlenmiş...Bizim yazıp çizmelerimiz de o heriflere ulaşmıyor ama biz rahatlıyoruz hiç olmazsa içimizi dökmek suretiyle...Düşünün ben yaşınad bir adam ne halt etmeye saatlerce pc başında oturur...İşte bu rahatlama isteğinden...Başka bir şey değil. Yoksa her kes biliyor '' ABD: Ayağını denk al..'' demekle ABD nin korku krizlerine girmeyeceğini.
Gölet alanındaki cami ve mescitler konusunda haklı olduğunuz noktalar var ama fuhuş konusu '' Yok deve '' dedirtti hani... Belki anasını... min bir evladı otrada bir kez bir fuhuş işlemi yapmış olabilir ama sanki mescit adı altında bir genelev çalıştırılıyor gibi anlatmışsınız orayı ki bunu asla ve de asla kabul edemem.
Hasan Sabbah, Ömer Hayyam ve Gazzali...Birbirlerinden tamamen farklı alanların üç şahsiyeti.....Bu kısmı anlayamadım? Gazzali ile ilgili anlatılan hususu camilerde imamlardan çok duymuştum.
Filistinlilerin suçuna gelince:
Kısaca izah edetim: Yahudiler o topraklardan Ms.70 yılında Roma Kralı Titus tarafından kovuldular...Eğer bir avuçluk bir kavim dünyanın dört bir yanına dağıldığı halde dilini, dinini, kültürünü, geleneğini, inancını 70 yılından 1948 yılına kadar hiç bir eksilmeye,uğramadan hem de bunca horlanmaya hatta katliama rağmen yaşatabiliyorsa o kavme ancak '' helal olsun '' denir...Onlara o toprakları satanlara ve İngilizlerle birlik olup Türklere kurşun sıkan atalarına da ne derseniz deyin.
Amma da uzattım ha...
Huzurlu ve mutlu bir ramazan geçirmeniz dileklerimle selam ve sevgilerimi sunuyorum.
sareyaprak
Dünden kafama takılanlar var.Bu gün kendi kendime çözüm arıyorum;ama bulamıyorum.Şu Kuran yakılma meselesi.Hep birlikte toplanıp pankart taşıyıp bağırıp protosta ettiğimizde Kuran yakılmayacaksa, tamam yapalım bunu emin olun büyük bir çoğunlukta katılır.Bence bu olay bütün İslam aleminin davası olmalı ve güç oluşturulmalı..Hükümetler nezdinde girişimlerde bulunulmalı..kalıcı çözümler aranmalı.Kutsal değerlere saldırılar ağır suç kapsamına alınmalı…Bence bu da çözüm olmayacaktır.Valla adamlar korsan televizyon kurup gözümüzün içine baka baka Kuranı yakıverirler.. ve nereden yayın yaptığını da bulamayız..Aynen siyasetçilerin porno kasetlerinin dağıtıldığı ip numarasını bulamadığımız gibi.Savaşalım o zaman onlar bizi biz onları öldürelim..Değer mi ya bir iki haddini bilmezin yaptığı bu iğrençlikler yüzünden dünyayı kana bulamağa..Sağduyulu olmalıyız diyorum ben…
sare hanı bu duyarlı yaznızdan dolayı sizi kutlarım
selam ve saygılar....